Vraagje mbt een V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
Driver-x
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05.01.2008 - 22:27

Hoi, mijn is zaterdag verkocht, en helaas een V40 die we op het oog hadden ook...

Maar we kunnen nou dus wat gerichter op zoek naar een V40 nou de mazda weg is.

Wat zijn jullie ervaringen met het verbruik van een 1.8 en een 2.0 uitvoering, volgens de papieren zou een 1.8 gemiddeld 1:12 1:13 rijden, en een 2.0 1:11, 1:12

Klopt dit een beetje?

Sorry voor deze vraag, volgens mij komen de verbruik vragen nogal vaak voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronaldjedc
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 12.02.2007 - 11:49
Locatie: Helmond
Contacteer:

Het verbruik tussen een 2.0 en een 1.8 is niet zo héél veel. Heb zelf ook lang getwijfeld en gereden in de beide uitvoeringen. Ik heb inmiddels gekozen voor een 2.0, gewoon omdat deze wat meer vermogen heeft. En ach.. die die paar liter meer of minder maakt ook niets uit. Maar dat is mijn mening...
V40 Black Metallic 2.0 '97
V70 2.5 Antraciet metallic '98
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Ik ben het helemaal met ronald eens: Het verbruik is nagenoeg gelijk en de 2.0 heeft gewoon wat meer vermogen, en rijdt dus lekkerder.
Kijk ook eens bij de topic met de hoogste km-standen. Daar staan opvallend veel 2.0 modellen tussen (ik weet niet of je dat interesseert, maar het geeft wel aan dat het een goed blokis).
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Gebruikersavatar
LeonW
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 08.04.2008 - 22:16
Locatie: Drenthe

Ik zou ook voor een 2 liter gaan verbruik scheelt haast niks.
Volvo S70 2.5T
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ik ben er net mee naar frankrijk geweest en bij een gemiddelde snelheid van 130 kph rijd ik toch rond de 750 kilometer op 1 tank (volgens de BC) ik heb zelf na 680 kilometer maar getankt, wilde het niet echt tot op de druppel oprijden.
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Gebruikersavatar
MDA
5th Gear member
Berichten: 1068
Lid geworden op: 22.03.2006 - 15:09
Locatie: Leiden

Barry (Grillmeister) schreef:Ik ben er net mee naar frankrijk geweest en bij een gemiddelde snelheid van 130 kph rijd ik toch rond de 750 kilometer op 1 tank (volgens de BC) ik heb zelf na 680 kilometer maar getankt, wilde het niet echt tot op de druppel oprijden.
Nou, dat is dus exact 60liter : 750km = 1 : 12.5

Voor de snelweg dan...
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Ja precies, in de stad ligt het iets anders natuurlijk.
Als je met een fluwelen voetje rijd (zgn nieuwe rijden+) en geen haast hebt valt er nog wel meer uit te halen op de snelweg....
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
Bart Giesen
5th Gear member
Berichten: 1868
Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

MDA schreef:Kijk ook eens bij de topic met de hoogste km-standen. Daar staan opvallend veel 2.0 modellen tussen (ik weet niet of je dat interesseert, maar het geeft wel aan dat het een goed blokis).
Denk niet dat dat veel zegt... Mijn 1.8 op LPG heeft ondertussen ook al 333.000+ gelopen.

Maar verder sluit ik me er wel bij aan. Een twee liter heeft nét dat beetje meer. Weet niet in hoeverre het waar is wat ik gehoord heb; een twee liter zou wat rumoeriger zijn op de snelweg?
Gebruikersavatar
Theo V70
6th Gear member
Berichten: 3839
Lid geworden op: 11.05.2007 - 10:47
Locatie: Zuid-Holland

Heb proefgereden in een 1.8 en een 2.0. De 2.0 reed echt heel veel prettiger dan de 1.8 vanwege het extra vermogen. "Dit is pas een echte auto" was het commentaar van mijn vrouw toen zij na de 1.8 met de 2.0 reed.

Het verbruik ligt bij ons altijd rond de 1:13. Een enkele keer komen we rond 1:12 uit maar dan rijden we echt alleen maar stadskilometers/korte stukjes. Mijn vrouw is een sportieve rijdster terwijl ik er een sport van kan maken om het verbruik dan weer zo laag mogelijk te krijgen. We rijden er allebei ongeveer even vaak in.
Bij alleen snelweggebruik is hij veel zuiniger. Vooral als je gebuik kunt maken van de cruisecontrol. (Meerdere malen 's avonds laat vanuit Zeeuws-Vlaanderen via Antwerpen naar Rotterdam gereden en dan gaf BCC aan het eind van de rit: 6.9 aan =1:14,5.)
Een koude motor (ook in de zomer) doet het verbruikcijfer snel oplopen dus "even naar het dorp voor de vergeten boodschappen" is relatief duur, zeker met de huidige benzineprijzen. :wink:

Als ik opnieuw zou moeten kiezen nam ik zeker weer een 2 liter!

