Hallo,
heb sinds 3weken een volvo 460 1.6I op lpg. niet echt de beste motor, maar dat mag de pret niet drukken. de auto heeft als mankement dat de motor in koude toestand zowel op lpg als benzine een 2000rpm stationair draait. dit is echter stierlijk irritant, heb via via vernomen dat het de stappenmotor zou zijn. iemand ervaringen?
gr
460 1.6I lpg te hoog stationair
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 26.09.2007 - 21:36
- Locatie: Elsloo (zuid-limburg)
Ik heb laatst een soort gelijk probleem gehad (alleen bij mij was het constant 2000 toeren, warm en koud) en toen heb ik meen ik iemand iets horen zeggen over een koudestart sensor.. Zoek anders even naar het topic waar ik mijn problemen beschrijf, daar staat ook de reactie van deze persoon.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - LM velgen - Cruise Control - Stoelverwarming - 243.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
Volvo 440 1.8i - '96 - Airco - Halfleder - LM velgen - 158.000
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
heb het probleem even verder onderzocht..
bij het losnemen van de stekker op de luchtklep, zou de het toerental moeten "zagen". Bij de 1e keer losnemen deed de auto dit wel, bij het even later nog maals proberen deed hij het niet. Dat duidt dus op de lucht/meng klep die slecht afregelt! Deze dient vervangen te worden, is dit een duur onderdeel?
Mvg
bij het losnemen van de stekker op de luchtklep, zou de het toerental moeten "zagen". Bij de 1e keer losnemen deed de auto dit wel, bij het even later nog maals proberen deed hij het niet. Dat duidt dus op de lucht/meng klep die slecht afregelt! Deze dient vervangen te worden, is dit een duur onderdeel?
Mvg
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
je kunt beter een nieuwe via ebay ofzo bestellen, zijn niet zo duur als imitatieonderdeel. ik heb de mijne gekocht voor 29 euro incl verzenden uit engeland 
probleem is dat ze haast allemaal vervuilen op den duur, en een slooponderdeel zal meestal dus ook al een groot deel van zijn leven gehad hebben.
ik heb er evt. nog een liggen, is niet 100% meer, maar doet nog wel genoeg(lag bij mij uiteindelijk niet aan die klep), mag je zo hebben, maar woon wel in het hoge hoge noorden...

probleem is dat ze haast allemaal vervuilen op den duur, en een slooponderdeel zal meestal dus ook al een groot deel van zijn leven gehad hebben.
ik heb er evt. nog een liggen, is niet 100% meer, maar doet nog wel genoeg(lag bij mij uiteindelijk niet aan die klep), mag je zo hebben, maar woon wel in het hoge hoge noorden...
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
Had de klep al uitgewisseld met die van een oude (sl)opel, zijn dezelfde. Deze was inderdaad ook al oud, en hielp niet. Woon zelf in het lage zuide
Als je me een link kan geven waar je een nieuwe voor €29 hebt gevonden, zou dat wel fijn zijn! Bedankt voor je aanbod iig..

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
ik had de mijne van ebay, zelfde aanbieder heeft hem niet meer.
moet je op ebay ff intikken 'idle valve' staan er vast een paar tussen van het goede type. vrijwel allemaal die erop lijken passen wel, tis een bosch ding en is op allerlei modellen van audi, bmw, vw, opel, volvo en meer gebruikt.
moet je op ebay ff intikken 'idle valve' staan er vast een paar tussen van het goede type. vrijwel allemaal die erop lijken passen wel, tis een bosch ding en is op allerlei modellen van audi, bmw, vw, opel, volvo en meer gebruikt.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
