LPG en Tuning
Geplaatst: 10.06.2008 - 12:33
Hallo,
Ik ben erover aan het nadenken om mijn S40 te voorzien van een LPG installatie. Nu heb ik links en rechts al het een en ander gelezen over hydraulische kleppen die beter zijn voor LPG en verschillende motortypes die het beter aankunnen dan andere. Daarom heb ik een tweetal vragen:
- Is mijn motor (zie onder) geschikt voor LPG (en eventueel waarom wel/niet)
- Is het verstandig daarna nog te chiptunen (ben niet van plan "voluit" te tunen) en waarom wel/niet?
Alvast bedankt voor de info!
PS er is vast ooit al wel eens iets over geschreven, maar ik vond zo snel geen geschikte info voor dit specifieke geval.
Ik ben erover aan het nadenken om mijn S40 te voorzien van een LPG installatie. Nu heb ik links en rechts al het een en ander gelezen over hydraulische kleppen die beter zijn voor LPG en verschillende motortypes die het beter aankunnen dan andere. Daarom heb ik een tweetal vragen:
- Is mijn motor (zie onder) geschikt voor LPG (en eventueel waarom wel/niet)
- Is het verstandig daarna nog te chiptunen (ben niet van plan "voluit" te tunen) en waarom wel/niet?
Alvast bedankt voor de info!
PS er is vast ooit al wel eens iets over geschreven, maar ik vond zo snel geen geschikte info voor dit specifieke geval.