Ik ga zaterdag met een 460GL uit 1992 rijden.
Het is een 2.0i automaat met ongeveer 80.000 op de klok.
De huidige eigenaar heeft m pas sinds half januari, dus gezien de kilometerstand vermoed ik dat ie m ofwel van een ouder familielid heeft, ofwel gekocht heeft en er nu wat aan is waardoor ie er weer vanaf wil.
We zullen zien.
Dat de "vroege" 2-liters wel een slokje olie lusten weet ik, en verder ken ik zo ongeveer alle aandachtspunten van de 4-serie wel, maar ik heb nog nooit een automaat gehad.
Wie kent de combinatie van die eigenlijk erg sterke 2.0i met een automaat?
460 GL Aut. 2.0i
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Controleer de stand van de atf in de bak, maar wel eerst warm rijden. stationair laten draaien met de handel in P. Kijk of de olie mooi rood van kleur is en niet verbrand ruikt. Verder alle versnellingen testen tijdens het rijden op soepel op en terug schakelen. Wat ik erover gelezen heb is dat de meeste bakken na zo'n 180.000 problemen gaan krijgen, dit is afhankelijk van goed onderhoud/service. Mocht je hem kopen gooi er dan na het verversen van de ATF een flesje Lubegard in. Dit verlengt het leven ervan aanmerkelijk. Geen andere additieven gebruiken dan dit. Dit is het enige merk wat door verschillende grote automaten fabrikanten wordt aangeraden.
Hier kan je de nl dealer vinden (Utrecht)
http://www.lubegard.ch/vertrieb_en.htm
Hier kan je de nl dealer vinden (Utrecht)
http://www.lubegard.ch/vertrieb_en.htm
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
OK, zit er gewoon een peilstok in die bak dan?
En die 180.000 zit ie nog lang niet aan, met mijn 15.000 per jaar, verdeeld over twee auto's gaat dat ook lang duren...
En die 180.000 zit ie nog lang niet aan, met mijn 15.000 per jaar, verdeeld over twee auto's gaat dat ook lang duren...
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Er zit gewoon een peilstok in. Daarop staan 2 standen; een voor koude bak en een voor warm. De beste manier om betrouwbaar te meten is goed warm rijden, en dan peilen in zijn P of N terwijl de motor stationair draait. Als de olie bruin/zwart is en/of verbrand ruikt is het foute boel. De automaat heeft het meest te lijden als hij onbelast boven de 2000 toeren komt, daar kunnen ze slecht tegen. Dus gassen in zijn P of N is geen goed idee met deze automaten. Voor de rest zijn het prima en soepel schakelende automaten, mits goed onderhouden gaan ze langer mee als de gemiddelde 180.000km. Enige nadeel is dat ze wel een aardige slok benzine lusten, maar in de file is het ideaal.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 12.05.2007 - 15:31
- Locatie: Elsloo
Nou, alsnog bedankt voor de tips, maar de verkoper heeft onze afspraak afgezegd, hij had de auto al verkocht.
Volgende keer beter, want ik wil toch wel erg graag weer een Volvo erbij...
Volgende keer beter, want ik wil toch wel erg graag weer een Volvo erbij...
Corolla 1.3DX 1985 - Volvo 340 Winner 1985 - Volvo 460GLE 2.0i 1993 - Volvo 360 1988 - Volvo 850GLT 20V 1993 - Toyota Corolla 1.6GT Twin Cam 1986 - Mazda 323 Formule 4 1985 - Volvo 360 GLS 1984 - Volvo 360 GL 1987 - Volvo 460 2.0i sportsline 1996 - Volvo 440 2.0i 1995 - en nu weer een Toyota Corolla 1994