Ivm met zo'n irriterende gele lampje dat de vorm heeft van een motor !!
Wel ik heb des lampje ook aan gehad onderweg toen ik op reis was ?
Het gaf wel een geel driehoekje en als waarschuwing zei hij : motormanagement bij volgend onderhoud !! Sinds gisteren heb ik het weer ditmaal zonder waarschuwing, maar enkel een lampje dat brandt, dat volgens de boek iets te maken heeft met een storing in de uitlaatsysteem !! Verder doet de auto niets buitengewoons!! Hij kan nog altijd niet vliegen........ :twisted:
Weet iemand meer ?????
Iemand deze waarschuwing gehad ????
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Lampje gaat aan als er een foutmelding in het geheugen van het motormanagement staat. Is het een tijdelijke melding dan is het lampje na opnieuw starten vaak weer uit, kan ook na twee keer opnieuw starten.
Is het een permanente storing dan blijft de lamp branden.
Oorzaak kan zoveel zijn, code in het geheugen zal uitwijzen wat de oorzaak is. Vaak een Lambda probleem of "overboost" bij turbo auto's als vacuum slangetjes slecht worden of lek zijn.
Is het een permanente storing dan blijft de lamp branden.
Oorzaak kan zoveel zijn, code in het geheugen zal uitwijzen wat de oorzaak is. Vaak een Lambda probleem of "overboost" bij turbo auto's als vacuum slangetjes slecht worden of lek zijn.
- Lucien
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 20.01.2005 - 22:01
Kijk hier eens.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2215
Er is geen 'goed' antwoord maar dan ben je niet meer alleen met je lampje.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=2215
Er is geen 'goed' antwoord maar dan ben je niet meer alleen met je lampje.
Greetz,
Lucien
Lucien
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 14.09.2005 - 22:39
- Locatie: Almere
Die melding had ik ook tijdens de vakantie in Spanje!! Gaf hij aan na een stuk met stapvoetse snelheid te hebben moeten rijden op de camping. Gewoon door gereden, op aanraden van een goede kennis die bij Audi werkt en mijn 2.5d (bij Audi gebouwd!!, 2.5tdi 5 cyl.)!!! Tijdens de gehele vakantie 5 keer die melding gehad en ging telkens vanzelf weer uit. Later na terugkeer in NL uit laten lezen door de dealer. Bleek de EGR-klep vervuilt of defect te zijn. EGR-klep is gereinigd en tot nu toe geen problemen meer gehad. EGR-klep zorgt er voor dat de uitlaatgassen terugkeren het motorblok in. Hierdoor zgn. schone diesel.
P.s. Sorry voor mijn steno achtige manier van schrijven. Maar ik probeer zo kort en duidelijk mogelijk te schrijven.
P.s. Sorry voor mijn steno achtige manier van schrijven. Maar ik probeer zo kort en duidelijk mogelijk te schrijven.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37
Zal je gerust stellen, dat bekende lampje ja..............,olympus1 schreef:Ivm met zo'n irriterende gele lampje dat de vorm heeft van een motor !!
Wel ik heb des lampje ook aan gehad onderweg toen ik op reis was ?
Het gaf wel een geel driehoekje en als waarschuwing zei hij : motormanagement bij volgend onderhoud !! Sinds gisteren heb ik het weer ditmaal zonder waarschuwing, maar enkel een lampje dat brandt, dat volgens de boek iets te maken heeft met een storing in de uitlaatsysteem !! Verder doet de auto niets buitengewoons!! Hij kan nog altijd niet vliegen........ :twisted:
Weet iemand meer ?????
Heb n.l precies hetzelfde gehad.
Ben even naar de dealer geweest omdat de storing na verloop van tijd bleef aanhouden op m'n dasboard.
Daar is hij doorgemeten en er is niets uit voort gekomen. Prompt resette die storing zichzelf ook op toen ik daar weg reed.
Was wel even 2 tientjes lichter geworden van dat kwartiertje, maar voor dezelfde euro's had het dus wel iets kunnen wezen. :oops: :oops:
For life with more contents
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 14.09.2005 - 22:39
- Locatie: Almere
EN JA HOOR, het is weer zo ver!!!!!!
