Duitser met grote voeten krijgt schadevergoeding van Volvo
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Belachelijk!
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Feit blijft wel dat Volvo sinds 1998 erg weinig tussenafstand tusen het gaspedaal en het rempedaal is gaan toepassen.
Met een beetje grote voet zit je al gauw op 2 pedalen tegelijk te trappen. En dat terwijl er links van de pedalen voldoende ruimte over is. Tot en met de Volvo 940/960 waren er nog grote robuuste pedalen, waar niemand over klaagde.
Mogelijk had de man bij de proefrit schoenen aan met een smalle rand. Heb je later schoenen aan met wat bredere randen, dan krijg je alsnog last van de geringe tussenruimte tussen de pedalen.
Met een beetje grote voet zit je al gauw op 2 pedalen tegelijk te trappen. En dat terwijl er links van de pedalen voldoende ruimte over is. Tot en met de Volvo 940/960 waren er nog grote robuuste pedalen, waar niemand over klaagde.
Mogelijk had de man bij de proefrit schoenen aan met een smalle rand. Heb je later schoenen aan met wat bredere randen, dan krijg je alsnog last van de geringe tussenruimte tussen de pedalen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je weet dat je grote schuiten hebt, let je daar toch op? En dan heb je nog nooit met een DAF/Volvo 66 gereden? Daar krijg ik mijn voeten (een bescheiden 43) ook niet tussen. Vind ook dat die kerel beter had moeten proefrijden, dit is erg absurd...Battlecruiser S80 schreef:Feit blijft wel dat Volvo sinds 1998 erg weinig tussenafstand tusen het gaspedaal en het rempedaal is gaan toepassen.
Maar biedt wel potentieel, ik ga Suzuki aanklagen omdat ik last van mijn rug krijg achterin de Salto van Noor!!! Tsja dat staat niet in het boekje dat ik daar niet pas en 1.93m is toch geen absurde lengte… Hadden ze ‘m maar op moeten bouwen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat zal allemaal wel maar passen die voeten na het toekennen van dit bizare "smartegeld" nu ineens wel?Battlecruiser S80 schreef:Feit blijft wel dat Volvo sinds 1998 erg weinig tussenafstand tusen het gaspedaal en het rempedaal is gaan toepassen.
-
- 6th Gear member
Overtrokken oordeel of niet, feit blijft dat ook in mijn beleving de ruimte wat krap bemeten is, terwijl ik schoenmaat 45 heb. Misschien vormt dit een prikkel om er wat aandacht aan te schenken voor de ontwerpers?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
toch is zo'n uitspraak mogelijk het begin van amerikaanse lawsuit achtig toestanden, "smartegeld" gaan vragen voor een vermeend onrecht om daarna jarenlang zeer tevreden van het product te gaan genieten.
- RaoulC
- 2nd Gear member
Wat een uitspraak zeg. Hij had vrijheid van keuze en had dit moeten onderzoeken/constateren tijdens de proefrit. Er kan geen sprake van onrecht zijn, als we vrijheid willen in keuze, komt er ook de verantwoordelijkheid om wel afgewogen keuzes te maken. Daarin heeft deze man gefaald en verhaalt het op deze laffe wijze.
sinds augustus '11 850 2,5ltr BJ'95 benzine
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
september '07 een 245 GL B230F BJ'90 afgekeurd augustus '11
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
kreeg het bericht binnen via de Bovagkrant nieuwsbrief. Daar stond een brondvermelding in, weet niet meer zo snel wat dat was. Maar was wel officieel
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Toch is het goed dat het gebeurt.
Dat zal ze leren bij Volvo om eens wat meer aandacht te schenken aan de voetenruimte. Dat er auto's zijn, waar het nóg krapper is, doet niets af aan het feit dat Volvo de pedaalruimte te klein aan het maken is.
En dat terwijl de gemiddelde Scandinavische man ruim geschapen is...
Dat zal ze leren bij Volvo om eens wat meer aandacht te schenken aan de voetenruimte. Dat er auto's zijn, waar het nóg krapper is, doet niets af aan het feit dat Volvo de pedaalruimte te klein aan het maken is.
Volvo Rules the Road
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
ben het niet met je eens. Dat jij vindt dat ze er iets aan moeten doen, ok. Maar dat dit de manier is?? Straks kan ik jou aanklagen omdat jij zegt dat Zweedse mannen ruim geschapen zijn en daardoor heb ik een minderwaardigheidscomplex. Aangezien ik dat op jou kan herleiden, vraag ik 1500 eu schadevergoeding. Gezwets toch? Waar is het einde? Je gaat toch ook Knor niet aanklagen omdat je het nieuwe Wereldgerecht hebt gekocht en niet lekker vindt? belangrijkste in deze zaak is, dat die kerel eerst had kunnen rijden voordat ie kocht dan had ie geen last van zijn poten gehad.Battlecruiser S80 schreef:Toch is het goed dat het gebeurt.
Mijn blog
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
wat de bron ook is, deze man zat duidelijk om aandacht verlegenPoolrev schreef:Wat is de bron van dit bericht? 't lijkt nl. zo uit de duim gezogen door een kind die om aandacht verlegen zit...
- Lambert
- 5th Gear member
ik voel me ook enorm gekwetst, dus ik wil graag 3.000,- kan ik ff vangen?Aangezien ik dat op jou kan herleiden, vraag ik 1500 eu schadevergoeding.
En on-topic, wat een flauwekul, had die man inderdaad tijdens de proefrit beter moeten kijken..
