gezien de enorm stijgende benzineprijzen, het volgende.
Ik heb een V40 Europa, 1998 en 136.000 km op de teller. Ik heb de Volvo al 6 jaren en ben van plan deze wagen tot het einde te blijven rijden. (nog een jaar of 6,7)
Nu zit ik aan een G3 installatie te denken.
Ik hoor van de ene; op gas moet je koken, niet rijden. De ander; het kan prima.
Graag een reactie van jullie.
nu nog naar lpg?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Je kan zonder problemen Lpi laten inbouwen, helemaal met die lage kilometerstand.
Ik heb zelf afgelopen februari Lpi laten inbouwen bij Mesman in Eindhoven. Ik heb een V40 1.8 van 1997. Met inbouwen had hij een kilometerstand van 230.000 Km.
Een ringtank van 62 liter erin laten zetten, en ik rijd 1 op 9,4 Km gemiddeld. Ik lach iedere keer weer bij de pomp.
Voordat ik Lpi heb laten inbouwen, heb ik wel een compressie test laten uitvoeren. Deze waren nog volgens fabriekswaarden.
Met deze huidige benzineprijzen, heb je de installatie van 1950,- euro er behoorlijk snel weer uit.
Laat je niets wijs maken dat het slecht is, gezeur over je kleppen, meer onderhoud.
Lpi is onderhoudsvrij. Je hebt na het inbouwen 2 jaar garantie op uurloon en materialen, dus voorlopig geen problemen.
Je hebt hydraulische klepstoters in je motorblok, dus ook geen probleem.
Kortom, ik zou er voor gaan. Benzine word alleen maar duurder en duurder.
Ik heb zelf afgelopen februari Lpi laten inbouwen bij Mesman in Eindhoven. Ik heb een V40 1.8 van 1997. Met inbouwen had hij een kilometerstand van 230.000 Km.
Een ringtank van 62 liter erin laten zetten, en ik rijd 1 op 9,4 Km gemiddeld. Ik lach iedere keer weer bij de pomp.
Voordat ik Lpi heb laten inbouwen, heb ik wel een compressie test laten uitvoeren. Deze waren nog volgens fabriekswaarden.
Met deze huidige benzineprijzen, heb je de installatie van 1950,- euro er behoorlijk snel weer uit.
Laat je niets wijs maken dat het slecht is, gezeur over je kleppen, meer onderhoud.
Lpi is onderhoudsvrij. Je hebt na het inbouwen 2 jaar garantie op uurloon en materialen, dus voorlopig geen problemen.
Je hebt hydraulische klepstoters in je motorblok, dus ook geen probleem.
Kortom, ik zou er voor gaan. Benzine word alleen maar duurder en duurder.
- Ron 123gt
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50
Doen!
Ik rij al al bijna 9 jaar Volvo op LPG, waarvan 4 jaar en bijna 100000 km met een V40 en zonder problemen. Nu met een V70 die nog maar kort op LPG staat en na wat kleine aanloopprobleempjes gaat het nu ook weer perfect.
Zeker als je er nog zo lang mee wilt blijven rijden heb je de investering er snel weer uit. En met jouw kilometerstand kun je er nog lang van genieten.
Groet,
Ron
Ik rij al al bijna 9 jaar Volvo op LPG, waarvan 4 jaar en bijna 100000 km met een V40 en zonder problemen. Nu met een V70 die nog maar kort op LPG staat en na wat kleine aanloopprobleempjes gaat het nu ook weer perfect.
Zeker als je er nog zo lang mee wilt blijven rijden heb je de investering er snel weer uit. En met jouw kilometerstand kun je er nog lang van genieten.
Groet,
Ron
960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Phase I motoren (1.8 en 2.0, geen GDI) doen het prima op gas. Ik heb er zonder problemen 334.000 km mee gereden. Hoeveel km rijd je per jaar (136.000 in tien jaar)? is dat de moeite?
Je raakt ook wel aardig wat bagageruimte kwijt (verhoogde vloer achterin)!
Je raakt ook wel aardig wat bagageruimte kwijt (verhoogde vloer achterin)!