Dat k.t lampje heeft afgelopen weekend weer gebrand, die met de omgekeerde y die aangeeft dat er iets niet in orde is met het uitlaatsysteem. Daar waar ik het laatst over had dat het met de EGR-klep samenhangt. En wel 3 keer. Het begon allemaal in de file op de A28 afgelopen vrijdag middag rond de klok van 17.00 uur. Na ongeveer 15 minuten stop/go met stapvoetse snelheid gereden te hebben, met de caravan er achter, ging die dus weer branden. Niets aan gedaan. Nadat we uit de file waren en we weer gewoon door konden rijden, ging het lampje dus na een kleine 10 minuten weer uit. Later weer 2 keer op de camping bij stapvoetse snelheid moeten rijden en dan ging die dus weer branden. Ik heb er laatst na laten kijken, omdat ik dus nog garantie had. Nu is de garantie dus voorbij. MAAR volgens mijn weten, heb ik dus ook recht op 1 jaar garantie op raparatie werkzaamheden. Het is nog geen 3 weken geleden dat er naar gekeken is, dus maar weer terug naar de garage waar ik de wagen heb gekocht. Moet nog even een afspraak maken en ze zullen wel niet blij zijn met mij. MAAR dat zal me de r... roesten, ik heb uiteindelijk geen broodje aap gekocht. Dan moeten ze er maar een nieuwe EGR-klep in zetten.
Oh ja, de garage waar ik die auto had gekocht kwam met de volgende verklaring:
Het lampje brand omdat het een diesel is met nieuwe schoonheids techniek. Dat geeft dan aan dat de motor op dat moment niet zo schone uitlaatgassen er uit gooit als eigenlijk zou moeten. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. WEL, waarom zit dat lampje er dan in, niet voor de kat z'n k.t, dus ............... Wordt nog wel vervolgt. Misschien laat ik het hier maar bij, omdat ik mij over die garage aardig begin te ergeren. Nee, het is geen volvo dealer, maar wel een 'volvo specialist' !!!!!!! Een collega heeft nog een adresje voor mij, ook een Volvo specialist, maar geen officiele dealer en ik hoor hem alleen maar zeer tevreden over die garage praten. Die schijnt ergens in de buurt van Leusden te zitten. We zullen wel zien.
Dat k.t lampje heeft afgelopen weekend weer gebrand, die met de omgekeerde y die aangeeft dat er iets niet in orde is met het uitlaatsysteem. Daar waar ik het laatst over had dat het met de EGR-klep samenhangt. En wel 3 keer. Het begon allemaal in de file op de A28 afgelopen vrijdag middag rond de klok van 17.00 uur. Na ongeveer 15 minuten stop/go met stapvoetse snelheid gereden te hebben, met de caravan er achter, ging die dus weer branden. Niets aan gedaan. Nadat we uit de file waren en we weer gewoon door konden rijden, ging het lampje dus na een kleine 10 minuten weer uit. Later weer 2 keer op de camping bij stapvoetse snelheid moeten rijden en dan ging die dus weer branden. Ik heb er laatst na laten kijken, omdat ik dus nog garantie had. Nu is de garantie dus voorbij. MAAR volgens mijn weten, heb ik dus ook recht op 1 jaar garantie op raparatie werkzaamheden. Het is nog geen 3 weken geleden dat er naar gekeken is, dus maar weer terug naar de garage waar ik de wagen heb gekocht. Moet nog even een afspraak maken en ze zullen wel niet blij zijn met mij. MAAR dat zal me de r... roesten, ik heb uiteindelijk geen broodje aap gekocht. Dan moeten ze er maar een nieuwe EGR-klep in zetten.
