motorkoelingsprobleem

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

beste forumleden

WATERTEMPERATUURMETER in dashboard gaat wild tekeer d.w.z. dan in rood en ploteseling down en dan weer normaal in het midden
om vervolgens weer ver door rood te verspringen?

bovenste koelslang voelt wel heet aan/onderste warm
thermostaat tijdelijk even verwijderd voor de check
motor loopt goed
geen koelwaterverlies
in expansievat geen grote bewegingen te zien c.q stroom koelwater als de motor draait
v snaren okee i.v.m. waterpompaandrijving
ventilator draait bij startende motor

lucht in leiding? hoe moet ik ontluchten?

244 GLE 1983 b230F

groet
I VOLVO YOU
Gebruikersavatar
SchoutenCC
5th Gear member
Berichten: 1167
Lid geworden op: 22.08.2007 - 18:23
Locatie: 's-Gravenhage

Een verspringende meter duidt eerder op een defecte meter - een koelingsprobleem zou langzamer verlopen. Optie 1) defecte/vuile sensor, 2) los contact in klokkenwinkel dashboard, 3) massaprobleem.
Ik zou zeggen controleer massapunten en maak schoon waar mogelijk, indien je het aandurft klokkenwinkel verwijderen en op het zicht soldeerpunten controleren en indien mogelijk testen met een andere sensor.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

Zark3 schreef:Een verspringende meter duidt eerder op een defecte meter - een koelingsprobleem zou langzamer verlopen. Optie 1) defecte/vuile sensor, 2) los contact in klokkenwinkel dashboard, 3) massaprobleem.
Ik zou zeggen controleer massapunten en maak schoon waar mogelijk, indien je het aandurft klokkenwinkel verwijderen en op het zicht soldeerpunten controleren en indien mogelijk testen met een andere sensor.
thanks

ga ik checken
I VOLVO YOU
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”