Pagina 1 van 1

Hoe is het inmiddels met jouw trillende S60/V70 gesteld?

Geplaatst: 16.04.2008 - 12:28
door josas
Omdat er al zoveel topics zijn geweest over de trillingen aan/van onze auto's, dacht ik, laat ik eens een update-je doen.

De mijne heeft nog steeds trillende pedalen en ik erger me er aan, maar rij ermee door. Maar geen 4 jaar, net als mijn heerlijke V40.
Het is door de garage een paar maal bekeken, maar men kan niks vinden. En zin om er duizenden euro's tegenaan te gooien, heb ik evenmin.

Hoe staan jullie trilbakken ervoor?
Ik neem aan dat het gros er nog steeds, net als ik, mee doorrijdt, zonder dat de problemen verholpen zijn?!
Gaat je auto er uit, of blijft íe nog ff?

Geplaatst: 16.04.2008 - 16:59
door menjo
Tja waar zal ik beginnen, 't is niet alleen trillen, maar ook rammelen. Heb nu een paar plekken gevonden die "trillen", sommige kan ik misschien zelf wat aan doen, zal van het weekend eens kijken.

1) afdekking zonnedak, vooral als ik de afdekking open heb
2) afdekplaatje om automaathendel (dus dat dingetje wat meeschuift met de pook)
3) plastikding waar de gordel doorheen komt rechterzijde
4) "iets" in beide voordeuren
5) hoofdsteun bestuurder (kan ik dus niet tegenaan zitten)
6) stoel passagier
7) "iets" bij de achterbank (ben er nog niet achter wat)
8. klep armsteun (bij iedere hobbel gekraak als m'n elleboog daarop rust)

Kwaliteitsindruk interieur tov mijn vorige V40 vind ik erg laag. Ik blijf er wel mee rijden, ik hou helemaal niet van geld uitgeven en moet zeggen dat ik nu erg goedkoop rij. Ik rij zo veel dat hij over 1,5 a 2 jaar echt wel aan vervanging toe is. De auto is overigens wel erg comfortabel, de stoelen zijn geweldig (net als bij de V40 trouwens) en stuurt erg lekker.

Geplaatst: 16.04.2008 - 19:19
door steven460
1) armsteun kraakt als of het afstamt uit de Black Pearl
2) voorportieren hebben een rammel, ik denk dat het de popnagels zijn van de electrische raambediening. Deze gaat ik binnenkort vervangen en met rubber pakkingen er tussen vast zetten.
3) gordelspanner bestuurder ratels heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje, maar het zit wel naast mn oor :D

Voor de rest prima bak. Trillen in de pedalen kan komen van versleten motorlagers of verkeerde olie. Ik heb 3 maandmet 0w30 gereden, mertke dat het trilde in de pedalen, nu weer 5w40 en geen getril in de pedalen.

success

Geplaatst: 18.04.2008 - 09:34
door josas
bedankt, Steven.
Verder weinig respons hier; krijg je schijnbaar alleen wanneer je in het S60 óf V70 onderdeel iets plaatst.
Maar ja, dubbele postings mag dan weer niet...

Geplaatst: 18.04.2008 - 11:59
door edraket
Ik vind mijn S60 (D5) erg stil wat betreft trillingen en rammels. Inderdaad is bij mij laatst ook de raamgeleider los gegaan, maar met een popnagel is dat ook weer gefixt. Als ik hem vergelijk met een 850 of een V70 classic is de S60 een wereld van verschil. Ik rijd met 18", verlaagd en 230.000 km, maar de auto voelt nog steeds heel goed aan.

Geplaatst: 22.04.2008 - 13:57
door volvo rob
.
Omdat er al zoveel topics zijn geweest over de trillingen aan/van onze auto's,
Deze?

- trillen

- Trilling V70 2.4T

- Trillende S60 bij 80km/h


Ook hier een (vrolijk) trillende volvo (nog steeds/alweer).

Aankoop: Juni 2007 met 235.000km Nu: 255.000 km


Al gedaan sinds aankoop:

- 4 x nieuwe Bridgestone Turanza ER300 205/55 R16 91V op LM Mimas 16"......€408,64
    - 1 x velg laten richten......€57,00
      - Aandrijfassen controle op speling (door 2 verschillende garages)......€0
        - Stalen velgen met winterbanden geleend voor een testrit......€Fles Beerenburg
          - Nivomats + veren laten installeren......€330,00
            - LM Orbit 16”+ Vredestein Snowtrac 2 winterbanden......€540,00
              - Turanza’s om de Orbits laten leggen (en Snowtracs om de Mimas)......€79,00
                Conclusie tot nu toe:
                - Nog steeds trillen in koppeling bij lichte voetdruk (ook waarneembaar in pook)
                - Met de Orbits met Snowtracs was de”hobbel cq trilling” bij 80km en 120km nagenoeg weg
                - Nu met de Turanza’s om de Orbits is het weer terug.

                Ik verdenk sterk de Turanza’s dat dit maandagmorgen banden zijn of zo.
                Gekocht via Onlinecarshop.nl

                Misschien is het ook nog steeds het dual-mass vliegwiel, maar die wordt NIET vervangen; dan neem ik wel een geartonic.

                .