Oh ja, de garage waar ik die auto had gekocht kwam met de volgende verklaring:
Het lampje brand omdat het een diesel is met nieuwe schoonheids techniek. Dat geeft dan aan dat de motor op dat moment niet zo schone uitlaatgassen er uit gooit als eigenlijk zou moeten. Ik hoefde mij geen zorgen te maken. WEL, waarom zit dat lampje er dan in, niet voor de kat z'n k.t, dus ............... Wordt nog wel vervolgt. Misschien laat ik het hier maar bij, omdat ik mij over die garage aardig begin te ergeren. Nee, het is geen volvo dealer, maar wel een 'volvo specialist' !!!!!!! Een collega heeft nog een adresje voor mij, ook een Volvo specialist, maar geen officiele dealer en ik hoor hem alleen maar zeer tevreden over die garage praten. Die schijnt ergens in de buurt van Leusden te zitten. We zullen wel zien.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 16.11.2004 - 22:37
Mens, erger je niet, is een oud spel, werkt wel.Estachtig schreef: Een collega heeft nog een adresje voor mij, ook een Volvo specialist, maar geen officiele dealer en ik hoor hem alleen maar zeer tevreden over die garage praten. Die schijnt ergens in de buurt van Leusden te zitten. We zullen wel zien.
M.a.w. als je je doel wilt bereiken kom je er wel,............................. bij een geauthoriseerde dealer.
Iets meer kwijt, met betere garantie! :!: :!: :!: :!:
For life with more contents
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20825
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
In Leusden zal ie bedoelen. Visser en Visser. Niets dan goeds. (Niet mijn garage hoor dus geen extra verdiensten) Verschillende mede VOLVO-rijders uit de omgeving van Amersfoort zijn al van de officiële dealer naar hen overgestapt.Estachtig schreef:Een collega heeft nog een adresje voor mij, ook een Volvo specialist, maar geen officiele dealer en ik hoor hem alleen maar zeer tevreden over die garage praten. Die schijnt ergens in de buurt van Leusden te zitten. We zullen wel zien.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.10.2005 - 16:41
- Locatie: Den Helder
Toch nog even op dit oude onderwerp reageren. Kreeg tijdens mijn rit naar Spanje ook de melding (motormanagement bij volgend onderhoud). De auto had net een beurt gehad. Deze melding wanneer de auto extra belast werd tijdens het rijden berg op. Bij de volvodealer de storing uit laten lezen waaruit bleek dat de motor te veel lucht kreeg. Tevens was het verbruik omhoog gegaan. Heen van Luxenburg naar Spanje op één tank, terug vol uit Spanje vertrokken maar luxenburg niet gehaald. Tevens mistte ik naar mijn mening wat vermogen. Er wordt nu een nieuwe luchtmassameter geplaatst. Deze zou volgens de dealer defect zijn. Ik laat weten of hiermee de problemen ten einde zijn.
S80 2.5D
S80 2.5D
- Hans Beekman
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 24.02.2006 - 22:54
Bekend probleem. Lampje ging bij mij branden na het vervangen van de distributieriem. Vooral in de file met en automaat komt dit voor.
Het heeft te maken met de waarde die gemeten wordt van de uitlaatgassen. Een verkeerde verbranding leidt tot deze storing.
Afstellen brandstofpomp bij een diesel werkt!
Het heeft te maken met de waarde die gemeten wordt van de uitlaatgassen. Een verkeerde verbranding leidt tot deze storing.
Afstellen brandstofpomp bij een diesel werkt!
740 GL '87, 940 polar '97, V70 2,4 '02,
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
NU:
S80 2,5D exclusive/mobility line '99
S80 2,5T tuned summum '06
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.10.2005 - 16:41
- Locatie: Den Helder
Het probleem is ten einde. Na het vervangen van de luchtmassameter reed de auto weer perfect. Heb de waarde voor en na vervanging in de computer gezien en deze was inderdaad na vervangen op de gewenste waarde gekomen. Ik ben dik tevreden en rij weer met plezier rond.
S80 2.5D
S80 2.5D
- olympus1
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
- Locatie: Heist-op-den-Berg
toeval, bij mij was het net dezelfde probleem... Ik was al geruime tijd aan het klagen dat de auto niet meer optrok naar behoren....
