Centrale Vergrendeling en electrisch raam hapert

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
V70GT
2nd Gear member

Hallo,

Soms wil het raam LV niet open of dicht terwijl ik bij het bedienen van de knop duidelijk een "bonk" hoor, iets wat lijkt op het aktiveren van een relais of wellicht een kortstondig inschakelen van de motor/mechaniek. Vreemd genoeg kan ik het euvel (vrijwel) altijd verhelpen door de motor (+kontakt) uit- en weer aan te zetten.. In enkele gevallen is het een kwestie van een paar minuten doorrijden (in de kou...) waarna alles weer normaal functioneert. Verder is het zo dat soms dat bij het "openen" via de handzender de vergrendeling van LV portier kort open- en dan weer dicht slaat. Ook blijft soms de vergrendeling van RA portier dicht. De klacht treedt alleen op 's morgens bij vochtig weer (condens). Mijn dealer zegt dat de gehele unit vervangen moet worden maar ik vraag me af of er niet een andere oplossing is, zoals bijvoorbeeld het goed reinigen van bepaalde kontakten op de diverse units die kennelijk signalen van buitenaf (motor en kontakt uit) niet goed waarnemen. Of zie ik de zaak te simpel en kan er niets geserviced worden.. Iemand ervaring hiermee ?

Dank !
Weer "thuis" in de V70 !
Oceanracer
Geartronic member

Zo, even je topic wat leven inblazen...

Maar hoewel het nazien van de contacten natuurlijk nooit kwaad kan, vrees ik toch dat je dealer het bij het juiste eind heeft.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
HansEindhovenV70
4th Gear member

Dergelijke problemen betekent idd niet dat er echt iets kapot is..... het zal gaan om een verbinding die ergens slecht is. De dealer zal geen module open maken en doorsolderen.... dit kost de nodige tijd en dealers hebben alleen ervaring met compleet vervangen van onderdelen. Maar het is een kleinigheid, het probleem is alleen dat het lastig te lokaliseren is
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”