tuning 2.5 20v

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
b.p
1st Gear member

Heeft er iemand adviezen en/ of suggestie
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Ja, spaar door voor een turbo-versie.

Je kan op een ongeblazen blok wel wát winst halen maar het is te weinig in verhouding tot de kosten. Andere chip kost veel geld, ander luchtfilter erin, kabels en superbougies erbij en dan nog kom je volgens de kenners niet echt veel verder. Ik meen me getallen te herinneren van 15-20 PK...

Dat is de vermogenstuning, als je wegligging wilt tunen of looks wilt tunen kan je heel ver komen. Wegligging met een KW-set (is momenteel 'hot'), looks is kwestie van smaak ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Marinus
4th Gear member

Of je zet er een turbo-kit op.
Volgens mij hadden ze bij RICA een klant gehoplen met een turbokitje van dat duitse merk, ben de naam ff vergeten.....uh...oetinger denk ik.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Vergeet dan je remmen niet aan te passen en een RDW herkeuring.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Marinus schreef:Of je zet er een turbo-kit op.
Volgens mij hadden ze bij RICA een klant gehoplen met een turbokitje van dat duitse merk, ben de naam ff vergeten.....uh...oetinger denk ik.
Op volvo850forum loopt een draadje van iemand die ook met mosselmankitje bezig is geloof ik... hoop moeite, kosten en onzekerheden.
Marinus
4th Gear member

Dat was het een mosselman turbo.

@BS

RDW herkeuring is alleen nodig bij een toename van het vermogen, meer dan X%, ik betwijvel of je dat haalt me een kitje. Het doet meer dan chiptuning, maar een T5 wordt het nooit.

Tenzij het aantal cylinders veranderd, dan is een RDW keuring altijd nodig.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

De Mercedessen en BMW's die van een Mosselman turbo set voorzien zijn hebben > 40% vermogenstoename, dat is ook het percentage waarna een herkeuring bij de RDW verplicht is.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Marinus schreef:Dat was het een mosselman turbo.

@BS

RDW herkeuring is alleen nodig bij een toename van het vermogen, meer dan X%, ik betwijvel of je dat haalt me een kitje. Het doet meer dan chiptuning, maar een T5 wordt het nooit.

Tenzij het aantal cylinders veranderd, dan is een RDW keuring altijd nodig.
Moet je me toch es uitleggen. In basis is het verschil tussen de 2.5 20V en een T5 juist de turbo... Plak een turbo aan een glt-blok en je hebt vermogenstoename die je met chip, downpipe en andere zooi kunt optimaliseren. Dan kom je denk ik toch wel in de buurt of zelfs over het vermogen van een standaard T5 heen... T5 kan tot over de 300 pk getrokken worden, weet niet of dat nog aan te raden is met 2,5 literblok (T5's hebben een wat smallere boring voor grotere stijfheid in het blok).
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Mosselman levert niet iets pasklaars voor een Volvo, het is dus een soort knip en plakwerk waarvan niemand kan zeggen hoe het zich gedraagt of het zich zal houden op termijn (dat is tunen natuurlijk wel vaker)
Het eerste advies dat Reitse gaf is het meest voor de hand liggende, spaar door voor een T (of geniet van wat je nu hebt natuurlijk)
Marinus
4th Gear member

Reitse schreef: weet niet of dat nog aan te raden is met 2,5 literblok (T5's hebben een wat smallere boring voor grotere stijfheid in het blok).
Exactly the point....bovendien.....volgens mij beloven mosselman kitjes veel meer vermogens toename, dan je op de bank kan waarmaken. Volgens mij viel het ten opzichte van het beloofde resultaat redelijk tegen. Maar ten opzicht van een 2.5 zonder turbo reed het erg leuk.

Ik weet in elk geval dat ene Walther een 850 met mosselman turbo rijdt en dat ze die op zijn verzoek bij RICA voor hem gemonteerd hebben en aan de praat geholpen hebben......hij was ook bezig met een bigbrake-kit.
Reitse
5th Gear member
Contacteer:

Wat haalde die Walther dan voor toename?
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”