hallo
ik rij met plezier met een volvo 440 1.8i uit 96 met 60000 km maar is iets dat mij al een tijdje irriteerd
met draaiende ontkopelende motor heb ik
- vibraties bij stationair toerental (stuur trilt wat)
- tussen 1900-2000 toeren resonancie -vibraties
boven en onder deze toerentallen maakt hij eennormaal geluid
dus het moet iets van de motor zelf zijn maar wat
iemand een idee
vibraties en trillen - wie herkent dit probleem bij een 440
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk de motorsteunrubbers eens na, er kan er een gescheurd zijn. Of de motorstabilisator is kapot. Die zit als je voor de motor staat links van het blok, achter de kap van de distributie. Ziet eruit als een kleine schokbreker.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 09.04.2008 - 23:13
voorste 2 motorrubber en het centrale rubber vlkabij de uitlaat vervangen door rubbers die minder stug zijn. Dit probleem wordt beschreven in het Volvo handboek en komt voor bij sommige modellen en uitvoering. Vraag het even na bij de Volvo-dealer, deze kennen het probleem.
Succes!
Succes!
- Wiebe
- 5th Gear member
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Kheb alleen dat de auto trilt als hij stationair draait,klein beetje gas geven en het is over.... kzal binnenkort maar eens naar die rubbers kijken en eventueel maar vervangen.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT
Always a pleasure to drive...