Vandaag had ik wat problemen met m'n 2.0D V50. Hij is een tijdje geleden getuned naar 180PK en heeft nu aanzienlijk meer vermogen. Reed eigenlijk prima totdat ik vanmorgen even snel wou inhalen. Plotseling had de motor weinig vermogen. Hij trok wel op maar het ging zo traag dat het leek alsof er een superzware caravan achterhing.
Dit bleef eigenlijk zo'n 10 minuten zo tot ik even stopte om de motor uit en aan te zetten. En meteen was het probleem verholpen! Nou vroeg ik me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben (aldanniet getuned) of dat het kan zijn dat er een ander luchtfilter in moet die meer zuurstof doorlaat?
Getuned, vermogen weg...
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
klinkt als 'auto is in noodloop geschoten'. Was daar niet iets mee met die dieseltjes??
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Gevalletje out-of-tune volgens mij 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- gnd
- 3rd Gear member
Klinkt als een gevalletje limp mode.
Komt het toerental niet meer boven de ~2500 rpm uit ?
Trekt een vrachtwagen sneller op dan jou Volvo ?
Krijg je een uitroepteken op je dashboard ?
Als je dan op de info knop drukt krijg je dan de melding op je dashboard :"Service vereist ?"
Als je de motor uit zet, 30 seconden wacht en weer opnieuw start is het probleem weg ?
Als je op 4 vragen ja beantwoord, 'Welkom'
bij de Limp Mode club.
Mogelijke oplossingen :
Nieuwe software laden : Kan misschien een probleem opleveren met een getunde auto.
Het kan de GCR valve zijn.
En in mijn geval was het de brandstofpomp.
Heel veel sterkte, mijn auto heeft er bijna 4 weken continue voor bij de garage gestaan.
GND
Trekt een vrachtwagen sneller op dan jou Volvo ?
Krijg je een uitroepteken op je dashboard ?
Als je dan op de info knop drukt krijg je dan de melding op je dashboard :"Service vereist ?"
Als je de motor uit zet, 30 seconden wacht en weer opnieuw start is het probleem weg ?
Als je op 4 vragen ja beantwoord, 'Welkom'
Mogelijke oplossingen :
Nieuwe software laden : Kan misschien een probleem opleveren met een getunde auto.
Het kan de GCR valve zijn.
En in mijn geval was het de brandstofpomp.
Heel veel sterkte, mijn auto heeft er bijna 4 weken continue voor bij de garage gestaan.
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- Reitse
- 5th Gear member
- Contacteer:
Die bedoelde ik ja, tnx GND 

If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Nee, dit lijkt er niet helemaal op. Ik kom zeker wel boven de 2500 uit alleen duurt het langer. Het lijkt mij meer alsof de auto ipv 180pk 90pk heeft o.i.d.. En een vrachtwagen haal ik ook met gemak in en de auto meldt helemaal geen problemen.gnd schreef:Klinkt als een gevalletje limp mode.
Tevens hoef ik geen 30 seconden te wachten. Gewoon uit/aan en het werkt weer. Kost ongeveer 3 seconden

Dus gelukkig doe ik niet mee in jullie Limp clubje :razz:
Vreemd genoeg heb ik er nu alweer flink mee gereden en geen problemen what so ever ondervonden. Wellicht tijdelijk motormanagement foutje ofzo. Ik kijk wel...als het nou echt extreem wordt dan maar laten hertunen.
-
- 4th Gear member
Klinkt als noodloop, in noodloop doet je ECU alsof je blok impotent is, want dan kun je minder snel schade oplopen.
Als het 1x gebeurt is, zou ik me er geen zorgen over maken, maar als het regelmatig terugkomt is het een andere zaak....
Als het 1x gebeurt is, zou ik me er geen zorgen over maken, maar als het regelmatig terugkomt is het een andere zaak....
-
- 2nd Gear member
'k heb ook weer een semi-probleem met mijn getunede blok, als ik bij hoge snelheid (lees: snelwegtempo) terugschakel van 6 naar 5 loopt in sommige gevallen het toerental heel langzaam terug als je eenmaal de koppeling hebt laten opkomen. Dus bijv. van 4000 terug naar ongeveer 2000. Dat duurt dan 2-3 seconden, gedurende welke tijd er totaal geen trekkracht is. Het is net alsof de koppeling dan continue slipt.
Gelukkig morgen naar de dealer voor een fix aan de kapotte stoelverstelling dus dan kaart ik het wel even aan.
Gelukkig morgen naar de dealer voor een fix aan de kapotte stoelverstelling dus dan kaart ik het wel even aan.
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
Apart, hier heb ik dan weer geen problemen mee. En ik heb mijn Volvo ook laten tunen bij Rica.danielk schreef:'k heb ook weer een semi-probleem met mijn getunede blok, als ik bij hoge snelheid (lees: snelwegtempo) terugschakel van 6 naar 5 loopt in sommige gevallen het toerental heel langzaam terug als je eenmaal de koppeling hebt laten opkomen. Dus bijv. van 4000 terug naar ongeveer 2000. Dat duurt dan 2-3 seconden, gedurende welke tijd er totaal geen trekkracht is. Het is net alsof de koppeling dan continue slipt.
Laatste tijd geen problemen meer gehad dus hopelijk blijft het hierbij.