Volvo 244 B230E 1983

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

beste forumleden,

Ik was op voetbalexcursie te Bern met alle droevende gevolgen vandien

Ik zag daar een showroomgave 244 B230E 'a vend' staan
(op exportkenteken)
Daar ik al een enkeltje had reed ik ermee naar Pays Bas als 'troostprijs'.
Enfin, ik wil dus lpg laten inbouwen vanwege het gunstige bjr
Heeft iemand van de forumleden misschien een goed advies voor mij
beterffende de installateur etc.


groet
I VOLVO YOU
Gebruikersavatar
HSRN850
4th Gear member
Berichten: 542
Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
Locatie: Eindhoven

Heb je er toch nog een mooie uitje van kunnen maken. Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Mesman in Son is een hele goede specialist op dit gebied, die kan je vast verder helpen.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230

Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

okee

duidelijke en service gerichte site zo te zien
Ik heb een prijsopgaaf aangevraagd+ de technische haalbaarheid etc

groet
I VOLVO YOU
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

foto's? :)
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

fotootje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
I VOLVO YOU
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

mooi! snel ook 2 corona's kopen ;)
bolbo
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11.09.2005 - 11:31
Locatie: Diemen
Contacteer:

Ik heb net dus deze import uit la Suisse afgerond etc
dus even rust.............

p.s mooie harde exemplaren vind je en Suisse


m.vrgr
I VOLVO YOU
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

bolbo schreef:
p.s mooie harde exemplaren vind je en Suisse


m.vrgr
Alleen als ze uit de bergen komen,neem ik aan..?



Ik bedoel: er zal in Zwitserland ook wel scheurig met zout gestrooid worden in de winter vermoed ik.
Gebruikersavatar
240estate
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 04.11.2006 - 22:10

Stinky schreef:mooi! snel ook 2 corona's kopen ;)
Of 3. Da's nog mooier.
Vriendelijke groet,

Bareld



V70N diesel´01
volvo 240
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.07.2008 - 09:43

lijkt de mijne wel.

Als je er gas in wilt bouwen , laat dan wel een gaskop plaatsen, anders zijn je kleppen zo verbrand of je kop wordt te heet.

Plaats ook een infuus. D.w.z een apparaatje die twee druppels van speciale olie boven de kleppen druppelt. voorkomt ook slijtage en verbrande kleppen.
Kosten 75 euro het apparaat en 75 euro voor twee liter olie.

Ik heb al twee maal nieuwe kleppen moeten plaatsen in 5 jaar tijd en hoop nu geen last meer te hebben.

heb je een B21 motor of een B19 ?
volvo 240
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.07.2008 - 09:43

Is ie niet van bouwjaar 90? gezien de hoofd steunen op de achterbank.
Ik zie dat je ook nog een vooorruit hebt die in rubber zit.
Let wel dat die ruiten er niet meer zijn en dat je als je de ruit moet vervangen een plakruit moet nemen en deze heeft standaard een blauwe balk en getint glas.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Hoofdsteunen achter waren standaard vanaf 1989. Echter is dit een GLE uitvoering, die hadden al jaren eerder hoofdsteunen achter.

Ook aan de grille te zien zou dit een uitvoering van voor 1986 kunnen zijn.
B230E is geleverd tussen 1985 en 1988 in de 200 serie.

Bumper voor heeft wel een tikje gehad zo te zien. Maar dar mag de pret niet drukken!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

volvo 240 schreef:lijkt de mijne wel.

Als je er gas in wilt bouwen , laat dan wel een gaskop plaatsen, anders zijn je kleppen zo verbrand of je kop wordt te heet.

Plaats ook een infuus. D.w.z een apparaatje die twee druppels van speciale olie boven de kleppen druppelt. voorkomt ook slijtage en verbrande kleppen.
Kosten 75 euro het apparaat en 75 euro voor twee liter olie.

Ik heb al twee maal nieuwe kleppen moeten plaatsen in 5 jaar tijd en hoop nu geen last meer te hebben.

heb je een B21 motor of een B19 ?

Ik vermoed dat jij een B19 of B20 in je auto hebt....;-)
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

Afgaand op de motorkap.velgen en motor, gok ik dat ie van 1981/82 of uiterlijk 83 is.
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Haha, dat valt mij nou tegen van je Volvorider. ik dacht dat jij zoveel van de 240 wist....
Nu ben ik geen allesweter maar volgens mij is dit een "81 of '82 model. Het officiële '83 model had voor de GLE de 264 neus.
Deze heeft de "platte" neus en is dus van daar voor.
Ik vermoed dat dit een "overjarig model" is met nog de platte neus.
De hoofdsteunen waren in die tijd standaard op de 264 GLE maar waren als dealeroptie ook op de "gewone"244 te krijgen. De auto klopt dus gewoon. Vanaf '83 had de 244 GLE trouwens ook standaard hoofdsteunen achter.
De voorruit is gewoon geplakt en er zit een losse lijst omheen die met clips bevestigd zit in de sponning.

Qua motor zijn er verschillende opties voor de 244 GLE:
B19E
B21E
B23E

Dat gaat wel lastiger worden om daar een goedwerkenede LPG installatie voor te vinden.
De K-jet motoren staan er om bekend dat ze op LPG veel last hebben van backfires.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Is de injectie variant veel zuiniger dan die met carburateur zoals in de B23A?
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Dat zeg ik, voor 1986. Weet veel (niet alles!) Ervaring leert dat nogal gerommeld wordt met die neuzen, vandaar geen exact jaartal.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

mightyspawn schreef:Is de injectie variant veel zuiniger dan die met carburateur zoals in de B23A?
Ik wed dat ie wel iets zuiniger zal zijn dan de carburateurversie,maar het zuinigst rijd je denk ik als je een B230F motor uit de latere 240's erin legt.
Ik heb al verschillende berichten gelezen van mensen die zeggen er 1 op 10 mee te rijden op LPG>
Dat vind ik verschrikkelijk zuinig voor een 240 op gas :-0
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Heb een B200K gehad in mijn sedan. Gem. 1 op 10.5 op RON95
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

dat haalt mijn b23a ook op de snelweg, ca 1 op 11. maar stadsverkeer is echt om te janken haha. tijd voor gas iig.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”