Als ik precies 50 km per uur rij, zonder cc staat de automaat in de hoogste versnelling, toerental ongeveer 1400, verbruik volgens BC 3,6l / 100km
Zodra ik nu de CC aanzet, schakelt de automaat terug, toerental loopt op naar ongeveer 2000 toeren en het verbruik volgens de BC naar 3,9 l / 100km.
In dit geval stijgt dus het verbruik bij het gebruik van de cc. Tevens meer geluid in de auto.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de zelflerende automaat, maar valt dit gedrag ook af te leren?
Het betreft een V70, MY 2002 D5 automaat (geen geartronic).
km stand iets over de 200000.
(Af) leren automaat
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je kunt de automaat laten resetten door de dealer.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bardos
- 3rd Gear member
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 06.02.2007 - 11:15
- Locatie: Drenthe
Je instructie boekje zegt dat je CC beneden 50km/u niet goed functioneert.Als ik precies 50 km per uur rij, zonder cc staat de automaat in de hoogste versnelling, toerental ongeveer 1400, verbruik volgens BC 3,6l / 100km
Zodra ik nu de CC aanzet, schakelt de automaat terug, toerental loopt op naar ongeveer 2000 toeren en het verbruik volgens de BC naar 3,9 l / 100km.
Bij mij is 50 km/u op de teller 44 km/u op de Tomtom.
Als ik bovenstaande doe loopt het toerental op naar 1800.
Probeer het eens bij 60km/u dan zit je net boven de "echte" 50km
Max
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
V70 D5 aut. Nautic Blue pearl 2002
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Je kunt de automaat ook zelf resetten.
1) Zet het contact uit
2) Open motorkap
3) Open zekeringenkast onder motorkap.
4) Verwijder zekering 14, 16, 18, 20.
5) Wacht 10 minuten (in deze tijd wordt gereset e.d.)
6) Doe de juiste zekeringen op de juiste plaats terug.
De bak is gereset.
1) Zet het contact uit
2) Open motorkap
3) Open zekeringenkast onder motorkap.
4) Verwijder zekering 14, 16, 18, 20.
5) Wacht 10 minuten (in deze tijd wordt gereset e.d.)
6) Doe de juiste zekeringen op de juiste plaats terug.
De bak is gereset.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Ik zie niet hoe dit aan het leren van de bak kan liggen. Hij doet het toch goed als je zelf je voet op het pedaal houdt? Blijkbaar geeft de CC een rare pedaalstand door, waardoor de automaat oploopt. Lijkt me niet iets wat 'ie beter zou kunnen 'leren'.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Hoi Battlecruiser,
Ik heb het idee dat mijn auto sinds de wintersport en dus het geblaas over de autobahn, nu anders schakelt in de bebouwde kom en dus dacht zal eens naar die zekeringen kijken. Misschien veranderd er iets.
Maar zekering 14/16/18/20 hebben bij mij helemaal niets met de motormanagement te maken. Maar de genoemde zekeringen zijn voor de low beam, high beam headlights, abs, lampwasher ect?
Gert Jan,
Ik heb het idee dat mijn auto sinds de wintersport en dus het geblaas over de autobahn, nu anders schakelt in de bebouwde kom en dus dacht zal eens naar die zekeringen kijken. Misschien veranderd er iets.
Maar zekering 14/16/18/20 hebben bij mij helemaal niets met de motormanagement te maken. Maar de genoemde zekeringen zijn voor de low beam, high beam headlights, abs, lampwasher ect?
Gert Jan,
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik heb een S80, jij een V70, dat zal het verschil zijn. Ik wist niet dat ze ook al van die onnodige verschillen in de zekeringenkasten maken.
Heb net nog even gecheckt in die zekeringenkast:
bij mij 14 = engine control unit, system relay
bij mij 16= ac compressor, acc, pedal
bij mij 18= engine control unit, injectors
bij mij 20= emission control valves.
Zo kun je de juiste zekeringen bij jou opzoeken.
Heb net nog even gecheckt in die zekeringenkast:
bij mij 14 = engine control unit, system relay
bij mij 16= ac compressor, acc, pedal
bij mij 18= engine control unit, injectors
bij mij 20= emission control valves.
Zo kun je de juiste zekeringen bij jou opzoeken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- gjburg
- 2nd Gear member
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 20:09
- Locatie: Baarn
- Contacteer:
Grappig, ik had ook verwacht dat het wel het zelfde zou zijn. Ook de benamingen komen niet overeen maar ik vermoed dat het bij de S60/V70 dus
Zekeringen 4,6,8,23 zijn.
Zal deze er eens uit halen en kijken of het verschil geeft.
Zekeringen 4,6,8,23 zijn.
Zal deze er eens uit halen en kijken of het verschil geeft.
V60 2.0 D4 Summum GearTronic / Savile Grey / 2013
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
V70 2.0D Limited Edition / Caspian Blue / 2009
S60 2.4 Edition Automaat / Titanium Grey / 2002
PM voor Volvo uitlezen in Baarn tot MY2015
- mijn speeltje
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 19:39
battlecruiser,
je geeft aan dat je na 10 minuten de zekeringen weer kunt plaatsen om de zaak te resetten. Het 10 minutren los halen van de accu polen, geeft dat dan hetzelfde effect?
je geeft aan dat je na 10 minuten de zekeringen weer kunt plaatsen om de zaak te resetten. Het 10 minutren los halen van de accu polen, geeft dat dan hetzelfde effect?
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Nee, want dan blijven alle gegevens in alle computers gewoon opgeslagen.
Dus: de accu moet gewoon aan de kabels blijven staan en de zekeringen moeten er 10 minuten (maximaal) uit. In die 10 minuten kan de computer dan de gegevens wissen en daar is stroom voor nodig.
Dus: de accu moet gewoon aan de kabels blijven staan en de zekeringen moeten er 10 minuten (maximaal) uit. In die 10 minuten kan de computer dan de gegevens wissen en daar is stroom voor nodig.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 397
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 00:05
- Locatie: Noord Nederland
Van het weekend eindelijk tijd gehad om de automaat te resetten.
Nu 2 dagen verder (en ongeveer 400 km). Ik merk nog weinig verschil moet ik zeggen.
Hij blijft overschakelen naar een hogere stand als ik bij 50 de cc inschakel.
Iemand nog een goed idee ?
Nu 2 dagen verder (en ongeveer 400 km). Ik merk nog weinig verschil moet ik zeggen.
Hij blijft overschakelen naar een hogere stand als ik bij 50 de cc inschakel.
Iemand nog een goed idee ?
Volvo XC60 My17
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Eerst zei je dat ie juist overschakelde naar een lagere versnelling als de CC ingeschakeld werd?!
Maar dan zal het waarschijnlijk gezocht moeten worden in de CC.
Maar dan zal het waarschijnlijk gezocht moeten worden in de CC.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.