Dash demonteren.........

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Bobbl
3rd Gear member

Hoi, ik wil het opbergvakje naast de radio eruit hebben, maar hoe demonteer ik dit?
Heb de pennenhouder verwijdert en daarna de 2 torx losgehaald, en dan zit het airco-paneel van onderen los maar hoe krijg ik hem eruit, want hij blijft schanieren aan het radio-paneel en ik wil ook niet te hard `breken`
En dan moet het radio paneel en opbergvakje ook nog los.
En dan meteen vraag 2: hoe krijg ik de space ball pook los, zodat ik daaronder eens kan bekijken.
Heb de plaat om de pook met daaronder het witte kunststof wel losgehad maar verder kwam ik niet.

Hoor het wel, grt Bob.

mod-edit: vraag naar werkplaatshandboek op dvd/cd verwijderd ivm copyrights.
arnoud
8th Gear member

De spaceball pookknop kun je verwijderen door 'm naar beneden te drukken, en een kwartslag tegen de klok in te draaien, daarna zou hij los moeten zijn.

Voor het loshalen van het ECC paneel zou ik even een zoekopdracht verzinnen, want daar is in het verleden al meer over geschreven (en ik heb de nokjes uiteindelijk afgebroken dus ben niet echt een goede raadgever :D )
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Bob,

Kijk be ons eens onder support en dan inbouw manuals.
Daar staat precies hoe je de Hu verwijderd.
(en die moet er uit om je bakje los te krijgen...)

Groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gast

Vingers er achter, naar beneden en naar je toe trekken.
Afbeelding

En zo zit het bakje vast:
Afbeelding

succes
tjompe

Schitterend toch hoe de forumleden elkaar hier ter hulp schieten.
Antwoord wordt hier gepost met foto en al !!

houden zo :thumbleft:

T.
Rogier64
5th Gear member

Vergeet de supertip niet, haal van je aircopaneel NIET de stekkers los met aangesloten accu. Je krijgt dan een SRS Airbag storingsmelding die je bij de dealer moet laten resetten. Wil je persé de aircounit losnemen dan eerst accu loskoppelen. Bij het weer aansluiten van de accu eerst het sleutelcontact in stand II zetten, dan accu aansluiten.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Bobbl
3rd Gear member

Dank dank Voor de info allemaal, en ik ga er mee aan het werk.
@Rogier: we spreken elkaar nog wel even as Zaterdag?

Grt Bob
Bobbl
3rd Gear member

Ben nog eens bezig geweest met het loshalen maar kwam wederom niet verder dan het onderste(airco)paneel van onderen los(2 schroeven) en dan wil het niet verder.
Hij blijft aan de bovenkant schanieren met de radio en wil niet naar beneden!
Ik wil ook niet te veel kracht zetten, omdat ik bang ben dat ik wat stuk maak!
Zal komend weekend nog eens een poging doen.
Mss ben ik wel te voorzichtig!
Grt bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
arnoud
8th Gear member

Mocht je de klemmetjes toch afbreken (wat mij ook overkomen is) kun je het vrij eenvoudig repareren, zie hiervoor deze posting met een kort verslagje van mijn reparatie...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gast

Vingers er achter en toch tegelijk, hard naar beneden en naar je toe trekken.
Probeer zo min mogelijk te kantelen.
Het is niet anders!
Bobbl
3rd Gear member

Zow! Toch nog eens een poging ondernomen en ja hoor, het opbergvakje is eruit!
Ook nog eens zonder wat kapot te maken!
Je moet toch wel redelijk hard (te hard) trekken om het airco gedeelte van de radio los te krijgen, de radio gaat als vanzelf.
Ga nu bezig met de carkit inbouwen.
zal tzt wel foto`s nemen van het geheel als het klaar is.
Grt Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Taxs60
1st Gear member

Beste mensen,

Kan ik zo ook bij de sensor van de ecc. :roll: Heb namelijk het idee dat die een beetje vuil is. Moet de ecc iets hoger zetten (24gr) anders koelt hij te veel. Tevens heb ik het idee dat de volvo radio Grijze bigfrontradio/cd SC-805 invloed heeft op de sensor. Het hele dashboard wordt warm rond om de radio en dus ook bij de sensor. :shock:

Iemand enige ervaring hiermee? :P
Gast

Ja, je kan hem dan los schroeven en goed schoonmaken. Vergeet niet de accu - pool eraf te halen.