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ik laat a.s. maandag een G3 inbouwen bij Mesman. Bolide is nu pas 12 jaar oud en heeft 168.000 km gelopen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 29.05.2006 - 14:07
Ik zou het geloof ik ook doen, ik rijdt nu op diesel maar weet niet wat ik nu zou doen bij aanschaf van een andere auto.
Hiervoor had ik een 440 op LPG en lachte ook iedere keer als ik ging tanken.....
Weet iemand dat hier misschien hoe de nieuwere Volvo's op gas rijden?
Hiervoor had ik een 440 op LPG en lachte ook iedere keer als ik ging tanken.....
Weet iemand dat hier misschien hoe de nieuwere Volvo's op gas rijden?


[ VOLVO FOR LIVE ]
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Nog even terugkomende op dit topic, omdat een nieuw topic er erg op gaat lijken.
Mijn zus en haar vriend zijn er over aan het denken een auto op gas te kopen. Ze zitten te denken aan een v40. Het budget ligt echter maximaal op +/- 6000 euro.
Nu heb ik wel wat auto's gevonden waar g3 in ligt, ze hebben echter allemaal meer als 2 ton gelopen. Hoever kunnen we hier mee gaan? Welke motoren moeten we links laten liggen (ik begrijp GDI's, waar herken ik ze exact aan)? En waar moeten we verder op laten?
(Het is ongelofelijk, maar vandaag hoorde ik ook dat mn vader wellicht geïnteresseerd is in een V50 op gas, daar heb ik ook vragen (en twijfels) over, maar die zal ik later in een ander topic stellen. Eerst even inschatten hoe serieus hij daadwerkelijk is...)
Mijn zus en haar vriend zijn er over aan het denken een auto op gas te kopen. Ze zitten te denken aan een v40. Het budget ligt echter maximaal op +/- 6000 euro.
Nu heb ik wel wat auto's gevonden waar g3 in ligt, ze hebben echter allemaal meer als 2 ton gelopen. Hoever kunnen we hier mee gaan? Welke motoren moeten we links laten liggen (ik begrijp GDI's, waar herken ik ze exact aan)? En waar moeten we verder op laten?
(Het is ongelofelijk, maar vandaag hoorde ik ook dat mn vader wellicht geïnteresseerd is in een V50 op gas, daar heb ik ook vragen (en twijfels) over, maar die zal ik later in een ander topic stellen. Eerst even inschatten hoe serieus hij daadwerkelijk is...)
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
Zuipschuit schreef:gezien de enorm stijgende benzineprijzen, het volgende.
Ik heb een V40 Europa, 1998 en 136.000 km op de teller. Ik heb de Volvo al 6 jaren en ben van plan deze wagen tot het einde te blijven rijden. (nog een jaar of 6,7)
Nu zit ik aan een G3 installatie te denken.
Ik hoor van de ene; op gas moet je koken, niet rijden. De ander; het kan prima.
Graag een reactie van jullie.
bedankt voor de reacties,
ik heb eens geinformeerd: met en ringtank van 52 liter en een Vialle installatie + aanmelding RDW gaat het me €1895,- kosten.
Ik zit nog even in twijfel, maar dit jaar kom ik uit op 17000km en het ziet er naar uit dat dat zo gaat blijven.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Volgens mij niet hoor.Turbodesk schreef:Je hebt hydraulische klepstoters in je motorblok, dus ook geen probleem.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Je moet iemand niet in verwarring brengen met die uitspraken. Hij heeft hydraulische klepstoters in dat motorblok.
En ik zou er wel een ringtank van 62 liter in laten zetten als je er Lpi laat inbouwen. Dat gaat prima, het is de grootste maat die in het gat van het reservewiel past. Dan kan je 48 liter gas tanken.
En ik zou er wel een ringtank van 62 liter in laten zetten als je er Lpi laat inbouwen. Dat gaat prima, het is de grootste maat die in het gat van het reservewiel past. Dan kan je 48 liter gas tanken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Je moet niet zo zelfverzekerd en kort door de bocht reageren.Turbodesk schreef:Je moet iemand niet in verwarring brengen met die uitspraken. Hij heeft hydraulische klepstoters in dat motorblok.
