Verlagen C 30
-
- Starter
Ik ben van plan om een C 30 aan te schaffen en vind hem ontzettend mooi met het verlaagde chassis. Is dit aan te raden? Ik ga voor de 17" velgen opteren. Ik weet ook wel dat het hard gaat zijn maar heeft er iemand ervaring mee en is het te doen?
- HSRN850
- 4th Gear member
Er is hier maar 1 iemand die perfect weet hoe een C30 te verlagen, en vooral hoever het kan. En dat is Sam.
Hij zal zich zo wel melden denk ik zo...
En anders, zie dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=sam+c30
Hij zal zich zo wel melden denk ik zo...
En anders, zie dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ht=sam+c30
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Android
- 3rd Gear member
Als het over de standaardverlaging van volvo gaat zullen velen wel iets kunnen vertellen. Ik weet natuurlijk niet wat je gewoon bent van comfort, velgen, veringen, enz.
Ikzelf heb deze volvo met 18" en bodykit + sportvering van volvo. Het is ook mijn eerste nieuwe wagen dus heb niet echt een punt van vergelijken. Toch vind ik het best prettig rijden, natuurlijk minder comfortabel dan alles standaard, maar het versterkt de look en sportief rijgevoel uiteraard. 17" velgen zijn dan zeker nog een veiligere keuze, toch net wel een verschil met 18". Je moet jezelf afvragen of je het 'leuke' of 'niet onaangename' gevoel van kuiltjes en bulten voelen al dan niet primeert over algemeen rijcomfort. Hou er ook rekening mee dat de staat van onze wegen niet altijd super is, elke oneffenheid in het wegdek zal je voelen en je zal je rijstijl danig moeten aanpassen inzake kuilen, verkeersdrempels, enz. Ook acceleratie met grotere velgen is wat minder en de draaicirkel wordt groter.
Nog vragen, stel ze gerust. Hopelijk kon ik iets voor je betekenen.
En de beste beoordeling maak je nog altijd zelf. Ga bij een dealer langs voor een vergelijkende testrit, verlaagd tegenover standaard...
Ikzelf heb deze volvo met 18" en bodykit + sportvering van volvo. Het is ook mijn eerste nieuwe wagen dus heb niet echt een punt van vergelijken. Toch vind ik het best prettig rijden, natuurlijk minder comfortabel dan alles standaard, maar het versterkt de look en sportief rijgevoel uiteraard. 17" velgen zijn dan zeker nog een veiligere keuze, toch net wel een verschil met 18". Je moet jezelf afvragen of je het 'leuke' of 'niet onaangename' gevoel van kuiltjes en bulten voelen al dan niet primeert over algemeen rijcomfort. Hou er ook rekening mee dat de staat van onze wegen niet altijd super is, elke oneffenheid in het wegdek zal je voelen en je zal je rijstijl danig moeten aanpassen inzake kuilen, verkeersdrempels, enz. Ook acceleratie met grotere velgen is wat minder en de draaicirkel wordt groter.
Nog vragen, stel ze gerust. Hopelijk kon ik iets voor je betekenen.

En de beste beoordeling maak je nog altijd zelf. Ga bij een dealer langs voor een vergelijkende testrit, verlaagd tegenover standaard...
-
- 5th Gear member
hard en hard is 2. verlaagd chassis en 17's rijdt erg comfortabel naar mijn normen. is de setup die ik op de zwarte had.aCe 30 schreef:Ik ben van plan om een C 30 aan te schaffen en vind hem ontzettend mooi met het verlaagde chassis. Is dit aan te raden? Ik ga voor de 17" velgen opteren. Ik weet ook wel dat het hard gaat zijn maar heeft er iemand ervaring mee en is het te doen?
wie hard wil voelen raad ik aan op 19 april een blokje om te gaan rijden met mij, dan zal je je gelukkig prijzen dat je nog die dikke banden en vering hebt

acceleratie heeft weinig te maken met de grootte, dan wel met de breedte van de velgen die je op het oog hebt.
bekijk mijn C30 project HIER!