Pagina 1 van 1

460 1.6I lpg te hoog stationair

Geplaatst: 27.05.2008 - 19:56
door 460volvo
Hallo,

heb sinds 3weken een volvo 460 1.6I op lpg. niet echt de beste motor, maar dat mag de pret niet drukken. de auto heeft als mankement dat de motor in koude toestand zowel op lpg als benzine een 2000rpm stationair draait. dit is echter stierlijk irritant, heb via via vernomen dat het de stappenmotor zou zijn. iemand ervaringen?

gr

Geplaatst: 27.05.2008 - 20:18
door ALF
Dit lijkt inderdaad op stappenmotor, maar dan zou hij het ook moeten doen dacht ik als de motor warm is...

Geplaatst: 27.05.2008 - 20:29
door 460volvo
hmm, dat doet die niet. warme motor normaal toerental..
zou het iets anders zijn?

Geplaatst: 27.05.2008 - 22:44
door stefmen
Ik heb laatst een soort gelijk probleem gehad (alleen bij mij was het constant 2000 toeren, warm en koud) en toen heb ik meen ik iemand iets horen zeggen over een koudestart sensor.. Zoek anders even naar het topic waar ik mijn problemen beschrijf, daar staat ook de reactie van deze persoon.

Geplaatst: 10.06.2008 - 20:50
door 460volvo
heb het probleem even verder onderzocht..
bij het losnemen van de stekker op de luchtklep, zou de het toerental moeten "zagen". Bij de 1e keer losnemen deed de auto dit wel, bij het even later nog maals proberen deed hij het niet. Dat duidt dus op de lucht/meng klep die slecht afregelt! Deze dient vervangen te worden, is dit een duur onderdeel?

Mvg

Geplaatst: 04.09.2008 - 20:48
door 460volvo
Tijd geleden, maar probleem nog niet opgelost.
Was bij de sloop en die zijden dat ik de klep moest doormeten voor ik een goede deed monteren.
Heeft iemand de waardes van deze regelklep?

Geplaatst: 04.09.2008 - 22:02
door evanmandos2
je kunt beter een nieuwe via ebay ofzo bestellen, zijn niet zo duur als imitatieonderdeel. ik heb de mijne gekocht voor 29 euro incl verzenden uit engeland :D

probleem is dat ze haast allemaal vervuilen op den duur, en een slooponderdeel zal meestal dus ook al een groot deel van zijn leven gehad hebben.

ik heb er evt. nog een liggen, is niet 100% meer, maar doet nog wel genoeg(lag bij mij uiteindelijk niet aan die klep), mag je zo hebben, maar woon wel in het hoge hoge noorden...

Geplaatst: 05.09.2008 - 22:11
door 460volvo
Had de klep al uitgewisseld met die van een oude (sl)opel, zijn dezelfde. Deze was inderdaad ook al oud, en hielp niet. Woon zelf in het lage zuide :) Als je me een link kan geven waar je een nieuwe voor €29 hebt gevonden, zou dat wel fijn zijn! Bedankt voor je aanbod iig..

Geplaatst: 06.09.2008 - 02:14
door evanmandos2
ik had de mijne van ebay, zelfde aanbieder heeft hem niet meer.

moet je op ebay ff intikken 'idle valve' staan er vast een paar tussen van het goede type. vrijwel allemaal die erop lijken passen wel, tis een bosch ding en is op allerlei modellen van audi, bmw, vw, opel, volvo en meer gebruikt.

Geplaatst: 11.09.2008 - 19:37
door 460volvo
Probleem opgelost.
Regelklep eens goed bekeken, zat een braampje die ervoor zorgde dat het binnenwerk bleef hangen. Deze weggeschuurd, helemaal schoongemaakt met carb. reiniger, en probleem weg.