Groot licht
-
- 1st Gear member
Hallo allemaal, heb sinds enkele weken een v40 uit 1997 (1.8 luxury) en wilde gisteravond mijn groot licht aanzetten welke ik tot mijn verbazing (het is niet mijn eerste auto, wel mijn eerste volvo) dus niet kon vinden. Ik heb wel gewoon seinlicht (hendel naar me toe halen) maar geen groot licht door de hendel naar voren te drukken (kan de hendel dus niet naar voren drukken) iemand enig idee waar dit aan kan liggen? of zit de groot-licht schakelaar elders in de auto? alvast bedankt
- Oceanracer
- Geartronic member
Je moet voor de vaste stand van het grootlicht de schakelaar bij Volvo ook niet van je af drukken, maar nog verder naar je toehalen. Het eerste gedeelte van de schakelaar is bedoeld voor een seintje, verder naar het stuur zal de vaste stand doen inschakelen. Om het grootlicht weer uit te schakelen moet je de handel wederom helemaal naar het stuur halen.
Noot: Grootlicht werkt alleen als de dimlichtschakelaar op je dashboard op "aan" staaat.
Plaats de volgende keer een bericht even in de juiste rubriek.
Noot: Grootlicht werkt alleen als de dimlichtschakelaar op je dashboard op "aan" staaat.
Plaats de volgende keer een bericht even in de juiste rubriek.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- MDA
- 5th Gear member
Ik denk vooral dat die laatste noot van belang is: De lichtschakelaar moet op dimlicht staan, niet op '0'. Als ie op '0' staat dan heb je alleen seinlicht. Als ie op de dimlichtstand staat heb je ook grootlicht.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
-
- 1st Gear member
Als de schakelaar zover mogelijk met de klok mee is gedraaid moet er grootlicht zijn. Als dit niet zo is -wat bij mij het geval was- dan is de lichtschakelaar doorgebrand, dat is een probleemgevalletje van de 40 serie.