Vreemd geluid bij scherp sturen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
koster
3rd Gear member

Hallo, mijn v70 maakt de laatste tijd, vooral als hij koud is , bij het (scherp)sturen een "spookachtig,jankend"geluid.( WHOOjjj....)
Iemand enig idee? Ik heb gekeken in het reservoir van de stuurbekrachtiging en daarin zit nog voldoende vloeistof. Weliswaar op het minimum, dus er kan wat bij, maar kan dat dan toch de oorzaak zijn?
Of moet ik maar weer eens naar de garage?

GR Koster
V-enominaal-70
1st Gear member

Ik had ook een raar bijgeluid bij het snel nemen van rotondes en alleen bij scherpe bochten tegen de klok in dus. In het reservoir van de stuurbekrachtiging gekeken was iets onder het minimum. Even bijgevuld met de juiste olie (gekregen via bevriende monteur, want de jongens van de Volvo garage houden altijd wel een aangebroken halfvolle flesjes over!!!) en weg is het geluid - dus proberen maar en succes!!!!
Ook even controleren of er geen lekkage is voor de zekerheid(was bij mij gelukkig niet het geval)

-wel vreemd geeft meldingen aan van een miniscuul defect lampje of een te laag nivo ruitenwisservloeistof, maar een te laag stuurbekrachtigingreservoir nivo ho maar.
Volvo 2.4T 2001 premium/comfortline + chipper
(comfortabele wilde haren zijn weer terug)
aertssenhjc
5th Gear member

[quote="V-enominaal-70"]Ik had ook een raar bijgeluid bij het snel nemen van rotondes en alleen bij scherpe bochten tegen de klok in dus. In het reservoir van de stuurbekrachtiging gekeken was iets onder het minimum. Even bijgevuld met de juiste olie (gekregen via bevriende monteur, want de jongens van de Volvo garage houden altijd wel een aangebroken halfvolle flesjes over!!!) en weg is het geluid - dus proberen maar en succes!!!!
Ook even controleren of er geen lekkage is voor de zekerheid(was bij mij gelukkig niet het geval)

-wel vreemd geeft meldingen aan van een miniscuul defect lampje of een te laag nivo ruitenwisservloeistof, maar een te laag stuurbekrachtigingreservoir nivo ho maar.[/quote]

inderdaad...heel appart, je denken dat ze daar ook iets voor hebben gevonden. (iets dat er echt toe doet!!!)
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
koster
3rd Gear member

Oke, zal maar eens een flesje kopen of naar de garage, want met de grote beurt van een maand geleden hebben ze het niet opgemerkt, en ik zie geen lek ofzo... Kunnen ze voor mijn part gratis bijvullen dus lijkt mij.
Bedankt voor je reactie, gegroet!
koster
3rd Gear member

Oke, zal maar eens een flesje kopen of naar de garage, want met de grote beurt van een maand geleden hebben ze het niet opgemerkt, en ik zie geen lek ofzo... Kunnen ze voor mijn part gratis bijvullen dus lijkt mij.
koster
3rd Gear member

aertssenhjc
5th Gear member

ik denk dat je beter een flesje kunt kopen of naar de garage kunt gaan :wink:
Volvo V60 T3 Momentum 2012.
Citroën 2CV6 Club Blue Celeste.1986
Citroën 2CV6 Spécial Rouge Vallelunga. 1986
Kia EV6 Air 2022

Volvo V40 1.8 Europa Sports 2003.
Volvo S60 2.4T 2001 BSR Stage II.
Volvo 240 DL 1987
Plaats reactie