Volvo schrapt tot 1500 banen...

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
vOlOv
3rd Gear member

ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

maar ik ben bang dat de volvo's er niet goedkoper door worden....
xc70-fan
2nd Gear member

volvo worden niet goedkoper maar ik denk dat er meer wordt samengewerkt binnen de ford fabriken en daar ben ik wel bang voor.

staal heeft een bepaalde waarde en dat geldt voor elke auto

ontwikkelen van een auto groot of klein kost evenveel. dat wordt op bezuiningd dus dus ik dnek dat er meer ford invloeden komen op deze wijze.

was te verwachten alleen begrijpt ford niets van het hoge segment.
een kritische maar blijde volvorijder
menjo
7th Gear member

Hadden die Zweden maar voor de euro moeten stemmen :roll: :twisted:
Hoewel de euro zelf ook niet echt gunstig staat ten opzichte van de dollar.
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Geen euro in zweden he :twisted:
Door dat er geen euro is in Zweden is de levens standaard iets beter geworden.

En Ford zou eens wat meer moeten kijken naar Volvo in plaat Volvo te laten lijken op ford ....kunnen ze nog wat van leren in duitsland :lol:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Johan Braziltraveller
4th Gear member

Michel440sports schreef:Geen euro in zweden he :twisted:
Door dat er geen euro is in Zweden is de levens standaard iets beter geworden.
De Euro is nogsteeds onder voorbehoud niet aangenomen maar ze zijn al wel alvast op de munten gestamt voor het geval dat. :)
VOLVO 440 1.8i '96
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Tot 2015 zal er niet weer gestemt worden of er een euro zal komen geldt ook voor Noorwegen en Denemarken
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
fluz
3rd Gear member

xc70-fan schreef: was te verwachten alleen begrijpt ford niets van het hoge segment.
Aston Martin heeft nog nooit zo goed gedraait als tegenwoordig en de auto's zijn ook duidelijk beter dan vroeger. Goed gedaan Ford =D>.

Of bedoel je met jouw quote het segment dat hier boven ligt? :D

IMHO mag Volvo heel blij zijn met Ford, ik kan mij heel wat slechtere moeders voorstellen.
xc70-fan
2nd Gear member

als ik kijk naar het recente verleden is het ford in europa niet gelukt om de hegemonie van bmw/mercedes en volvo te doorbreken met hun modellen.
In mijn beleving was de ford scorpio daar voorbedoeld. De koningin erinstoppen is een goede marketingstunt maar dat hielp niet veel.

in het verleden de ford edsel (voorbeeld over het verkeerd marketen van een auto) en wsl ook wel de granada.

Ford heeft misschien een imago probleem of weet niet het produkt op de juiste manier de promoten.
heeft volkswagen ook geen probleem met de phaeton in dat segment?

ford zal goed zijn in de klasse tot de mondeo maar daarboven geldn wsl andere regels waar zij in europa niet op in kunnen spelen. Daar is niets mis mee en als je dat weet kan je erop inspelen
ik vindt het slim om premium merken op te kopen voordat segment.
Zelf ken geen aston martin rijders maar ik ben blij voor ze als zij minder problemen hebben.

ik ken verschillende mensen met een jaquar en dan de xk(r) modellen. deze klagen wel over de stand der techniek en ik begrijp dan niet dat jaguar geen leentje buur doet bij volvo.

ford is een groot concern en volvo zal er goed bijpassen.
ik zie een scenario voor mij zoals saab bij general motors. en dat is gedoemd om te verdwijnen. positief is wel de vele extra verkooppunten voor saab in nederland en daar mag volvo wel op zijn hoede voor zijn.

maar wie ben ik om dit soort meningen daarover te hebben. autos si ee kopersmakrt met naar mijn idee een groot guneffect waarbij de dealer de klant moet koesteren maar de klant ook de dealer.

in apeldoorn zag ik dat ford en volvo al in een pand zitten, is niet erg volkswagen en audi hebben dat ook. volvo kan leren van ford, maar ford kan ook leren van volvo. en ik hoop niet dat de bezuinigingen gedreven managers van ford veel ford elementen en stijl in de volvo brengen.

