continue geluid in dashboard!
Mijn vraag is de volgende, volgens mij draait er continue een ventilator achter de temperatuursensor van de ECC in mijn V70 D5 uit 2003. Ook als de auto niet op contact staat. Is dat normaal?
continue geluid in dashboard!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Achter het kleine roostertje in het ECC-paneel drait een klein ventilatortje. Dat is onderdeel van de sensor.
Het ding blijft een tijdje nadraaien als je het contact uitzet.
Als het geluid storend wordt, is ie versleten en dan moet ie vervangen worden.
Het ding blijft een tijdje nadraaien als je het contact uitzet.
Als het geluid storend wordt, is ie versleten en dan moet ie vervangen worden.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het geluidje is normaal. Toevallig heb ik mijn ventilatorretje vandaag even schoongemaakt. Nu is tie wel veel stiller. Hij blijft altijd nog even kort nablazen na het afzetten van het contact en na het openen van de portieren gaat ie ook gelijk al draaien. Vandaar dat jij de indruk hebt dat ie altijd maar ronddraait.
Ik heb met een wattenstaafje met wasbenzine ook het voelertje zelf maar eens schoongemaakt, want daar hing ook een hele stofwolk aan.
Ik heb met een wattenstaafje met wasbenzine ook het voelertje zelf maar eens schoongemaakt, want daar hing ook een hele stofwolk aan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Maestro
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 10:39
- Locatie: Delden (Twente)
Kun je het paneel van de ECC er simpel afhalen om dat schoon te maken? Ik ken ook dat probleem van een erg luidruchtig ratelend ventilatortje.
'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green
KM: 315.000+
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green

KM: 315.000+
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Ja hoor gewoon het pennenhoudertje op de middenconsole er uitwippen daar zitten twee tork boutjes en voila(ook bij mij zat er een flinke prop stof in met een irritant geluid)
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het loshalen gaat inderdaad erg eenvoudig. Wanneer je ook de stekker los wilt halen, moet je wel EERST DE ACCU (alleen min-pool is genoeg) LOSKOPPELEN. Na het weer aansluiten en monteren van de unit eerst het contact op stand II alvorens de accupool weer aan te sluiten.
Dit is ECHT NOODZAKELIJK, omdat anders de complete unit als verloren kan worden beschouwd!
Dit is ECHT NOODZAKELIJK, omdat anders de complete unit als verloren kan worden beschouwd!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Maestro
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 10:39
- Locatie: Delden (Twente)
Nou, simpel dus. Hoewel het wel even lastig was om de ECC er daadwerkelijk met "gepast geweld" uit te krijgen en om de pook van de automaat aan de kant te krijgen. Daarvoor moet de motor lopen. Vervolgens kan de stroom er niet meer af omdat de pook niet in P gezet kan worden, maar dan zit hij weer in de weg....
Het ventilatortje was stoffig en het rammelt een beetje in zijn asje. Dat laatste kun je niet zo heel veel aan doen, maar hij is nu wel veel stiller.
Het ventilatortje was stoffig en het rammelt een beetje in zijn asje. Dat laatste kun je niet zo heel veel aan doen, maar hij is nu wel veel stiller.
'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green
KM: 315.000+
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green

KM: 315.000+
- Maestro
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10.06.2008 - 10:39
- Locatie: Delden (Twente)
Correctie: Dat laatste kun je wel iets aan doen
Je kunt achterop het ventilatormotortje het afdekplaatje verwijderen en dan het hele vennetje eruit halen. Vervolgens een beetje vet aan het asje en ...
Geluidsloos! Nu houd ik af en toe mijn vinger op dat roostertje om te luisteren of het ding nog wel draait. Dan hoor je wel een geluidje.

Je kunt achterop het ventilatormotortje het afdekplaatje verwijderen en dan het hele vennetje eruit halen. Vervolgens een beetje vet aan het asje en ...

'01-'04: Volvo 850 2.5 Station 400.000km
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green
KM: 315.000+
'04-'08: Volvo 850 2.5 Station holliday (1996) 310.000km
'08-.....: Volvo V70 2.4T Aut5 mobi/premium/comfort/estate-line (2000) :thumbup: Mistral Green

KM: 315.000+