Hallo,
Mijn lambda sond lampje brand ook al een tijdje maar doet dit alleen als ik op benzine rij.
Op gas gaat hij uit, heb wel de lambda sonde vervangen maar helaas (schijnt ook nog een 2e te zijn).
Na de laatste tank beurt rijdt de auto ineens 100 km minder dan voor heen op een volle tank lpg.
Ook op benzine draait hij stationair iets minder.
Als ik dit zo lees op dit forum ben ik ook toe aan een nwe lmmeter...iemand suggestie's??
Gr...Antonio
verbruik S70 G3 sinds kort hoog
- Retseknal
- 2nd Gear member
Beste,
lmm is idd wel vaker een probleem bij deze volvo's. Wat echter bij een model op lpg na verloop van tijd kan voorkomen is het losrammelen van de LPI injectoren. Je kan zelf voelen of deze loszitten en zo ja dan is de kans groot dat de motor hierdoor valse lucht aanzuigt. Vastdraaien van de ijzeren bevestigingspuntjes op het inlaatspruitstuk heeft bij mijn V70 2.4 LPG3 voor een uitstekende tuning gezorgd en verwijderde het mm lampje op mijn dash.
Succes ermee.
Vriendelijk gegroet,
B.
lmm is idd wel vaker een probleem bij deze volvo's. Wat echter bij een model op lpg na verloop van tijd kan voorkomen is het losrammelen van de LPI injectoren. Je kan zelf voelen of deze loszitten en zo ja dan is de kans groot dat de motor hierdoor valse lucht aanzuigt. Vastdraaien van de ijzeren bevestigingspuntjes op het inlaatspruitstuk heeft bij mijn V70 2.4 LPG3 voor een uitstekende tuning gezorgd en verwijderde het mm lampje op mijn dash.
Succes ermee.
Vriendelijk gegroet,
B.
-
- 7th Gear member
als hij van na modeljaar 2000 is,kunnen de kleppen wel is te strak staan.
Dan gaat het lampje namelijk ook branden.
Dan gaat het lampje namelijk ook branden.
-
- 7th Gear member
ok,die heeft hydraulische klepstoters,maar dat wil niet zeggen dat er met de kleppen niets mis kan zijn,slecht sluiten bijv door ingezakte zittingen.
-
- 1st Gear member
vandaag laten doen,
Het volgende:
Lamda-sonde dus moet ik de 2e ook doen had de eerste al gedaan
luchtmassameter.....kwam hier wel wat tegen voor redelijke prijs geloof ik weet iemand nog waar?
en injector 2...
Dus ik kan even aan de slag!
groet..
Het volgende:
Lamda-sonde dus moet ik de 2e ook doen had de eerste al gedaan
luchtmassameter.....kwam hier wel wat tegen voor redelijke prijs geloof ik weet iemand nog waar?
en injector 2...
Dus ik kan even aan de slag!
groet..
-
- 6th Gear member
mm, 2-1-2 en 2-3-2 zijn beruchte meldingen.
ik zou eens beginnen met de vacuumslangen te controleren op lekkage, of ze zelfs vervangen, vacuumslang kost geen drol.
je wil niet weten hoeveel luchtmassameters en lambdasondes er al zijn vervangen door tenslotte een lekke vacuumslang.
ik zou eens beginnen met de vacuumslangen te controleren op lekkage, of ze zelfs vervangen, vacuumslang kost geen drol.
je wil niet weten hoeveel luchtmassameters en lambdasondes er al zijn vervangen door tenslotte een lekke vacuumslang.