sinds vanmorgen wil de auto niet meer starten.wel stroom voor de dashbordlampjes enzo maar net niet genoeg om te starten.met startkabels loopt hij direct.de voltmeter staat een klein stukje van het rode dus dat lijkt wel goed.als ik de accu meet kom ik echter niet verder als 10.60 volt.mijn eerste conclusie:accu overleden,is er iemand het zelfde denkt of moet ik het in een andere richting zoeken.
al vast bedankt voor het meedenken.
nu dit weer
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
groet'n uut grunn
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Even de accu d'r uit en opladen via acculader. Als dat niet helpt is inderdaad je accu overleden. Gisteren toch niet de auto vertroeteld met een goede was- en poetsbeurt? Paar uurtjes de radio d'r bij aan is funest voor je accu.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
water zit er genoeg in en hij gaat zo aan de lader dus even afwachten.ik heb hem de afgelopen 2 week enkel vertroeteld met wat nieuw plaatwerk dus toen was de accu los. 
groet'n uut grunn
- t_w
- 4th Gear member
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 18:09
- Locatie: Twente
Controleer de verbindingen van de accu maar eens goed.
De 'main' plus kabel 'vertakt' zich door middel van enkele stekkerverbindingen. Deze willen nog wel eens voor wat problemen zorgen. (de eerste vertakking na de accu gaat volgens mij naar de dynamo).
Meet voor de lol eens hoeveel volt je dynamo afgeeft (dus met de multimeter direct op de dynamo meten) en meet vervolgens eens op de accu wat daar het voltage is.
Succes!
De 'main' plus kabel 'vertakt' zich door middel van enkele stekkerverbindingen. Deze willen nog wel eens voor wat problemen zorgen. (de eerste vertakking na de accu gaat volgens mij naar de dynamo).
Meet voor de lol eens hoeveel volt je dynamo afgeeft (dus met de multimeter direct op de dynamo meten) en meet vervolgens eens op de accu wat daar het voltage is.
Succes!
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17
lijkt er mij op dat je alternator/regulator (zit op de alternator) overleden is. Bij mijn 440 is de alternator vervangen moeten worden, was een diode kapot gesprongen en het ding gaf 18,6V. Moet wel zeggen starten deed hij altijd en nog een beetje sneller ook 
Greetz Jan

Greetz Jan
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
gisteravond de accu aan de lader gehad, vanmorgen starte de auto gewoon, ik zal het vanmiddag nog eens proberen, of die dan in een keer loopt.
groetjes erica
groetjes erica
groet'n uut grunn
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik ben benieuwd. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ik heb hem net gestart en jawel hij deed het
=D>
groetjes erica

groetjes erica
groet'n uut grunn
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Eind goed, al goed.
Heerlijk als het zo makkelijk is.

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
hij staat nu in de felle zon, heeft dat er iets mee te maken (sorry vrouw haha)
geen verstand van.
gr erica
geen verstand van.
gr erica
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26.12.2006 - 12:44
@Erica,
Als de auto met een volle accu wel start, dan bestaat de kans dat de dynamo niet meer laadt , (10.6 volt terwijl de motor loopt) dat is niet goed.
De spanningsregelaar zit bij de 480 direct op de dynamo, het is alleen mogelijk om de geregelde spanning te meten, de spanning op de dynamo en op de accu is normaalgesproken gelijk.
geeft de dynamo bij 13,8 V dan heb je een kabelbreuk.
Als de auto met een volle accu wel start, dan bestaat de kans dat de dynamo niet meer laadt , (10.6 volt terwijl de motor loopt) dat is niet goed.
De spanningsregelaar zit bij de 480 direct op de dynamo, het is alleen mogelijk om de geregelde spanning te meten, de spanning op de dynamo en op de accu is normaalgesproken gelijk.
geeft de dynamo bij 13,8 V dan heb je een kabelbreuk.
Volvo V40 2003 bi-fuel black
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
Volvo 480 2.0i Automaat Collection Dark Grey metalic
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ze hebben er iets aan gedaan, (maar wat weet ik niet sorry) zal rene ff vragen.
Maar gisteren liet ie me waarempel weer staan.
ik zal rene eens even inlichten over een eventuele kabelbreuk.
bedankt voor je reactie
gr erica
Maar gisteren liet ie me waarempel weer staan.
ik zal rene eens even inlichten over een eventuele kabelbreuk.
bedankt voor je reactie
gr erica
groet'n uut grunn
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Huh? En het is ruim 1 maand goed gegaan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
bijna een maand, drie weken om precies te zijn.
bougies zijn vervangen op 13 juli vorig jaar
bougies zijn vervangen op 13 juli vorig jaar
groet'n uut grunn
- t_w
- 4th Gear member
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 12.07.2007 - 18:09
- Locatie: Twente
heb dezelfde vage klachten gehad.
Ik heb het opgelost, door de eerste vertakking van de plus kabel weg te halen, en die kabels direct op de accu klem te zetten. Er zat bij mij zoveel overgangsweerstand in, dat de kabel gewoon warm werd!
Meet eens direct op de dynamo (zowel plus als min op de dynamo) met draaiende motor, hoeveel volt of hij laadt.
Vervolgens even meten op de accu zelf (plus en min direct op de accu) met draaiende motor. Als daar een groot verschil in zit, heb je dus verlies in je kabels / verbindingen...
Succes!
edit: typfout...
Ik heb het opgelost, door de eerste vertakking van de plus kabel weg te halen, en die kabels direct op de accu klem te zetten. Er zat bij mij zoveel overgangsweerstand in, dat de kabel gewoon warm werd!
Meet eens direct op de dynamo (zowel plus als min op de dynamo) met draaiende motor, hoeveel volt of hij laadt.
Vervolgens even meten op de accu zelf (plus en min direct op de accu) met draaiende motor. Als daar een groot verschil in zit, heb je dus verlies in je kabels / verbindingen...
Succes!
edit: typfout...
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...