staat 10 jaar stil

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
nico1979
Starter

Hallo allemaal,

Ik heb een amazon die staat reeds 10 jaar stil in de garage en de moter heeft ongeveer 7 jaar geleden voor het laatst gedraait. Nu wil ik er weer mee gaan rijden, enkel bij mooi weer. Wat moet er zoal aan gebeuren voor de apk en wat zijn de kosten?

Hij is weggezet omdat de rembekrachtiger vervangen moest worden, hij staat op lpg, de spatborden moeten gespoten omdat er stukken in zijn gezet en het chroom moet gedaan worden.

Ik heb momenteel ook een fiat 500 en deze gaat om deze reden in de verkoop en ik hoop van de opbrengst ( +/- € 5.000' te kunnen bekostigen.

En als ik er een turbo blok in wil wat voor blok past er het beste en wat kost zo´n blok ongeveer? Moeten er verder nog aanpassingen gebeuren?
Nu zit er een B20 in.

Alvast bedankt voor de reacties,

Nico
Michael Oud
5th Gear member

Alle vloeistoffen vervangen, alle pakkingen vervangen, alle snaren vervangen, remmen controleren op werking alvorens de weg op te gaan. Wat er voor de APK gedaan moet worden kan alleen een keurmeester ter plekke zeggen.

Vergeet ik iets?
Volvo 940 SE
menjo
7th Gear member

Cojones schreef:Vergeet ik iets?
Banden oppompen ;)
Ben
Executive Member
Contacteer:

menjo schreef:
Cojones schreef:Vergeet ik iets?
Banden oppompen ;)
Ik denk eerder banden vervangen. Die zijn inmiddels vast zo droog als havermout.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Michael Oud
5th Gear member

Juist ja ;)
Volvo 940 SE
admiral
5th Gear member

Cojones schreef:Alle vloeistoffen vervangen, alle pakkingen vervangen, alle snaren vervangen, remmen controleren op werking alvorens de weg op te gaan. Wat er voor de APK gedaan moet worden kan alleen een keurmeester ter plekke zeggen.

Vergeet ik iets?
nieuwe accu
admiral
5th Gear member

nico1979 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een amazon die staat reeds 10 jaar stil in de garage en de moter heeft ongeveer 7 jaar geleden voor het laatst gedraait. Nu wil ik er weer mee gaan rijden, enkel bij mooi weer. Wat moet er zoal aan gebeuren voor de apk en wat zijn de kosten?

Hij is weggezet omdat de rembekrachtiger vervangen moest worden, hij staat op lpg, de spatborden moeten gespoten omdat er stukken in zijn gezet en het chroom moet gedaan worden.

Ik heb momenteel ook een fiat 500 en deze gaat om deze reden in de verkoop en ik hoop van de opbrengst ( +/- € 5.000' te kunnen bekostigen.

En als ik er een turbo blok in wil wat voor blok past er het beste en wat kost zo´n blok ongeveer? Moeten er verder nog aanpassingen gebeuren?
Nu zit er een B20 in.

Alvast bedankt voor de reacties,

Nico
5000 voor een fiat 500 lijkt me aan de hoge kant, maar als je dat ervoor krijgt dan kom je igg een heel eind. Echter wanneer je er ook een turbo motor in wilt lepelen en dan ook de rest v/d auto wilt aanpakken denk ik dat je te weinig euro's hebt. Als ik al zie wat aan mijn combi uitgeef en dan betreft dit alleen maar een cosmetische restauratie.

Voorwat betreft de aanpassingen aan de auto ivm het monteren van een turboblok heb ik weinig info voor je.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Carburateur reinigen, remmen open halen, leidingen controleren, brandstofsysteem nazien (filters vervangen, tank nakijken op prut), ontsteking nakijken en schoonkrabbelen

Mijn 343 had na 5 jaar stilstaan al compleet nieuwe renmmen nodig...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
nico1979
Starter

Bedankt voor alle tips en info

ik ben dit weekend bij Booy trading in Dikkele geweest en die gaf dezelfde reactie.

ik wil het geld van de 500 gebruiken om hem eerst technisch en cosmetich netjes te krijgen (wat volgens mij wel moet lukken want de auto is verder hard) en voor de rest zien we wel.
wepster850
3rd Gear member

en als je dat alles vervangen hebt dan de motor eerst tornen om de lagerschalen even te laten wennen en de smering te optimalizeren dat doe je een keer of 2 en dan pas starten
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”