Hallo,
Ik heb recent een XC70 gekocht (MY2004). De auto komt oorspronkelijk uit Amerika.
Ik ben naar de dealer gegaan om alles mbt miles om te zetten naar kilometers. Dat is gebeurd: de boordcomputer is nederlandstalig, de gegevens staan in kilometers (zoals verbruik, gem. snelheid, etc.) en ook de snelheidsmeter/klok heb ik om laten zetten naar het europese model (dus alleen km/u klok). Echter, de stand van hoeveel de auto heeft gelopen evenals de dagtellers zijn nog steeds in mijlen. Volgens de dealer hier kan dat niet omgezet worden omdat dat " systeem software" is. Ik kan niet geloven dat alles om is te zetten behalve de dagteller en mijlenstand. Kan iemand mij helpen / adviseren? Zou toch te resetten moeten zijn naar kilometers net als de rest?
Alvast bedankt.
Groeten, Erol.
Miles naar Kilometers
- gertsan
- 3rd Gear member
Dan zou je de kilometerstand ook eenvoudig kunnen resetten. Dat lijkt met nu niet de bedoeling. Ik denk toch dat het een soort bescherming is, zodat je de kilometerstand/mijlen dus niet kan resetten.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Er zijn lieden die dat ook kunnen :evil:
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
Ik heb misschien het verkeerde woord gebruikt. Ik bedoel niet resetten maar switchen. Dus van miles naar km. En dus ook dat de meter verderloopt op kilometers. Als ik nu naar 'lieden' ga en de stand laat omzetten naar wat het in kilometers moet zijn, loopt de meter vervolgens gewoon verder op miles. En dat wil ik niet. Ze komen toch uit dezelfde fabriek en je zou toch ergens in de software kunnen aangeven of je op km wil of op miles?
-
- 1st Gear member
Mijn Amerikanse XC70 is bij Volvo NIHAM (Den Haag) compleet omgezet van miles naar kilometers. Tegelijkertijd is de boordcomputer in NL gezet.
Met mijn radio daarentegen heb ik wel problemen, want ik kan alleen de Amerikaanse frequenties "pakken". Weet jij daar wellicht een oplossing voor?
Met mijn radio daarentegen heb ik wel problemen, want ik kan alleen de Amerikaanse frequenties "pakken". Weet jij daar wellicht een oplossing voor?
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
toch zijn ze zeer verschillend en daardoor niet zomaar aan te passenErol schreef:Ze komen toch uit dezelfde fabriek en je zou toch ergens in de software kunnen aangeven of je op km wil of op miles?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods breakFacPro schreef:Mijn Amerikanse XC70 is bij Volvo NIHAM (Den Haag) compleet omgezet van miles naar kilometers. Tegelijkertijd is de boordcomputer in NL gezet.
Je stelde deze vraag ook in een ander topic.
Niet dubbelposten svp.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- Starter
Tav je 'dubbelpost': In de Amerikaanse Volvo's slaan de radio's de 'even' frequenties over. Dus gaan bijv. van 97.1 naar 97.3. Daardoor mis je radiostations die op even cijfers zitten (bijv. 97.2). Dat komt doordat het frequentiesysteem in Amerika anders is. Er is maar 1 oplossing: radio-unit veranderen naar Europees model (ik heb er nu een HU-803 in laten zetten). Dit is via een dealer te doen (bestellen en plaatsen) maar ze worden ook weleens 2e hands als onderdeel aangeboden. Scheelt veel geld. Wel goed op het type letten anders kan de boordcomputer storingen geven.
Tav de km-stand: ik heb de zaak helemaal door de dealer laten uitzoeken want die begreep er ook niets van. Er is zelfs een melding naar Volvo Duitsland en Zweden gegaan. Antwoord van volvo: het is op dit type niet mogelijk de miles in het display om te zetten in kilometers. Het bizarre is dat als de auto wordt aangesloten op de computer bij de dealer, de computer wel de stand ik kilometers uitleest. Overigens is het bij andere modellen/types wel mogelijk. Ik heb het opgegeven en geloof het wel: alles is verder gewoon Europees.
Groeten, Erol.
Tav de km-stand: ik heb de zaak helemaal door de dealer laten uitzoeken want die begreep er ook niets van. Er is zelfs een melding naar Volvo Duitsland en Zweden gegaan. Antwoord van volvo: het is op dit type niet mogelijk de miles in het display om te zetten in kilometers. Het bizarre is dat als de auto wordt aangesloten op de computer bij de dealer, de computer wel de stand ik kilometers uitleest. Overigens is het bij andere modellen/types wel mogelijk. Ik heb het opgegeven en geloof het wel: alles is verder gewoon Europees.
