Bosch injectie connector stroomverdeler

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
markwprins
2nd Gear member

Ik heb een Volvo 164 E uit 1973. Op de stroomverdeler zit een drie polig stekkertje welke naar de 'computer' loopt om de injectoren aan te sturen. Omdat het nogal oud is, is een van de draadje er uit geknapt. Deze krijg ik er niet meer in. Ik wilde gewoon een nieuw stekkertje kopen, maar die kan ik nergens meer krijgen.

Weet iemand of ik er nog ergens een kan krijgen? Anders moet ik namelijk heel lelijk met losse stekkertjes gaan werken. Het werk wel, maar ik vind het minder mooi...

Groeten,
Mark
Iroll
6th Gear member

Je kan het pinnetje zelf uit het plastic huisje halen door een klein schroevendraaiertje naast het pinnetje te steken. Dan kan je het pinnetje er naar achteren uittrekken en het draadje weer opnieuw bevestigen aan het pinnetje. Met wat voorzichtigheid en geduld, dat wel... De rubberhoesjes zijn wel te verkrijgen voor iets van €50 per hele set, heb ze 2 jaar geleden allemaal vervangen op mijn ES. Staat weer erg netjes. Om de wat brosse en beschadigde kabeltjes naar de stekkertjes toe heb ik eerst krimpkousjes gedaan om ze extra te beschermen.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”