Kan ook zijn dat de airo opnieuw ingeregeld moet worden en dus niets met vervuilling te maken heeft.
Dit kan alleen bij de dealer aan de computer. :cry:
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hoi,

Je kunt ook zonder accu verwijdering deze "happer" los halen.
Gewoon de 2 zilverkleurige schroefjes van het uitstekende deel verwijderen en dat stukje voorzichtig van het paneel naar je toe trekken.
Boeltje uitzuigen en weer retour plaatsen.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Gast

VolvoTech schreef:Hoi,

Je kunt ook zonder accu verwijdering deze "happer" los halen.
Gewoon de 2 zilverkleurige schroefjes van het uitstekende deel verwijderen en dat stukje voorzichtig van het paneel naar je toe trekken.
Boeltje uitzuigen en weer retour plaatsen.
Helemaal waar, maar meestal trekken ze de stekkers er uit (voor het gemak).
Tja en dan kan je naar de dealer.. :wink:
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ja, natuurlijk wel zaak om de groene stekkers van de temp-control unit te laten zitten.
Voor het gemak kun je wel de stekker van de 12V sigaretten-aansteker weghalen, dat geeft enorm veel meer beweegruimte.
www.volvotech.eu

Taxs60
1st Gear member

Ok Alex en andere bedankt voor de duidelijke uitleg. Heb de sensor inmiddels schoon gemaakt.... Beschrijving werkte prima, het is ook gelukt alle stekkers te laten zitten, maar er is een maar :( Ik heb het fannetje achter het paneel los geschroefd om bij de sensor te kunnen. Heb een klein kwastje gebruikt gezien je er dan goed bij komt. Wel voorzichtig natuurlijk want de sensor ziet er fragiel uit. Ook de fan schoon gemaakt met kwast en stofzuiger. Als je de fan eraf haalt trek je natuurlijk ook een soort stekkerlos, deze zit aan de fan vast :puppydogeyes:.
Heb zelf het idee dat alles goed werkt en dat de computer dit niet ziet. Ga het vanavond wat langer testen maar het ziet er naar uit dat kan zonder de accu los te koppelen..... hoop ik dan maar :roll: . Waar herken ik een ontregelde airco aan als dit wel kwaad kan :?:

Allen bedankt

groet taxs60
S60 BI-FUEL edition half leer
Armin
2nd Gear member

AlexV70 schreef:Vingers er achter en toch tegelijk, hard naar beneden en naar je toe trekken.
Het is niet anders!
Ik ben net ook even aan het vechten geweest om mijn climate control unit eruit te halen, want mijn 12 volt aansluiting deed het al niet sinds ik 'm heb gekocht.
Dat trekken kan je doen, maar bij mijn geval had je kunnen trekken wat je wilt maar los deed ie niet. Waarschijnlijk wel als ik een hele harde knak zou horen en het plastic me om mijn oren zou vliegen.
Bij mij was het namelijk zou dat er onder het radio bakje 2 torx schroeven (uiteraard torx 25)en toen trok ik 'm er zou uit.
Volvo V60 T3 R-Design geartronic Power Blue
Volvo V60 1.6 drive summum met de looks van een R-design Black Sapphire metallic zwart leer
Volvo C70 2.4i automaat Stone Black Cacao leer summum
Volvo XC70 2.4t automaat Dark Blue Pearl zwart leer met alle lines erop
Volvo S60 2.4 Stone Black handgeschakeldedition
Volvo 850 T-5 Estate handgeschakeld Dark Blue Pearl/blauw leer
Volov 850 T-5 Sedanautomaat Regent Red/zwart leer
Gast

Armin schreef:
AlexV70 schreef:Vingers er achter en toch tegelijk, hard naar beneden en naar je toe trekken.
Het is niet anders!
Ik ben net ook even aan het vechten geweest om mijn climate control unit eruit te halen, want mijn 12 volt aansluiting deed het al niet sinds ik 'm heb gekocht.
Dat trekken kan je doen, maar bij mijn geval had je kunnen trekken wat je wilt maar los deed ie niet. Waarschijnlijk wel als ik een hele harde knak zou horen en het plastic me om mijn oren zou vliegen.
Bij mij was het namelijk zou dat er onder het radio bakje 2 torx schroeven (uiteraard torx 25)en toen trok ik 'm er zou uit.
Ja dat klopt, maar jij hebt dan ook geen HUxxx radio. :roll:
Bij een aftermarketradio zitten achter het bakje idd 2 schroeven.
Goelette
3rd Gear member
Contacteer:

Nou, degene die dit systeem bedacht heeft mogen ze van mij neerschieten...

Maar het zal wel aan mij liggen dat ik iets fout doe. Ik heb dit topic nu al 28 keer gelezen en ik heb het ding al 53 x proberen los te trekken; met beleid, met geweld, etc etc maar niets helpt.

Vel van mijn vingers af, geen kracht meer in mijn handen en doorweekt van het zweten, typ ik dit hier om te hopen dat iemand een fotootje heeft van de bevestiging, zodat ik misschien kan snappen hoe het vast zit. Misschien krijg ik het dan los.

Ik zie namelijk 2 (metalen?) stripjes zitten waarmee het aircopaneel vast zit aan de radio. Maar zitten deze stripjes nu vast aan de radio of aan de aircopaneel? Ik zou verwachten dat je iets los kreeg door tegen deze stripjes te duwen of eraan te trekken maar dat helpt ook helemaal niets, dus zal wel anders zijn.

Welke kant moet ik nou precies op trekken? En kan het helpen om ergens gereedschap tussen te duwen ofzo? Op dit moment kunnen zelfs beschadigingen me al niet meer zoveel schelen! :)

Wie heeft wijze raad voor me?? :) Bij voorbaat dank :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”