vorige week liep mijn multiriem er af. Bleek dat de poelie (noemt men gloof ik zo) spelling had. Toen ik hem eraf haalde bleek dat het schroefgat helemaal uitgelubberd was. (De distributieriem is ongeveer een maand daarvoor vervangen)
nieuwe erop. 150 km verder precies hetzelfde.
zie de fotoos
Wie weet hoe dit kan??
multiriem krukaswiel na 200 km kapot
-
- 7th Gear member
de eerste keer is de poelie niet goed gemonteerd,waardoor de krukas en de schroefdraad waarschijnlijk beschadigd is,ik zelf denk dat ze de krukaspoeliebout niet goed vast hebben gezet.
Er is speciaal gereedschap voor om de krukas te herstellen en de schroefdraad.
Er is speciaal gereedschap voor om de krukas te herstellen en de schroefdraad.
-
- 1st Gear member
ramon bedankt voor de ondersteuning
de theorie is dat door het slingeren van de poelie de distributieriempoelie beschadigt is, waardoor de poelie de 2e keer er nooit meer goed op kon en daardoor er weer af liep. ondertussen de beide poellies en riemen vervangen. Na 100 km was de multiriem bij het wiel van de stuurbekrachtiginspomp weer 1 tandje versprongen!? Opnieuw erop gelegd en maar weer rijden... so far so good. Wel maakt de stuurbekrachtigingspomp herrie. Weet iemand of deze in een separaat olie circuit loopt en zo ja, waar ik deze kan pijlen?
de theorie is dat door het slingeren van de poelie de distributieriempoelie beschadigt is, waardoor de poelie de 2e keer er nooit meer goed op kon en daardoor er weer af liep. ondertussen de beide poellies en riemen vervangen. Na 100 km was de multiriem bij het wiel van de stuurbekrachtiginspomp weer 1 tandje versprongen!? Opnieuw erop gelegd en maar weer rijden... so far so good. Wel maakt de stuurbekrachtigingspomp herrie. Weet iemand of deze in een separaat olie circuit loopt en zo ja, waar ik deze kan pijlen?
-
- 1st Gear member
dat is zeker mooi k
gelukkig is het weer bijgetrokken dus is de motor ook een alternatief voor woon werk.
maar goed volgens de monteur heeft de stuurbekrachtigingspomp axiale speling.
Heeft iemand nog een pompje in de aanbieding???
P
gelukkig is het weer bijgetrokken dus is de motor ook een alternatief voor woon werk.
maar goed volgens de monteur heeft de stuurbekrachtigingspomp axiale speling.
Heeft iemand nog een pompje in de aanbieding???
P
-
- 7th Gear member
dat is het probleem niet,die speling.
-
- 7th Gear member
Dat heb ik je in een PB al toegelicht wat het probleem waarschijnlijk is en ik heb je aangeboden om is langs te rijden dacht ik.
- 360Degreez
- 5th Gear member
Patriek, stuurbekrachtigingsolie kan je toch gewoon in je motorruimte pijlen.
Als er een poelie "slingert" kan bij een bepaalde rotatiesnelheid de riem een tandje verspringen ja. Dit heeft overigens niets met je rijsnelheid te maken maar met je toerental. Gewoon een nieuwe poelie monteren en op de brug kijken met een looplamp of hij ook "slingert". (niet te dichtbij!)
Is dit toevallig een gedempte poelie van de V40 TD 90PK (1996-1998)
Zo ja, kan ik die foto mooi gebruiken, ik ben op zoek naar zo'n poelie.
Thx,
Als er een poelie "slingert" kan bij een bepaalde rotatiesnelheid de riem een tandje verspringen ja. Dit heeft overigens niets met je rijsnelheid te maken maar met je toerental. Gewoon een nieuwe poelie monteren en op de brug kijken met een looplamp of hij ook "slingert". (niet te dichtbij!)
Is dit toevallig een gedempte poelie van de V40 TD 90PK (1996-1998)
Zo ja, kan ik die foto mooi gebruiken, ik ben op zoek naar zo'n poelie.
Thx,
-
- 7th Gear member
de poelie van de stuurpomp kun je zonder speciaal gereedschap niet vervangen.
De krukas poelie,daar is een modificatie op geweest in het verleden door Volvo,je kunt niet elke poelie er op zetten,want dan gaat het mis.
Ik heb er een aantal liggen nog.
De krukas poelie,daar is een modificatie op geweest in het verleden door Volvo,je kunt niet elke poelie er op zetten,want dan gaat het mis.
Ik heb er een aantal liggen nog.
-
- 1st Gear member
hi
heb een comleet nieuwe 2dehands stuurbekrachtiginspomp gekocht. met het vervangen van de poelie daarvan krijg ik de speling er ook niet uit..
De krukas poelie modificatie. in principe zou dit toch te ondervangen zijn door het onderdeel op kenteken te bestellen?? of is dat niet zo makkelijjk? ik neem aan dat de poelies op kenteken besteld zijn en daarom ook de goeie zijn.
360 degreez. dit is de poelie van en 1.9 dci uit 2000.;;;
heb een comleet nieuwe 2dehands stuurbekrachtiginspomp gekocht. met het vervangen van de poelie daarvan krijg ik de speling er ook niet uit..
De krukas poelie modificatie. in principe zou dit toch te ondervangen zijn door het onderdeel op kenteken te bestellen?? of is dat niet zo makkelijjk? ik neem aan dat de poelies op kenteken besteld zijn en daarom ook de goeie zijn.
360 degreez. dit is de poelie van en 1.9 dci uit 2000.;;;