wat ik laatst al markant vond was dat bij top gear in een serie over stijl en design de hoofd ontwerper van volvo aan het woord was.
dat bleek iemand te zijn die porsche 958 of zo in lijn erg mooi vondt en die elementen naar de ford sierra had overgebracht.

hoofd ontwikkeling volvo die man is een sierra ontwerper geweest en in mijn beleving toch een van de meest lelijke auto's die er gemaakt zijn. wsl zeer betrouwbaar maar met een charisma van een stoeptegel.

voor ford is het belangrijk om in dat segment aanwezig te zijn maar aan het eind van het jaar of onder aan de streep is volvo ook niet meer dan een zak geld die wel voldoende rendement moet opleveren.
V480-S60
Geartronic member

Ik ga niet het hele verhaal van XC70-fan quoten, dan wordt het te lang maar ik heb daar toch wel enige kanttekeningen bij, ook al is het zijn eigen mening maar onjuistheden wil ik even rechtzetten.

Idd is het Ford met de Scorpio niet gelukt om het hogere segment met succes te betreden. Waarom niet? De auto was te revolutionair qua vormgeving, en geen sedan!!! Daar houden de meeste kopers van het segment niet van. De Granada (hoe zag die er ook al weer uit) had echter wel een behoorlijk succes.

Volkswagen heeft in onze ogen een probleem met de Pheaton, terwijl die grote trekker wel succes heeft. Nu heb ik in een interview gelezen dat de Pheaton misschien wel niet zo goed verkoopt als in eerste instantie verwacht maar dat het toch wel degelijk bijdraagt aan het succes van VW. en dat ze er geen verlies meer op draaien. (wat aan het begin wel zo was)

Daarnaast moeten we met z'n allen goed begrijpen dat, hoewel VOLVO gezond was en is, VOLVO als merk en zelfstandig bedrijf geen toekomst heeft zonder een joint-venture of fusie met andere fabrikanten. De ontwikkeling en productie van nieuwe types is veel te duur voor een (kleine) zelfstandige fabrikant. Vandaar dat VOLVO niet meer zelfstandig is.
Vanwege de kosten zullen daarom, hoewel de productie momenteel groeit bij VOLVO, helaas ook mensen ontslagen moeten worden.

Dit is totaal niet te vergelijken met SAAB, het andere zweedse merk. Hoe jammer het ook is, SAAB was en is doodziek. Ze hebben, te beginnen bij de laatste 900 de fout begaan om de auto van meet af aan te duur in de markt te zetten, en eigenwijzerig vast te houden aan 4 cylinder turbo motoren. (hoe goed en mooi ook) Daarnaast was SAAB ook al te klein om zelfstandig door te gaan.
Als tweede wil ik daarbij refereren aan de stomme fout die SAAB heeft begaan met de dieselmotor in de 9-3 (Opel Vectra) De motor in te bouwen op een manier dat er koelingsproblemen ontstonden terwijl de Vectra daar geen problemen mee had (Hoezo eigenwijs) Saab zal helaas op termijn een veredelde Opel worden en of we daar blij mee moeten zijn.
VOLVO blijft voorlopig nog VOLVO en geen veredelde Ford.

Ford en VOLVO bij elkaar in het pand. Dat heeft niets, maar dan ook niets te maken met het feit dat Ford eigenaar van VOLVO is. Neem bijvoorbeeld Broekhuis, deze holding heeft meerdere Opel en Volvo showrooms en werkplaatsen in het midden des lands. Recentelijk hebben ze ook twee Ford dealers overgenomen. Het is dus maar een kwestie van tijd dat je in een pand meerdere merken tegenkomt en ook van verschillende eigenaren.

