Vanwege rugklachten (m.n. bij het koppelen) overweeg ik een V70 met automatische versnellingsbak. Mijn huidige V70, waar ik heel erg tevreden over ben, heeft een handbak.
Nu ben ik me al wat aan het oriënteren en een vergelijkbare V70 zal iets van 4000 euro bijbetaling kosten (bij inruil). Maar ik zat net te denken: zou ombouw van mijn huidige V70 naar automaat iets kunnen zijn. Kan dit uberhaupt en wat zullen de kosten hier ongeveer van zijn (ik zou dan wel een gebruikte automaat laten inbouwen bv. bij Marans of Rima).
Zijn er verder nog verschillende types automaten, ik lees: Geartronic, AUT5, Automaat?
Ombouwen van handbak naar automaat?
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik zou er nooit aan beginnen, als het technisch al mogelijk zou zijn lijkt mij de investering niet opwegen tegen inruil.
Heb je er aan gedacht dat los van alle technische componenten onderhuids ook zaken als je pook, middenconsole en dashboard moeten worden vervangen?
Heb je er aan gedacht dat los van alle technische componenten onderhuids ook zaken als je pook, middenconsole en dashboard moeten worden vervangen?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Pook en ombouw heb ik aan gedacht; maar waarom zou ook de middenconsole (radio, ecc) en het dashboard vervangen moeten worden?Summum schreef: Heb je er aan gedacht dat los van alle technische componenten onderhuids ook zaken als je pook, middenconsole en dashboard moeten worden vervangen?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
je leest de positie van je selectiehandel uit in je rechterklok
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de overwogen optieCarfreak schreef:Mooi systeem!
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
OK Heren, het is duidelijk dat de ombouw naar automaat geen reële optie is. Bart, kun je een prijsindicatie geven?bart simpson schreef:Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de overwogen optieCarfreak schreef:Mooi systeem!
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Bel Click en Go even,. het nummer staat erbij
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
geen goede oplossing voor file rijdengevanje schreef:mag wat mij betreft tot één van de beste ideeën van het jaar gebombardeerd worden.bart simpson schreef:Bel Click en Go even,. het nummer staat erbij
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
waarom niet? je hoeft tenslotte niet meer met je voet te ontkoppelencrackedtooth schreef:geen goede oplossing voor file rijden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
- Locatie: NL
Vraag me wel af in hoeverre zo'n click & go systeem soepel schakelt. Een belangrijk deel van de koppelingsbeheersing is immers de snelheid waarmee je de koppeling op laat komen en tot welk punt je de koppeling op laat komen, hoe wil je dat bedienen met een drukknop?
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Ja, dat vraag ik me ook af. Hoe zou het werken als je bij filerijden de koppeling heel zachtjes laat opkomen?eXite schreef:Vraag me wel af in hoeverre zo'n click & go systeem soepel schakelt. Een belangrijk deel van de koppelingsbeheersing is immers de snelheid waarmee je de koppeling op laat komen en tot welk punt je de koppeling op laat komen, hoe wil je dat bedienen met een drukknop?
Verder had ik nog een vraag over de verschillen in automaten (de termen die je in advertenties leest): AUT4, AUT5, Geartronic. En kun je met deze bakken ook handmatig schakelen?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een V70/285 2.4T heeft altijd een aut5, de V70/875 2.5T tot aan modeljaar 1999 had een aut4, automaten zijn altijd met de hand te schakelen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
de pook terugbewegen van de D naar 4, naar 3, en via 2 naar L moet lukken, onderweg heb je ze allemaal gehad.menjo schreef:Hoe selecteer ik dan een versnelling? Ik kan volgens mij alleen bedienen welke versnelling de hoogste is (en dan ook alleen maar 3, 4 en 5).
Het W knopje is zijn 3e versnelling
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nee, hij staat dan toch in 3?menjo schreef:Maar als ik hem bijvoorbeeld in 3 zet wordt de 2 en 1 toch ook gebruikt?