Pagina 1 van 4

Verkeerde keuze?

Geplaatst: 17.05.2008 - 21:35
door Move D5
Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.

Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....

Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.

Geplaatst: 17.05.2008 - 21:44
door bart simpson
je kunt lpg in je D5 bouwen als je zo graag op gas rijdt

Geplaatst: 17.05.2008 - 21:46
door Ben
Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?

Geplaatst: 17.05.2008 - 21:56
door bart simpson
Ben schreef:Inderdaad, LPG inspuiting op een diesel schijnt zeer prestatieverhogend te zijn. Maar of hij er zuiniger van wordt?
als hij alleen op gas loopt iig goedkoper

Geplaatst: 17.05.2008 - 22:08
door joostb
houtgasgenerator monteren
Afbeelding

wel op tijd opstaan om hem aan te steken!

Re: Verkeerde keuze?

Geplaatst: 17.05.2008 - 22:17
door bart simpson
Move D5 schreef:Zojuist voor het eerst van mijn leven voor €100 diesel in een auto gegooid.......dat doet pijn. Ik weet dat je niet meer mag omrekenen naar de goeie ouwe florijn maar 220 gulden voor een vole tank begint toch wel in de traumatische zone te komen. Alhoewel de prijs vaneen vat olie sterk overgewaardeerd schijnt te zijn, zie ik de dieselprijs niet zo snel meer substantieel zakken.

Begin me ernstig af te vragen of ik onlangs geen 2.4 170pk met een fijne LPG-G3 installatie had moeten nemen in plaats van de geroemde D5.....

Ben benieuwd of nog meer D5 rijders met deze gedachte spelen.
een 170pk is de laatste volvomotor die ik zou overwegen en gas de laatste brandstof
groet van een tevreden dieselaar

Geplaatst: 17.05.2008 - 23:03
door Paul
ik ben ook blij met mijn diesel, prijsverschil wordt inderdaad steeds minder, zeker met de verhoogde accijns op diesel die er aan gaat komen...

Geplaatst: 17.05.2008 - 23:46
door arnoud
Ik ben tot nu toe behoorlijk tevreden met mijn 170pk in combinatie met een euroShell card :)

Geplaatst: 18.05.2008 - 00:52
door joepjazz
we moeten inzien dat de prijzen van brandstof niet meer dalen maar verder fors gaan stijgen dus maar Ipod per jaar niet meer dan 1x uit eten geen derde flatscreen en nog maar 3 keer per jaar op vakantie maar ja wel een lekkere D5

Geplaatst: 18.05.2008 - 07:19
door Frumpy
Zag gisteren bij de Oosterburen dat bij veel benzinestations de Dieselprijs al gelijk is aan de Eurosuper. :shock:

Volgende melkkoe LPG?

Geplaatst: 18.05.2008 - 09:07
door dieselpower
Ik dacht daar afgelopen vrijdag ook zo over, ging voor bijna €100 euro aan diesel in de tank.
Bij nader inzien valt dat toch mee............ik bedoel, mijn vorige auto was een 2000 model S70, eentje uit de allerlaatste serie. Als ik met een eitje onder het gaspedaal reed dan haalde ik net 1:12, dat was dus op benzine. Daarbij kwam nog dat de aanbevolen soort brandstof minimaal octaan 98 moest zijn, dus zowat het duurste wat er was. Nu rijd ik met mijn D5, als ik ook met hetzelfde eitje onder mijn gaspedaal rond zou rijden, aan de goede kant van 1:20. Ook al zou de dieselprijs bijna gelijk worden aan de euroloodvrij, dan nog blijft diesel (iig voor mij) aantrekkelijk. Wegenbelasting is dan wel hoger, maar ik haal nu 500-600km uit dezelfde hoeveelheid brandstof. Komt nog bij, ik trek zo nu en dan ook nog een caravan, de S70 deed dan 1:7, mijn huidige S60 doet dat 1:12/13 en ik heb nu wel wat meer koppel/trekkracht daarvoor.

Buiten dit verhaal, voor onderhoud of techniek is er niet mooier/makkelijker al een dieselblok. Een diesel loopt altijd, benzine is toch een gevoeligere techniek.

Als laatste, gas is om op te koken............... (geintje)

Geplaatst: 18.05.2008 - 10:51
door josas
Tja jongens, dan maar overstappen op een Matiz.....:)

Geplaatst: 18.05.2008 - 12:15
door bartv70
Hallo

In 2000,dus acht jaar geleden, betaalden we 1,2 euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie koste toen 30 Dollar per vat = 42 Euro

Mei 2008 betalen we 0,60 Euro voor 1 US Dollar.
Een vat ruwe olie kost nu 110 Dollar = 66 euro... Oeps ??!!
Olie is dus voor euro landen "slechts" 50% duurder geworden!!!!!

Eind 1999 begin 2000 kostte 1ltr. Diesel €0,60
Mei 2008 kost die zelfde liter Diesel €1,44
Geen stijging van 50% maar van ruwweg 140%!!!!!!

Met andere woorden, het gaat nergens meer over!

BartV70


BartV70


Geplaatst: 18.05.2008 - 12:24
door josas
Mogen we blij zijn dat de Dollar niet is gestegen!

Geplaatst: 18.05.2008 - 12:55
door Frumpy
Van iedere prijsstijging profiteren die "ratten" in Den Haag voor zo'n 70% mee.
Dat tijdelijke kwartje van die salon socialist, de vechter voor de arbeiders die tegenwoordig als commissaris her en der zijn zakken vult met miljoenen euro's, hebben we ook niet meer teruggekregen.

Geplaatst: 18.05.2008 - 13:07
door josas
Ach, ik weet 't. Maar bv in Duitsland is de auto niet zo zeer de melkkoe, maar word je weer op andere fronten gepakt. Hetzelfde geldt voor Belgie. Dus het blijft lood om oud ijzer, eigenlijk. Zolang we onze Volvo's nog kunnen betalen, hebben we niks te klagen.... :roll:

Maar dat kwartje van toen, is nu niet veel meer waard, toch? (inflatie, omrekenen naar euro)

Geplaatst: 18.05.2008 - 13:18
door Move D5
Ik geloof dat ik nog mazzel heb dat ik in een gebied woon waar de brandstofprijs nog meerdere centen onder de gemiddelde prijs zit.

Desalniettemin vraag ik mij af tot hoever de dieselprijs moet stijgen (incl. accijnsverhoging) totdat het D5 enthousiasme overwonnen wordt door de pijn in de knip.

Geplaatst: 18.05.2008 - 16:03
door Gast
Tja, ik als oud LPG-er voel het al net zo.
De LPG prijs is nog nagenoeg gelijk aan vorig jaar, terwijl de de diesel....... :?

Kijk het nog even aan en anders toch maar een benzine (Turbo) op gas zetten. :cry:

Geplaatst: 18.05.2008 - 20:36
door TTT242
Ik heb er ondertussen geen spijt van dat ik niet ben overgestapt op diesel. LPI in de T5 en rijden maar. Heb nu een S60 2.4D als vervangwagen van dealer, gaat lekker maar dat beest zuipt ook veel dure diesel hoor.

Geplaatst: 18.05.2008 - 21:14
door joostb
Ook ik heb geen spijt van de keuze van LPI,diesel zit in het verdom hoekje en is de nieuwe melkkoe!
Eerst iedereen lekker maken met diesel en dan de prijzen omhoog,roetfilter
en als laatste zal er wel weer een extra belasting voor komen!