De ontwerper bij Top Gear die de V70(new) ontwikkeld heeft is inmiddels naar Aston Martin verkast, maar dat terzijde.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
fluz
3rd Gear member

xc70-fan schreef: ik ken verschillende mensen met een jaquar en dan de xk(r) modellen. deze klagen wel over de stand der techniek en ik begrijp dan niet dat jaguar geen leentje buur doet bij volvo.
Welke problemen doel je hierop? Ik zie wel voordelen voor de X-type. Ze hadden altijd de D5 motor daarin moeten lepelen ipv die 130 pk mondeo motor, maar ja die zal waarschijnlijk niet zo goed passen. Voor met name de XK zie ik die voordelen niet zo.
Zelf ben ik een zeer tevreden XK rijder en heb ik niets te klagen over de "stand der techniek". Toen de huidige XK lijn in 1996 uitkwam was hij zelfs zeer vooruitstrevend, met zaken als adaptive cruisecontrol en het actieve demper systeem (CATS). Dit zijn zaken waar men nu bij BMW en Mercedes mee komt. De nieuwe zit ook weer vol nieuwe technologie:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3932
Met deze auto's blijft het natuurlijk wel verstandig om hem netjes te berijden. Eerst goed warm rijden voordat alle pony's mogen draven.
Daarnaast is het raadzaam het onderhoud bij de officiele dealer uit te laten voeren. Zelf ga ik altijd naar kroymans in Hilversum.
xc70-fan schreef: ford is een groot concern en volvo zal er goed bijpassen.
ik zie een scenario voor mij zoals saab bij general motors. en dat is gedoemd om te verdwijnen. positief is wel de vele extra verkooppunten voor saab in nederland en daar mag volvo wel op zijn hoede voor zijn.
Dit is precies waar ik op doelde met mijn opmerking over andere merken.
xc70-fan schreef: in apeldoorn zag ik dat ford en volvo al in een pand zitten, is niet erg volkswagen en audi hebben dat ook.
Hiermee moeten ze wel oppassen en leren van de veranderingen die VW en Audi door gevoerd hebben. In ±2002 is de scheiding van tussen beide showrooms weer vergroot (gelukkig :thumbleft: ). De gezamenlijke balie's zijn weer gesplitst.
Nu staat de A8 rijder niet meer naast de Polo of Transporter "coureur".
xc70-fan schreef: wat ik laatst al markant vond was dat bij top gear in een serie over stijl en design de hoofd ontwerper van volvo aan het woord was.
dat bleek iemand te zijn die porsche 958 of zo in lijn erg mooi vondt en die elementen naar de ford sierra had overgebracht.

hoofd ontwikkeling volvo die man is een sierra ontwerper geweest en in mijn beleving toch een van de meest lelijke auto's die er gemaakt zijn. wsl zeer betrouwbaar maar met een charisma van een stoeptegel.
Toen de Sierra in in 1982 geintroduceerd werd was het een groot design statement. Van recht en hoekig werden ze weer rond. De sedan werd pas in 1987 geintroduceerd, met een veel conventioneler uiterlijk. De Sierra heeft het 11 jaar uitgehouden, niet slecht. Ok op het eind werd het model inderdaad wel belegen.
Maar goed, het mooi vinden van het uiterlijk van auto's blijft gelukkig een persoonlijke aangelegenheid. :P . Ook Volvo heeft er minder geslaagde (ronduit lelijke, of is het weer mooi door lelijkheid :twisted: ) modellen tussen zitten.
xc70-fan schreef: voor ford is het belangrijk om in dat segment aanwezig te zijn maar aan het eind van het jaar of onder aan de streep is volvo ook niet meer dan een zak geld die wel voldoende rendement moet opleveren.
Helaas, helaas, maar wel reeel!
VCG22270
Starter

de directie van volvo maakt zich sterk dat de aangekondigde besparingen niet door ford zijn opgelegd.

daar zijn die mensen die hierdoor geen werk hebben bij volvo wel niet veel mee natuurlijk.
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Contacteer:

het meeste is al gezegd

ga ik over het meest onbelangrijke deel zeiken
xc70-fan schreef:

wat ik laatst al markant vond was dat bij top gear in een serie over stijl en design de hoofd ontwerper van volvo aan het woord was.