Succes met zoeken!
EX40 SMER, Ultimate bj 2024, Bright Dusk, Tailored Wool, Pixel led, etc.
C70 Summum Tourer T5 bj 2011, Flamenco Red Pearl, Luxury line, Comfort pack, Smart Top, RV-camera, 18' Morpheus z, 17' Sadira w
244 DL jubileum bj 14/04/1977 Ljusgrå
XC40 T5 recharge, bj 2020, Christal White. R-design
240 GL bj 1990, Mellanblå
Amazon P130 - 121 bj 1964, Sahara Geel
V70 2.4 170 PKbj 2004, Edition 1, Nautic Blue Pearl
V40 2.0 i bj 2003, Europa Sports Exclusive
Driver-x
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05.01.2008 - 22:27

Hmmmm, ik ben erg aan het twijfelen.
Mijn vriendin zal elke dag met de auto rijden +/- 10 km heen en 10km terug van het werk, en verder boodschappen in het dorp, en af en toe eens een verder ritje.
Dus ik ben bang dat een 2.0 toch niet zuinig genoeg is voor ons, ik geloof meteen dat het lekkerder rijdt..
Afbeelding
Barry (Grillmeister)
5th Gear member
Berichten: 1420
Lid geworden op: 01.08.2006 - 23:53
Locatie: Den Haag

Het verschil in verbruik tussen een 1.8 en een 2.0 zal niet dermate groot zijn om niet voor een 2.0 te kiezen, zeker niet als je dan net wat meer auto hebt...Wat je nodig hebt om zuinig te rijden is beheersing, als je dat niet hebt zou je zelfs in een fiat 500 nog geen 1 op 12 kunnen rijden :idea:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
skibsplast
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
Locatie: Franeker
Contacteer:

Ik heb een v40 1.8 uit 99 en mijn broer een s40 2.0 uit 96.

V40- 1:12/1:14 (afhankelijk van snelweg of kleine weg)
S40- 1:8/1:10

Dit is dus een stuk meer...
V40 1.8 1999

K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

skibsplast schreef:Ik heb een v40 1.8 uit 99 en mijn broer een s40 2.0 uit 96.

V40- 1:12/1:14 (afhankelijk van snelweg of kleine weg)
S40- 1:8/1:10

Dit is dus een stuk meer...
Mijn V40 (my 1996, Lpi) reed op gas al 1 op 9.5 á 1 op 10, dus het is ook wat je er zelf van maakt. :shock:
(Als je flink doortrapte, ging ie wel gebruiken, maar dat doet iedere auto, denk ik.)

Het (phase I) 2.0 blok was niet de meest geciviliseerde: de 1.8 (my 1998) van mijn zwager liep soepeler, met name boven 3000 rpm. Dat toerengebied had hij wel meer nodig als ik....
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

verschil in verbruik tussen 1.8 & 2.0 stelt geen fuck voor.

ik heb een T4 en hou van een beetje gas geven, maar ik rij wel altijd 600km op een tank.. snelweg (130kmpu) 6/7l op 100km in destad is het een draaikolk, maar de meters zijn daar minder natuurlijk..

als je bang bent voor verbruik kijk dan naar een Lpg, g3 oid, dan hoe je je daar niet druk om te maken..

anders koop je voor t zelfde geld een prius, heb je t idee dat je je geld in de zak houdt.
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
skibsplast
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
Locatie: Franeker
Contacteer:

Uitgaande van normaal rijden, optrekken tot 2800/2900 RPM en gewoon aan de snelheid houden.

Ik maak mij niet druk, ik rijd toch redelijk zuinig. Het gaat alleen om het verschil.
V40 1.8 1999

K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
skibsplast
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
Locatie: Franeker
Contacteer:

Om nog even terug te komen, op het verbruik.

Het verschil kun je ook niet in de km's zoeken. de 1.8 heeft 195.000 en de 2.0 206.000 km.
V40 1.8 1999

K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
Gebruikersavatar
Mathijs T-4
3rd Gear member
Berichten: 402
Lid geworden op: 09.04.2008 - 11:48

skibsplast schreef:Uitgaande van normaal rijden, optrekken tot 2800/2900 RPM en gewoon aan de snelheid houden.

Ik maak mij niet druk, ik rijd toch redelijk zuinig. Het gaat alleen om het verschil.
waarom zou je je druk maken?

maar ontopic, ligt dat niet aan het rijgedrag van jouw broer?
want zijn verbruik haal ik alleen als ik constant aan t trappen ben,
dat doe ik niet dus ik heb dus ook niet zo'n verbruik...
en ik heb de 200pk V40.

dus met de 2.0 zal dat wel gewoon netjes gemiddeld 1op12 zijn.

bij normaal rijgedrag & gebruik zal het een litertje brandstof op 100km schelen?
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
skibsplast
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 29.10.2008 - 15:25
Locatie: Franeker
Contacteer:

hij rijd echt rustig, ik ben meer van het trappen.
zuiniger lukt het hem niet hoe hard hij het ook probeerd, beter gezegd hoe rustig hij het ook probeerd.
V40 1.8 1999

K&N filters, Xenon 6000K, alu tellerringen, chromestip kofferbak, Grafeerletters spiegels.
Gebruikersavatar
Martijn1974
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 11.05.2008 - 09:37
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Gemiddeld komt mijn V40 1.8 184xxx km op een verbuik van 1liter op 10km.
2018 -heden: Volvo V40 2.0T 'Europa Prestige' 2003 Titanium Grey metallic.
2014 - 2018: Toyota Prius II 'Tech Edition' 2006 Opal Green.
2008 - 2014: Volvo V40 1.8 'Europa' 1997 Pacific Blue metallic.
Gebruikersavatar
J
3rd Gear member
Berichten: 491
Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
Locatie: Hoofddorp

heb een 2.0T en zit gemiddeld ook op 1/12 zolang er maar redelijk stukken snelweg in zitten.
stadsverkeer zorgt inderdaad voor een kolkje, maar dat doet mijn leaseauto ook en dat is momenteel een Punto 1.4. die heeft het zelfde verbruik als de volvo, trouwens ook op de snelweg boven de 120/130 km/u
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”