                Geplaatst: 23.04.2008 - 09:36
                door josas
                Ai, daar was ik al bang voor: van alles vervangen en geen resultaat!!
                Jammer van deze fijne auto's!
                Heb trouwens nu BP Ultimate getankt. Es kijken, maar ik meen dat de motor al minder trillerig op het pedaal is, dan voorheen.

                Geplaatst: 29.04.2008 - 20:10
                door steven460
                dat trillen in het koppelingspedaal moet je zoeken in en rond om het blok

                Vervang de olie eens naar 5w40 ipv 0w30. Dat was een wereld van verschil voor mijn auto. Hij heeft namelijk altijd 5w40 gereden, en ik heb er op eigen houtje ooit 0w30 (80 euro) olie in gegooid. Ik merkte dat wanneer ik een beetje aan het raggen was dat de pedalen begonnen te trillen. Als of de motor beetje houterig liep na het raggen.......

                Olie is het proberen waard. 5W40 van Kroon werkt als een tiet :D

                Geplaatst: 29.04.2008 - 20:19
                door V70 classic
                Ik heb een V70 classic AT.
                Van echt trillen heb ik geen last.
                Heel af en toe op het rempedaal een lichte tik alsof het ABS in werking treed.
                Het is dan een tikje dat je om de seconde voelt en dan vervolgens is het weer weken weg.

                Wat wel irritant is dat als er wat veel onder de bodemplaat is weggemoffeld deze gaat rammelen.
                Dit geld overgens ook voor de achterklep die moet ook perfect zijn afgesteld om rammelvrij te zijn.
                Ik heb het idee dat dit te maken heeft met de leeftijd van de auto.

                verder geen klachten.

                Geplaatst: 29.04.2008 - 22:12
                door steven460
                Klinkt als ABS ringen schoon laten maken. Schoon schrobben met een borstel oid.


                Dat ding:
                http://www.fallastarmedia.com/vortex/wh ... ge/017.jpg

                kan ook een tandje ontbreken.

                Geplaatst: 30.04.2008 - 08:49
                door V70 classic
                steven460 schreef:Klinkt als ABS ringen schoon laten maken. Schoon schrobben met een borstel oid.


                Dat ding:
                http://www.fallastarmedia.com/vortex/wh ... ge/017.jpg

                kan ook een tandje ontbreken.
                Bedankt voor de tip.
                Maar zoals ik af schreef het treed zelden op en is niet echt storend.
                Bij hard remmen heb je er ook geen last van.
                En dan gaat bij mij als (ex) monteur) de volgende regeling in werking.
                Als het niet kapot is blijf er dan vanaf. 8-[

                Echt storend is dan het gerammel van de afdekplaten in de koffer.
                Dat ze dat bij zo een auto niet anders hebben kunnen oplossen.
                Vrouwtje rijd een Chev Matiz rammelt niets in.
                Of zou dat misschien komen omdat je er klem inzit. ::twisted:

                Geplaatst: 30.04.2008 - 09:36
                door josas
                steven460 schreef:dat trillen in het koppelingspedaal moet je zoeken in en rond om het blok

                Vervang de olie eens naar 5w40 ipv 0w30. Dat was een wereld van verschil voor mijn auto. Hij heeft namelijk altijd 5w40 gereden, en ik heb er op eigen houtje ooit 0w30 (80 euro) olie in gegooid. Ik merkte dat wanneer ik een beetje aan het raggen was dat de pedalen begonnen te trillen. Als of de motor beetje houterig liep na het raggen.......

                Olie is het proberen waard. 5W40 van Kroon werkt als een tiet :D
                Zou er bij een 2.5T standaard niet al 5W40 inzitten?
                Moet het anders es navragen bij mijn garage..

                Oh ja, de trillingen zijn bij mij voelbaar in het gaspedaal (en rempedaal wanneer ik deze niet indruk).
                Heb nl. een geartronic, dus geen koppelingspedaal ;)

                Bedankt iig voor de tip.

                Geplaatst: 30.04.2008 - 21:52
                door steven460
                Motorsteunen kunnen dit ook veroorzaken... Ik heb ooit hard geremt op de motor in de 2e, aantal newtons/meter wat de wielen dan veroorzaken is dermate interresant dat de bovenste motorsteun overuren heeft maakt. Deze heb ik toen vervangen en nooit een motor-rem rammel meer gehad.

                Nieuwe is ook veel grof-stoffelijker dan de oude.

                Geplaatst: 01.05.2008 - 09:55
                door josas
                Ik heb, toen ik de auto net een dag had, óók min of meer, een noodstop moeten maken voor een plots overstekende zwerver......
                Ik moet zeggen, de remmen zijn fantastisch. Ik wist alleen niet of ik daarvoor die trillingen al had. Je weet wel, te veel overweldigd door al die 210 pk's.
                (nee, ook niet tijdens proefrit opgevallen, dus:))

                Maar, volgens de garage was alles on orde, want uiteraard heb ik er naar laten kijken!
                Maar, zijn kunnen natuurlijk ook wel eens wat 'over het hoofd zien'...

                Geplaatst: 20.06.2008 - 14:35
                door Maestro
                Het schijnt dat door een licht scheve stand van de achterwielen (voor de bochtenstabiliteit) de banden achter aan de binnenkant iets oneffen kunnen slijten. Dat kan door ze te balanceren/uit te lijnen weer gecorrigeerd worden.