vorige week wil ik mijn volvo (440 1.8i 1995) starten (na het verwisselen van mijn banden op de brug) wil het niet lukken. kom er dus niet meer van af.
ANWB gebeld, en ik laat zien dat hij niet start, start hij plotseling gewoon normaal...
vanmorgen even weg geweest naar de dokter, wil 10 minuten later weer weg, zelfde probleem, auto start niet.
hij maakt echt totaal geen geluid wanneer ik mijn contactslot omdraai, buren maar even gvraagd of die willen aanduwen, dat ging in 1 keer goed!
verder de dag geen problemen gehad.
iemand enig idee wat het is, is het de startmotor? accu is net nieuw...
volgens mij wel heel lastig om dit zelf te vervangen omdat die op zo'n ellendige plek zit, maar voordat ik daaraan begin moet ik toch wel zeker weten dat die het is.
Ga volgende week naar frankrijk, moet niet met een twijgelachtige auto vertrekken.....
(trouwens iemand ook nog ergens een handleiding/tips hoe ik zelf mijn handremkabel kan vervangen/afstellen?)
440 1.8i start soms niet
-
- 3rd Gear member
ik heb dit ooit ook gehad, soms wel - soms niet. Bij mij hoorde ik het relais onder het dashboard dan wild klapperen. Bleek toen dat de massa van mijn bobine niet goed meer was en af en toe nog maar contact maakte. Probeer ff je massa's na te kijken onder de kap, ook of de kabels door corrosie zijn aangetast.
suc6
suc6
- seb8iaan
- 3rd Gear member
Reageert de auto helemaal niet meer op het omdraaien van het contactslot? Of hoor je zoals schaefer al zegt: Het klapperende geluid van het relais. Anders zou het best wel eens je contactslot kunnen zijn.
-
- 1st Gear member
maar dit gaat om 2 incidenten, dan is het toch niet het contactslot?
en een maat van me heeft direct het contact doorgemeten, die was verder wel prima in orde, starten deed hij alleen niet.
ik hoor inderdaad helemaal niets, de auto is gewoon helemaal stil als ik het contact omdraai. kabels zijn verder helemaal goed.
wat is bobine? kan je de massa dan zelf gemakkelijk checken?
en een maat van me heeft direct het contact doorgemeten, die was verder wel prima in orde, starten deed hij alleen niet.
ik hoor inderdaad helemaal niets, de auto is gewoon helemaal stil als ik het contact omdraai. kabels zijn verder helemaal goed.
wat is bobine? kan je de massa dan zelf gemakkelijk checken?
- Lex!
- 2nd Gear member
je kan de massakabels eens nalopen, m'n broer heeft eens een 440 gehad waarvan de massakabel van de accu naar de carosserie/chassis en de massakabel van de motor slecht contact maakten. Bleek dat de grootste vijand (ROEST) flink huis had gehouden, alle massapunten goed opgeschuurd en hij liep weer als een zonnetje. De massakabel is meestal een gevlochten staaldraad kabel, soort brede band is meestal wel snel te zien als je boven de motor hangt. Iroll van dit forum heeft een bijzonder handige link met allerhande handleidingen, het is even zoeken maar er zit vast ergens een gedeelte tussen over de massa van je auto. Als het goed is heeft je auto een x aantal van deze massakabels, kleine moeite om ze even te checken.
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 0460%20480
http://cid-b2bf9804fa8cfdf0.skydrive.li ... 0460%20480
480Turbo
460 2.0i
S40 1.8 G3
460 2.0i
S40 1.8 G3
-
- 1st Gear member
die handleidingen zijn erg mooi!
het is voor mij meer plaatjes kijken, duits kan ik echt niet...
maar voor de handremkabel kan ik deze gewoon vervangen, en afstellen?
het afstel gebeuren zit toch achter het wiel? of zit deze in dat huis waar ook de handrem kabel vastzit? blijft toch wel wat lastig...
er komt dit weekend een nieuwe startmotor in, die is bijna aan zijn einde gekomen, met een klap erop werkte hij wel weer, das dat moet hem dan zeker zijn.
het is voor mij meer plaatjes kijken, duits kan ik echt niet...
maar voor de handremkabel kan ik deze gewoon vervangen, en afstellen?
het afstel gebeuren zit toch achter het wiel? of zit deze in dat huis waar ook de handrem kabel vastzit? blijft toch wel wat lastig...
er komt dit weekend een nieuwe startmotor in, die is bijna aan zijn einde gekomen, met een klap erop werkte hij wel weer, das dat moet hem dan zeker zijn.