Herkennen V 40 T4

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Tijs Jansen
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.06.2007 - 21:55

Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn tussen een T4 en een 2,0t. Dan bedoel ik model uitlaat. Aantal cc's, te checken via kentekenpapieren,etc. Hoe ziet het eruit onder de kap (verschillen)

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt,
Tijs Jansen
Gebruikersavatar
Maarten
5th Gear member
Berichten: 1412
Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
Locatie: grunn

T4 heeft grote ovale uitlaatpijp,en een 2,0T heeft volgens mij twee ronde pijpjes naast elkaar?
T4 is volgens mij ook maar een 1.9 en geen 2 liter
als ik het mis heb hoor ik het wel :P
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

ja heb je mis, die twee hebben beide dezelfde uitlaat :-)

Zie je niet aan de buitenkant of het een 2.0T is of een T4.

Ik geloof, maar dat weet ik ook niet zeker dat de 2.0T eigenlijk afgerond een 1.9T zou moeten zijn, 1948 CC ofzo (daarom in US als 1.9T gaat)
en die 2.0T meer CC heeft.


RDW: 2.0T: 1948 > 121 kW
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1299
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

De eerste T4's hadden de kenmerkende 16" velgen en helder koplampglas. Verder is het inderdaad een andere motor dan de 2.0T.
Tijs Jansen
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.06.2007 - 21:55

Wat zijn bijvoorbeeld de herkenbare / zichtbare verschillen onder de kap, opschrift kleppendeksel o.i.d.

Gr. Tijs
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Bij phase 1 T4 kon je het nog zien (lelijke putdeksel velgen (IMHO)), phase 1 T4 had ook minder CC: ~1850 ipv 1948. Phase 2 heeft dezelfde motor inhoud als de 2.0T. Uitlaat is altijd hetzelfde geweest.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Tijs Jansen schreef:Wat zijn bijvoorbeeld de herkenbare / zichtbare verschillen onder de kap, opschrift kleppendeksel o.i.d.

Gr. Tijs
Voor zover ik weet, niets aan de motor. Hoewel de phase 1 T4 een enorme hoeveelheid plastic kappen had, die de phase 2 niet meer had. Volgens mij had een 2.0T dit nooit?
Gebruikersavatar
BlackWolf
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 17.03.2006 - 06:10
Locatie: Noord Holland

Zelfde kap zat ook op een phase1 2.0T, onder de motor kap is het gewoon niet te zien welke versie het is, beide hebben verschillende turbo’s maar zelfs die zijn identiek aan de buiten kant.

2 punten wat S80 Executive noemt zijn de enige verschillen aan de buitenkant, maar koplampen en velgen worden ook wel eens vervangen, dan kan je alleen even het kenteken controleren op RDW site want daar wordt aangegeven welke versie het is.
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”