Probleem met dashboard verlichting

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Bjornb
2nd Gear member

Ook naar deze vraag heb ik al gezocht, maar vond veel topics met dashboard verlichtings problemen, maar ik kon mijn vraag niet terug vinden.

Links van het stuur zit het verlichtingspaneel, dit lampje was doorgebrand en ik had nog garantie, dus terug naar de garage. Nu heeft de garage dit lampje vervangen en het werkt prima alleen is het echt vervelend fel. Het is veel feller verlicht dan al mijn andere knoppen op het dashboard en ik wil er zelf graag een minder fel lampje inzetten. Weet iemand welk lampje ik dan moet bestellen?

Groetjes,
Bjorn
(2007) V40 ";Desert Wind"; Phase II Europa 1.8 bj. 2000
fjrene
3rd Gear member

bij de orginele lampjes zit er een soort dopje op mischien heb je immitatie waar dit dopje niet op zit.
Bjornb
2nd Gear member

Was bij de volvo dealer zelf? Kun je die dopjes kopen?
(2007) V40 ";Desert Wind"; Phase II Europa 1.8 bj. 2000
fjrene
3rd Gear member

:fart: klopt ik heb de lampjes bij de volvo dealer gehaald,ik heb geen idee of de dopjes los te leveren zijn. :buzzsaw:
Maarten
5th Gear member

bij de dealer koop je de lampjes met "condoompje" erom heen.
is bekend verschijnsel dat de nieuwe lampjes feller branden.
gewoon alle lampjes tegelijk vervangen,hebben nl.ook even lang gebrand.
zullen waarschijnlijk ook ongeveer vlak na elkaar stuk gaan.
ben je ook gelijk van de verschillen in felheid af.
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
eouwehand
2nd Gear member

Heb toevallig deze week precies hetzielfde gehad, alleen zelf de lampjes aan de linkerkant vervangen. Bij mij ook een groot verschil in lichtsterkte.

Ik heb daarna ook de lampjes in het middenconsole bekeken en die waren een soort van doorgebrand en zwart aangeslagen. Vervolgens een nieuw lampje gehaald bij de dealer (er gaan er 3 in) €6,75 per stuk. Moet zeggen dat er wel verschil is in sterkte, maar aan de linkerkant blijven ze feller branden. Zal morgen nog twee lampjes halen om het middenconsole compleet te maken.

Het is volgens mij wel standaard dat de linkerkant iets feller brand dan de rechter, alleen als het midden al wat verder is doorgebrand en zwart geworden is dan zal het verschil in lichtsterkte tussen nieuwe en oude lampjes alleen maar groter zijn.
Spacelord
1st Gear member

Zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=

Ik heb dus ook ineens de drie dashboardlampjes alsook de drie lampjes aan de linkerkant vervangen. Dit zijn verschillende type lampjes. Je gaat ze best bij de dealer halen. Ik ben destijds ook bij aftermarketwinkels gepasseerd, maar kon juist dezelfde lampjes niet vinden.
Ook bij mij is het zo dat de lampjes links harder branden dan rechts. Normaal, denk ik. Het verschil is niet zo gigantisch. Ik vermoed dat deze gewoon dichter tegen de buitenkant zitten dan de lampjes in de middenconsole.
Gewoon alles gelijk vervangen. Die in mijn middenconsole gaven, voor ik ze verving, zelfs geen groen licht meer, maar gewoon geelachtig licht. De hoesjes errond waren helemaal verkleurd.
Grtz
850 GLE 2.0 20V '94
V40 1.9d 115pk PhII '03 Sportpack
Spacelord
1st Gear member

eouwehand schreef:Vervolgens een nieuw lampje gehaald bij de dealer (er gaan er 3 in) 6,75E per stuk.

In België heeft me dit maar 2,45 EUR (excl. BTW) gekost. :shock:
Dure nederlandse dealers hoor.
850 GLE 2.0 20V '94
Ramon&Ramon
7th Gear member

er zijn 2 en 3 watt lampjes,blijkbaar de verkeerde erin gezet?????????
eouwehand
2nd Gear member

Aan de linkerkant (de module met de lichtschakelaar) heb ik €2,50 ex.btw. per stuk betaald.
De 3 lampjes in de middenconsole kosten € 6,75 ex.btw. per stuk.
Blijkbaar bepaald iedere dealer zijn eigen prijs.

Naar mijn weten zijn dit de enige lampjes die passen, Vadis geeft trouwens dezelfde
artikelnummers als die ik nu heb gebruikt.
Spacelord
1st Gear member

eouwehand schreef:Aan de linkerkant (de module met de lichtschakelaar) heb ik €2,50 ex.btw. per stuk betaald.
De 3 lampjes in de middenconsole kosten € 6,75 ex.btw. per stuk.
Blijkbaar bepaald iedere dealer zijn eigen prijs.

Naar mijn weten zijn dit de enige lampjes die passen, Vadis geeft trouwens dezelfde artikelnummers als die ik nu heb gebruikt.
Bij de officiële dealer: 1 prijs voor de twee types en hij heeft mij niets verteld van veschillende watt.
850 GLE 2.0 20V '94
eouwehand
2nd Gear member

Ik merk wel dat vooral de "lichtschakelunit" een stuk warmer is met 3 werkende lampjes erin.

Iemand toevallig ervaring met LED-verlichting in het dashboard???
V40 Europa Nordic 1.9D 115 pk 2003
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”