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- Thuurc
- 4th Gear member
Met mijn 46 passen mijn schoenen perfect in mijn S40 uit 2000 en laatst in de C30 was het ook geen probleem. Ook vervelend aan dit bericht is, dat het lijkt alsof maat 47 uitzonderlijk groot is. Het is zeker groot, maar ik kan me niet voorstellen dat het bij deze meneer zó erg is, dat fatsoenlijk auto rijden onmogelijk is (*kijkt naar broertje met maat 48*)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Beetje een vreemd verhaal hoor. Voor de afmetingen van pedalen en voetenruimte zijn immers wettelijke richtlijnen geschreven waar aan alle auto's aan moeten voldoen. En zélfs een Donkervoort voldoet aan die afmetingseisen.
Als kennelijk iemand met (te) grote voeten problemen met zijn auto ondervindt dan moet hij bij de wetgevers aankloppen. Volvo valt in deze niets te verwijten.
Als kennelijk iemand met (te) grote voeten problemen met zijn auto ondervindt dan moet hij bij de wetgevers aankloppen. Volvo valt in deze niets te verwijten.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Een burger kan nauwelijks bij de wetgever aankloppen. Er is nl. geen pedalenpartij om op te stemmen.
Bij de rechter is de gemakkelijker/toegankelijker/efficiëntere plaats voor de burger om iets te bereiken.
Dat er wettelijke regeltjes zijn omtrent pedalen, betekent nog niet dat die tegemoet komen aan grotere maten.
Toen Ralph Nader in de jaren 60 tegen onveilige auto's (in het bijzonder tegen Ford) ageerde, kreeg hij ook veel onbegrip over zich heen. Maar het was het begin van bewustwording over het feit dat autofabrikanten te weinig rekening hielden met de veiligheid en wensen van de klanten.
Derhalve staat het elke burger vrij om op nette manier (en via de rechter is nogsteeds netjes in een democratie!) te proberen zijn gramschap te verhalen op een fabrikant. Wat je daar moreel/ethisch van vindt doet er niet toe. Daar heeft die man met die grote voeten geen last van.
Bij de rechter is de gemakkelijker/toegankelijker/efficiëntere plaats voor de burger om iets te bereiken.
Dat er wettelijke regeltjes zijn omtrent pedalen, betekent nog niet dat die tegemoet komen aan grotere maten.
Toen Ralph Nader in de jaren 60 tegen onveilige auto's (in het bijzonder tegen Ford) ageerde, kreeg hij ook veel onbegrip over zich heen. Maar het was het begin van bewustwording over het feit dat autofabrikanten te weinig rekening hielden met de veiligheid en wensen van de klanten.
Derhalve staat het elke burger vrij om op nette manier (en via de rechter is nogsteeds netjes in een democratie!) te proberen zijn gramschap te verhalen op een fabrikant. Wat je daar moreel/ethisch van vindt doet er niet toe. Daar heeft die man met die grote voeten geen last van.
Volvo Rules the Road
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
Hoe vervelend het ook moge zijn, het draait in deze wereld nog altijd om de aantallen en de gemiddelden.
Dat betekent dat wetgeving en auto's op basis van de grootste gemene deler wordt gemaakt. Mensen die niet geheel in het gemiddelde beeld passen kunnen daarom buiten de boot vallen.
Het is aan mensen om zich te verenigen in degelijke gevallen. En dan kom je soms wel degelijk op politieke partijen uit. In het bovenstaande geval wordt een individueel verhaal gebruikt tegen een fabrikant. Je kunt op basis hiervan alle autofabrikanten aanklagen en die zullen terecht verwijzen naar de goedkeuring van hun modellen. De wetgeving is nota bene gemaakt door overheden en participerende fabrikanten.
Maar nu een andere vraag. Botsproeven, zoals door EuroNCAP uitgevoerd worden (alleen) gedaan met de dummies die een zogenaamde 50%-ile afmeting hebben. Dat wil zeggen: uitgevoerd met dummies die een afmeting hebben die als gemiddeld voor de wereldbevolking kan worden aangenomen (gebaseerd op metingen uit de jaren '60). Het gevolg is dat de meeste autofabrikanten hun veiligheidssysteem ontwikkelen en testen op inzittenden met een lichaamslengte van 175cm.
Zou iemand met een andere lengte nu na een ongeluk met letselgevolgen bij een autofabrikant kunnen claimen dat die geen rekening met hem heeft gehouden. Immers, mensen van groter dan 175cm passen wel degelijk in zo'n auto.
Dat betekent dat wetgeving en auto's op basis van de grootste gemene deler wordt gemaakt. Mensen die niet geheel in het gemiddelde beeld passen kunnen daarom buiten de boot vallen.
Het is aan mensen om zich te verenigen in degelijke gevallen. En dan kom je soms wel degelijk op politieke partijen uit. In het bovenstaande geval wordt een individueel verhaal gebruikt tegen een fabrikant. Je kunt op basis hiervan alle autofabrikanten aanklagen en die zullen terecht verwijzen naar de goedkeuring van hun modellen. De wetgeving is nota bene gemaakt door overheden en participerende fabrikanten.
Maar nu een andere vraag. Botsproeven, zoals door EuroNCAP uitgevoerd worden (alleen) gedaan met de dummies die een zogenaamde 50%-ile afmeting hebben. Dat wil zeggen: uitgevoerd met dummies die een afmeting hebben die als gemiddeld voor de wereldbevolking kan worden aangenomen (gebaseerd op metingen uit de jaren '60). Het gevolg is dat de meeste autofabrikanten hun veiligheidssysteem ontwikkelen en testen op inzittenden met een lichaamslengte van 175cm.
Zou iemand met een andere lengte nu na een ongeluk met letselgevolgen bij een autofabrikant kunnen claimen dat die geen rekening met hem heeft gehouden. Immers, mensen van groter dan 175cm passen wel degelijk in zo'n auto.