Piepend geluid bij het gas geven

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Maxplus
2nd Gear member

Wie kan mij helpen,

Ik heb een V70 D5 automaat van 2002. Bij het fors gas geven om op te trekken hoor ik een piepend geluid (geluid lijkt op een piepende V snaar). Dus bij plots gas geven een piepend geluid dat maar 1 seconde aanwezig is. Ik maak me hier zorgen over. Wie herkend dit en kan mij aangeven wat dit is.??

Verder bij het fors insturen in bijvoorbeeld een parkeergagare een knarsend geluid, wat zou dat kunnen zijn.??

Met vriendelijke groet,

Maxplus (Hans)[video width=400 height=350]Wie kan mij helpen,

Ik heb een V70 D5 automaat van 2002. Bij het fors gas geven om op te trekken hoor ik een piepend geluid (geluid lijkt op een piepende V snaar). Dus bij plots gas geven een piepend geluid dat maar 1 seconde aanwezig is. Ik maak me hier zorgen over. Wie herkend dit en kan mij aangeven wat dit is.??

Verder bij het fors insturen in bijvoorbeeld een parkeergagare een knarsend geluid, wat zou dat kunnen zijn.??

Met vriendelijke groet,

Maxplus (Hans)
tvc15
3rd Gear member

Maxplus,
Bij mijn V70D5 van 2004 (inmiddels vervangen door een D5 van 2008) heb ik ook zo iets gehad, een piepend geluid bij optrekken, zo rond de 1900 rpm. In mijn geval bleek het de voorste bevestiging van de uitlaat te zijn (kan je alleen zien als je de motorbeschermingsplaat verwijderd. Dit is een beugel die met een paar bouten aan het motorblok vast zit en met 1 bout aan een beugeltje aan de uitlaat. Een van de bouten bleek te zijn geknapt. Dit euvel bleef zich overigens herhalen, in totaal een keer of 6. Het leek er op dat dit optrad na lange snelle ritten door Duitsland, dus bij zware belasting van de motor. Ik had overigens een handgeschakelde bak, geen automaat.

Succes!
Maxplus
2nd Gear member

Beste tvc15,

Bedankt ik ga dit nakijken.

Groet Maxplus
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”