Goedendag, ik ben op dit moment hard bezig mijn 440 turbo op te knappen. Foto's hiervan vind je terug bij het kopje 'projecten', en vervolgens een van de 10 bovenste projecten, met het onderschrift: doel: de t-5 van vaders voorbij'.
Nu is mijn vraag: wie o wie weet wat een goede sportuitlaat is voor mijn Volvo 440 turbo. ik weet dat een handgemaakte en een Ferrita goed zijn maar ik zou ook erg graag het bedrag voor een uitlaat onder de €500,- willen houden...
Nu heb ik zelf een katvervanger laten maken door een vriend en heb ik de rest van de middenpijp zelf gemaakt van een rechte pijp van 54mm (deze afmeting is op advies van european tuning). Deze pijp heb ik vervolgens verbogen en verlast om hem passend te krijgen. Maar nu.. nu is het tijd voor een 'sport'demper. Het punt is echter dat ik een afgrijselijke hekel heb aan zo'n -ik ben net 18 en heb een autostyle-getunede Honda CRX- uitlaat...
Zelf zit ik te denken aan een originele Volvo 850 t5 of een 740 turbo uitlaatdemper. Wie kan me vertellen aan welke eisen zo'n demper moet voldoen wil deze beter zijn dan de standaard Volvo 440 turbo demper?
Alvast bedankt!
M.v.g.
Wytse
Sportuitlaat 440 Turbo
- t_w
- 4th Gear member
Niet dat ik uit ervaring spreek,
maar ik weet wel dat European Tuning een systeem voor de 400 serie verkoopt, van CSC
zie ook hier:
link naar webshop
Onder het kopje: Uitlaat, Volvo. En dan helemaal onderaan...
Misschien dat je er wat aan hebt....
maar ik weet wel dat European Tuning een systeem voor de 400 serie verkoopt, van CSC
zie ook hier:
link naar webshop
Onder het kopje: Uitlaat, Volvo. En dan helemaal onderaan...
Misschien dat je er wat aan hebt....
Volvo 480 Turbo '90 FWD MT Red - Sold...
Volvo V70R '98 FWD MT Pearl Saffron - Sold...
-
- 1st Gear member
Een 850 pannekoekdemper ga je nooit passend krijgen, die is veels te groot, 740 weet ik niet. Echter, je turbo dempt het geluid al degelijk hé, je hebt al minder dempingsvermogen nodig.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=23. Hier kan je zelf een complete samenstellen. Ik zelf wil ook een custom pijp maken, ik ga voor een 60mm met 2 middendempers, RVS natuurlijk
Het enige lastige zijn de beugeltjes om de boel te bevestigen op de juiste plek te lassen.
Heb je er ook al aan gedacht om je turbo te porten en de downpipe custommade te laten maken? In de orginele downpipe zit in de bocht een deuk om deze om de aandrijfas heen te krijgen. Als je een custommade laat lassen zonder deuk, heeft je downpipe een betere flow wat resulteert in het beter door zn toeren lopen en dat je auto dus lekkerder doortrekt.
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=23. Hier kan je zelf een complete samenstellen. Ik zelf wil ook een custom pijp maken, ik ga voor een 60mm met 2 middendempers, RVS natuurlijk

Heb je er ook al aan gedacht om je turbo te porten en de downpipe custommade te laten maken? In de orginele downpipe zit in de bocht een deuk om deze om de aandrijfas heen te krijgen. Als je een custommade laat lassen zonder deuk, heeft je downpipe een betere flow wat resulteert in het beter door zn toeren lopen en dat je auto dus lekkerder doortrekt.