Toen de Sierra in in 1982 geintroduceerd werd was het een groot design statement. Van recht en hoekig werden ze weer rond. De sedan werd pas in 1987 geintroduceerd, met een veel conventioneler uiterlijk. De Sierra heeft het 11 jaar uitgehouden, niet slecht. Ok op het eind werd het model inderdaad wel belegen.
Maar goed, het mooi vinden van het uiterlijk van auto's blijft gelukkig een persoonlijke aangelegenheid. . Ook Volvo heeft er minder geslaagde (ronduit lelijke, of is het weer mooi door lelijkheid ) modellen tussen zitten.
Het ging in dit geval over de deurvorm van een 928 en die van de sierra XR4i die waren in vorm exact gelijk en volgens de gulden snede ook bijna perfect van verhouding.
en dat is wat anders dan het ontwerp van een Sierra in algemene zin.

en waar blijven de achterwielaandrijving liefhebbers? wat idt was wel een achterwiel aandrijver.. (maar onderhuids niet modern)
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
RrRrR
2nd Gear member

ps-amazon schreef:maar ik ben bang dat de volvo's er niet goedkoper door worden....
Ik vind een Volvo in verhouding met de andere premium brands (Mercedes, BMW, Audi etc.) vrij gunstig geprijsd. Het is ook niet goedkoop, maar als we echt op z'n Hollands gaan kijken...

Je krijgt top kwaliteit voor een goede prijs en je bent het zuinigste jongetje van de klas als je auto gaat kopen :D

------

En als ik mag reageren op de samenwerking met Ford, moet je dit niet meteen als iets slechts zien. In heel autoland worden autoonderdelen gedeeld. Zelfs in de top van deze branche worden onderdelen op alle mogelijke manieren gebruikt, geleend en uitgewisseld. Voorbeelden zijn: RR Phantom heeft dezelfde motor als de BMW 760i en de Maybach 62 doet ook gebruik maken van de Merc S600L motor. VAG doet al jaren de TDI motor in alle auto's plaatsen. van de Seat Arosa tot de (nog komende) Lamborghini Gallardo V10 TDI. Zoals al eerder werd vermeld is Aston Martin onder leiding van Ford weer helemaal Aston Martin. En ik denk met de kennis en heritage die ze in Zweden hebben dat we niet hoeven te vrezen dat Volvo een luxe Ford word, maar dat dingen zoals chassis, motoren en techniek wel gedeeld en zichtbaar worden.

------

En oh ja, waar dit topic over gaat de ontslagen. Ontslagen zijn nooit leuk...
Your Dream - Your Mind - Your Goal
xc70-fan
2nd Gear member

[quote]ik ken verschillende mensen met een jaquar en dan de xk(r) modellen. deze klagen wel over de stand der techniek en ik begrijp dan niet dat jaguar geen leentje buur doet bij volvo.

Welke problemen doel je hierop? Ik zie wel voordelen voor de X-type. Ze hadden altijd de D5 motor daarin moeten lepelen ipv die 130 pk mondeo motor, maar ja die zal waarschijnlijk niet zo goed passen. Voor met name de XK zie ik die voordelen niet zo. [/quote]

fluz schreef welke problemen..

leentjebuur is relatief makkelijk de xkr heeft groter problemen met de navigatie wat in de jaguar een is die gebaseerd is op oude techniek, die van volvo kunnen zij die van best kopen lijkt mij. hetzelfde is de geintgreerde telefoon. de techniek bij volvo is goed de techniek met een duo simcard niet.

zelf ben ik geen motorfanaat de mijn e dielset erg mooi ben al sinds de audi 100 enthousiast over 5 cilinders. jaguar kan die motor best gebruiken neem ik aan. daar is niets mis mee.

bij ford de hybride techniek ophalen koppelen aan de diesel en wij kunnen weer even vooruit en zijn misschien toyoya te slim af

en als volvo gaat rond kijken bij ford misschien een beter ringetje voor de sleutel :P :P
en voor de v70 mogen zij ook een beter slot voor achterklep inkopen bij ford.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”