En nu zijn ze erachter gekomen dat het de luchtmassameter was, nu rijd hij weer perfect en met voldoende trekkracht, vind het niet meer nodig om hem te laten chippen... Kosten : 250 euries
En nu zijn ze erachter gekomen dat het de luchtmassameter was, nu rijd hij weer perfect en met voldoende trekkracht, vind het niet meer nodig om hem te laten chippen... Kosten : 250 euries
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 01:16
- Locatie: deventer
Dat lampje van motormanagement begon bij mij te branden na en grote beurt met vervanging distributieriem bij een niet volvodealer. (gemakzucht, garage op loopafstand).
De trekkracht was ook beduidend minder en ipv ruim 1000 km op een volle tank haalde ik maar net de 900. Er klonken ook wat rare geluiden en toen terug geweest. De garage kwam met een vaag verhaal over een of andere veer die gesmeerd moest worden. Ik ben een leek en accepteerde het maar weer.
Toen werd ineens de motortemperatuur te hoog als ik sneller reed dan 50 km/h. Ik ben toen naar de volvodealer gegaan en die constateerden dat de distributieriem niet goed was vervangen en een spanrol kapot was en een pakking. Het ding zat vol olie.
Ik dus weer naar die garage en die hebben het opnieuw gedaan, alles vervangen. Toch nog 400 euro bij moeten leggen. Hij beweerde 2 dagen bezig geweest te zijn en het uurloon niet door te rekenen.
Maar de S80 reed ineens weer zuiniger (bijna 1100 op een tank) en trok weer sneller op.
Het gekke alleen nu is dat dat lampje weer gaat branden, en vooral als ik snel optrek. Na enige minuten gaat het weer uit.
Ik ben wel een beetje bang geworden voor dit lampje, en ook voor die garage. Maar ik heb wel even genoeg uitgegeven... of moet ik er toch weer mee naar de dealer? (Ik ga voortaan alleen nog naar de dealer)
De trekkracht was ook beduidend minder en ipv ruim 1000 km op een volle tank haalde ik maar net de 900. Er klonken ook wat rare geluiden en toen terug geweest. De garage kwam met een vaag verhaal over een of andere veer die gesmeerd moest worden. Ik ben een leek en accepteerde het maar weer.
Toen werd ineens de motortemperatuur te hoog als ik sneller reed dan 50 km/h. Ik ben toen naar de volvodealer gegaan en die constateerden dat de distributieriem niet goed was vervangen en een spanrol kapot was en een pakking. Het ding zat vol olie.
Ik dus weer naar die garage en die hebben het opnieuw gedaan, alles vervangen. Toch nog 400 euro bij moeten leggen. Hij beweerde 2 dagen bezig geweest te zijn en het uurloon niet door te rekenen.
Maar de S80 reed ineens weer zuiniger (bijna 1100 op een tank) en trok weer sneller op.
Het gekke alleen nu is dat dat lampje weer gaat branden, en vooral als ik snel optrek. Na enige minuten gaat het weer uit.
Ik ben wel een beetje bang geworden voor dit lampje, en ook voor die garage. Maar ik heb wel even genoeg uitgegeven... of moet ik er toch weer mee naar de dealer? (Ik ga voortaan alleen nog naar de dealer)
- olympus1
- 3rd Gear member
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 13:06
- Locatie: Heist-op-den-Berg
Idd ik heb een 2.5 Tdi..... Maar hier is nog iemand met dezelfde 'probleem'..denk ik... Bij mij is die melding weg en niet meer teruggekomen......
Vovlo S80 bj 2000 AUT 2.5D 140pk
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
Full option
Leder interieur + houtinleg aan deuren en dash
Rti navigatie met cd's + telefoon
Hu-801
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.10.2005 - 16:41
- Locatie: Den Helder
Ik zou bij de dealer de luchthuishoucing laten uitlezen. Bij een kapotte luchtmassameter brand het lampje alleen bij overmatig aanspreken van de motor. Als deze hard moet werken krijgt hij waarschijnlijk te weinig lucht. Daarna gaat het lampje na enige tijd weer uit. Rij ook 2.5 TDI maar haal zeker 1200/1300 km uit een tank en rij niet echt rustig. Vindt 1100 km uit een tank wat aan de lage kant. Z