Goedenavond,
ik ben Evan, nieuw hier.
Ik ben een 22 jarige Informatica student en heb dus een weekje geleden voor een habbekrats een volvo 440 1.6 op de kop getikt.
Op gebied van auto's heb ik wel al wat ervaring, ben begonnen met een corsa 1.0, toen een beestachtige sierra GT en vervolgens een escortje 1.4
Afgelopen 2 jaar heb ik geen auto gehad, maar wel elke weekend onder de 30 jaar oude transit van mijn pa gelegen en nu dus een nieuwe hobby met de 440, (helaas qua complexiteit) wel wat ingewikkelder dan die oude 2.0OHC in die transit, die reviseer je met een moker en twee bakstenen!!!
Het beestje had wat elektra problemen waar veel mensen bang voor zijn(ramen, spiegels, vergrendeling, vreet zekeringen), maar ach, heb ik niet zo'n moeite mee, en dan ook nog eens een pa en een schoonpa die alle mogelijke certificaten omtrent electronica hebben van krachtstroom tot PLC, dus dat komt wel goed.(raampjes en vergendeling werken zelfs alweer)
Daarnaast nog wat andere probleempjes, koppeling is op, al een nieuwe via ebay gehaald(1.6i heeft toch de 200 mm schijf???)
Maar waar deze vraag over gaat is het belabberd stationair lopen bij koude motor.
Nu heb ik de volgende punten gevonden om te controleren:
Lambda-sonde
Stappenmotor
Valse lucht
Nu wou ik van jullie graag weten in welke volgorde het best aan kan pakken, en hoe ik dat doe. De lambda weet ik al, dat is meten of ie wisselt tussen 0,2 en 0,8 maar de stappenmotor heb ik geen idee van!!!
Ook zou ik het super vinden als iemand even een groffe opsomming kan geven welke slangetjes allemaal op het vacuum zitten.
Groeten en alvast bedankt voor je reactie, Evan
volgorde controles en voorstellen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
Owja, helemaal vergeten te vertellen, hij draait (heerlijk) op een G3 systeempje, weet zogauw merk niet, maar is een systeempje met zo'n vierkant LPG/GPL knoppie en twee cylindertjes in de achterbak(reservewielvak).
Daarnaast is het beestje van 1997, volgens mij zo ongeveer de laatste ooit gemaakt
Is dit een origineel volvo-systeem? lijkt allemaal erg origineel namelijk
Daarnaast is het beestje van 1997, volgens mij zo ongeveer de laatste ooit gemaakt

Is dit een origineel volvo-systeem? lijkt allemaal erg origineel namelijk

1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
