beste forumleden
WATERTEMPERATUURMETER in dashboard gaat wild tekeer d.w.z. dan in rood en ploteseling down en dan weer normaal in het midden
om vervolgens weer ver door rood te verspringen?
bovenste koelslang voelt wel heet aan/onderste warm
thermostaat tijdelijk even verwijderd voor de check
motor loopt goed
geen koelwaterverlies
in expansievat geen grote bewegingen te zien c.q stroom koelwater als de motor draait
v snaren okee i.v.m. waterpompaandrijving
ventilator draait bij startende motor
lucht in leiding? hoe moet ik ontluchten?
244 GLE 1983 b230F
groet
motorkoelingsprobleem
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
- Locatie: Diemen
- Contacteer:
I VOLVO YOU
- SchoutenCC
- 5th Gear member
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
- Locatie: 's-Gravenhage
Een verspringende meter duidt eerder op een defecte meter - een koelingsprobleem zou langzamer verlopen. Optie 1) defecte/vuile sensor, 2) los contact in klokkenwinkel dashboard, 3) massaprobleem.
Ik zou zeggen controleer massapunten en maak schoon waar mogelijk, indien je het aandurft klokkenwinkel verwijderen en op het zicht soldeerpunten controleren en indien mogelijk testen met een andere sensor.
Ik zou zeggen controleer massapunten en maak schoon waar mogelijk, indien je het aandurft klokkenwinkel verwijderen en op het zicht soldeerpunten controleren en indien mogelijk testen met een andere sensor.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
- Locatie: Diemen
- Contacteer:
thanksZark3 schreef:Een verspringende meter duidt eerder op een defecte meter - een koelingsprobleem zou langzamer verlopen. Optie 1) defecte/vuile sensor, 2) los contact in klokkenwinkel dashboard, 3) massaprobleem.
Ik zou zeggen controleer massapunten en maak schoon waar mogelijk, indien je het aandurft klokkenwinkel verwijderen en op het zicht soldeerpunten controleren en indien mogelijk testen met een andere sensor.
ga ik checken
I VOLVO YOU