LPG en Tuning

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pimiento
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 10.04.2008 - 00:07
Locatie: Duiven

Hallo,

Ik ben erover aan het nadenken om mijn S40 te voorzien van een LPG installatie. Nu heb ik links en rechts al het een en ander gelezen over hydraulische kleppen die beter zijn voor LPG en verschillende motortypes die het beter aankunnen dan andere. Daarom heb ik een tweetal vragen:

- Is mijn motor (zie onder) geschikt voor LPG (en eventueel waarom wel/niet)

- Is het verstandig daarna nog te chiptunen (ben niet van plan "voluit" te tunen) en waarom wel/niet?

Alvast bedankt voor de info!


PS er is vast ooit al wel eens iets over geschreven, maar ik vond zo snel geen geschikte info voor dit specifieke geval.
Volvo S40 2.0 T automaat Europa Sports Edition, 01-2003, 158.000 km
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”