Groeten, Erol.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Je kunt Volvotech.eu vragen over die radio. Bob heeft ze regelmatig in de collectie.
-
- 2nd Gear member
Heb ook net een USA import XC70 gekocht. Wat kost het omzetten van mijlen naar km bij de dealer?
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2008 XC70 D5 met fijne chip
2002 V70 XC 2.4T GT
2002 V70 XC 2.4T GT
- hadico
- 5th Gear member
Het softwarepakket is alleen de taal, als het goed is dan heb je een schaalverdeling in mile en km op je klok staan bij jouw model is mile het hoofdgegeven en derhalve blijft het telwerk ook in mile doorlopen.
Bij de radio kan je proberen om in het submenu te kijken of je daar een landsinstelling kan veranderen helaas is dit niet altijd mogelijk,een andere optie is een EU ruiltoestel te laten monteren.
Als de dealer trouwens de instelling van vida op .overseas, insteld dan leest hij hem wel in mile, die staat hier op EU dus maakt hij er km van.
Bij de radio kan je proberen om in het submenu te kijken of je daar een landsinstelling kan veranderen helaas is dit niet altijd mogelijk,een andere optie is een EU ruiltoestel te laten monteren.
Als de dealer trouwens de instelling van vida op .overseas, insteld dan leest hij hem wel in mile, die staat hier op EU dus maakt hij er km van.
-
- Starter
Het omzetten kost ca 130 EUR (prijsniveau juni 2009). De dealers hebben in het verleden ook de M stand naar KNM omgezet. Hiervoor moest een apart programma waorden geladen of aangevraagd uit Zweden. Dat doen ze niet meer gaf de dealer aan. Zonde natuurlijk. Nu moet je steeds omrekenen als je wilt weten wat je gereden hebt.
-
- 2nd Gear member
welk softwarepakket ( onderdeelnummer ) heb ik dan nodig om de boordcomputer van mijn amerikaanse V70 naar europese eenheden ?
De milesweergave stoort me niet, wel het gemiddeld verbruik en actueel verbruik. staat nu in Gallons en mpg. Ik lees dat het wel kan. Mijn dealer heeft de meldingen wel in het nederlands gezet maar de eenheden niet.
vandaar mijn vraag.
De milesweergave stoort me niet, wel het gemiddeld verbruik en actueel verbruik. staat nu in Gallons en mpg. Ik lees dat het wel kan. Mijn dealer heeft de meldingen wel in het nederlands gezet maar de eenheden niet.
vandaar mijn vraag.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik ben bang dat je dat niet zelf kunt.
De auto moet even bij de dealer aan de VIDA, het netwerk van Volvo.
De auto moet even bij de dealer aan de VIDA, het netwerk van Volvo.
-
- 2nd Gear member
ik zal mijn vraag dan anders stellen. Alhoewel ik dacht dat ze duidelijk was.
Welke software ( volvo onderdeelnummer ) moet mijn dealer bij mijn auto installeren zodat de boordcomputer de eenheden in Liters weergeeft in plaats van gallons ?
Welke software ( volvo onderdeelnummer ) moet mijn dealer bij mijn auto installeren zodat de boordcomputer de eenheden in Liters weergeeft in plaats van gallons ?
-
- 2nd Gear member
een autofabrikant die structureel verlies lijdt, weigert dus nog steeds klanten van dienst te zijn, zelfs als ze bereid zijn er voor te betalen.....beetje vreemd
2007 Audi A6 Avant 2.7 TDI MT
2002 V70 XC 2.4T GT
2002 V70 XC 2.4T GT
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
soms is het zo dat een auto voor een andere dan de Nederlandse markt daar ook structureel van afwijkt en dat niet zomaar te veranderen is, zie daar nu eens mee te leven
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
ik heb geen problemen met het feit dat de afgelegde weg in miles worden weergegeven, maar boven in dit topic zie ik duidelijk staan dat sommige dealers er wel in slagen om de boordcomputer om te zetten. Dit voor hetzelfde bouwjaar en vrij recente import.
dus waarom een willekeur ?
Het gaat hier niet om dat het niet gaat. Het gaat wel zie de resultaten in het topic hierboven. Misschien kan één van de eigenaren eens even hun factuur opsnorren en mij laten weten wel onderdeelnummer op hun fachtuur staat ( ofwel de omschrijving ).
dus waarom een willekeur ?
Het gaat hier niet om dat het niet gaat. Het gaat wel zie de resultaten in het topic hierboven. Misschien kan één van de eigenaren eens even hun factuur opsnorren en mij laten weten wel onderdeelnummer op hun fachtuur staat ( ofwel de omschrijving ).