Vind het vreemd dat een Haynes manuel vermeldt dat er geen hydraulische stoters inzitten.
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik reageer niet kort door de bocht. Blijkbaar vermeld jouw manual iets anders dan die van mij. Ik heb een vraagbaak van Kluwer en daar word duidelijk in gezegd dat de kleppen niet te stellen zijn omdat er hydraulische klepstoters in zitten.
Ik heb dat geverifieerd bij Volvo en bij Mesman, en dat is bevestigd. Misschien dat ik daarom zo stellig overkom.
Ik heb dat geverifieerd bij Volvo en bij Mesman, en dat is bevestigd. Misschien dat ik daarom zo stellig overkom.
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Ik had geen ringtank, maar een "dubbele kroket" in het reservewielvak. hier kon ik 55-56 l mee tanken (dus ~70 liter tank?) actieradius voor gas vind ik wel een item om in de gaten te houden (sinds ik met mijn huidige diesel >1000 km op een tank rijdTurbodesk schreef:Je moet iemand niet in verwarring brengen met die uitspraken. Hij heeft hydraulische klepstoters in dat motorblok.
En ik zou er wel een ringtank van 62 liter in laten zetten als je er Lpi laat inbouwen. Dat gaat prima, het is de grootste maat die in het gat van het reservewiel past. Dan kan je 48 liter gas tanken.

Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Pimiento
- 1st Gear member
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 10.04.2008 - 00:07
- Locatie: Duiven
Er wordt gezegd dat het Phase 1 motoren geen probleem is. Ik heb een 2.0 T van 2003, kan het dan ook goed? Iemand hier ervaring mee??
Graag een reactie!
Pim
Graag een reactie!
Pim
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
- DirkT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 06.04.2008 - 14:31
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Op het volvo40forum heeft DinanT een 2.0T op LPi !
Ik weet dat Mesman in dit blok gewoon LPi kan monteren, wellicht met wat aanpassingen, maar informeer gewoon bij een specialist op volvo/turbo/lpi gebied, en dat is o.a. Mesman.
Ik ben op dit moment bezig om te kijken of mijn '98 V40 T4 met 127.000 d/km op LPi kan gaan lopen.....
Ik weet dat Mesman in dit blok gewoon LPi kan monteren, wellicht met wat aanpassingen, maar informeer gewoon bij een specialist op volvo/turbo/lpi gebied, en dat is o.a. Mesman.
Ik ben op dit moment bezig om te kijken of mijn '98 V40 T4 met 127.000 d/km op LPi kan gaan lopen.....
";Op electriciteit moet je koken en op gas moet je rijden";
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
- Volvo V40 T4 '98 LPi (daily driver)
- VW Golf Mk 1 '76 (daily summer driver)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 09.05.2005 - 22:14
- Locatie: Beneden Leeuwen
Zuipschuit schreef:Zuipschuit schreef:gezien de enorm stijgende benzineprijzen, het volgende.
Ik heb een V40 Europa, 1998 en 136.000 km op de teller. Ik heb de Volvo al 6 jaren en ben van plan deze wagen tot het einde te blijven rijden. (nog een jaar of 6,7)
Nu zit ik aan een G3 installatie te denken.
Ik hoor van de ene; op gas moet je koken, niet rijden. De ander; het kan prima.
Graag een reactie van jullie.
bedankt voor de reacties,
ik heb eens geinformeerd: met en ringtank van 52 liter en een Vialle installatie + aanmelding RDW gaat het me €1895,- kosten.
Ik zit nog even in twijfel, maar dit jaar kom ik uit op 17000km en het ziet er naar uit dat dat zo gaat blijven.
Het besluit is gevallen; 21 juli wordt de G3 installatie in de auto ingebouwd. Dus de Volvo blijft nog zeker een aantal jaren bij ons rondrijden. Het moet kunnen gezien de vele kilometers die vele V/S40's al op G3 gereden hebben.