Pagina 1 van 3
Volvo 244 B230E 1983
Geplaatst: 22.06.2008 - 19:56
door bolbo
beste forumleden,
Ik was op voetbalexcursie te Bern met alle droevende gevolgen vandien
Ik zag daar een showroomgave 244 B230E 'a vend' staan
(op exportkenteken)
Daar ik al een enkeltje had reed ik ermee naar Pays Bas als 'troostprijs'.
Enfin, ik wil dus lpg laten inbouwen vanwege het gunstige bjr
Heeft iemand van de forumleden misschien een goed advies voor mij
beterffende de installateur etc.
groet
Geplaatst: 22.06.2008 - 20:19
door HSRN850
Heb je er toch nog een mooie uitje van kunnen maken. Proficiat met je nieuwe aanwinst.
Mesman in Son is een hele goede specialist op dit gebied, die kan je vast verder helpen.
Geplaatst: 22.06.2008 - 20:39
door bolbo
okee
duidelijke en service gerichte site zo te zien
Ik heb een prijsopgaaf aangevraagd+ de technische haalbaarheid etc
groet
Geplaatst: 22.06.2008 - 21:24
door Stinky
foto's?

volvo 244
Geplaatst: 23.06.2008 - 00:22
door bolbo
fotootje
Geplaatst: 23.06.2008 - 01:33
door Stinky
mooi! snel ook 2 corona's kopen

Geplaatst: 23.06.2008 - 13:57
door bolbo
Ik heb net dus deze import uit la Suisse afgerond etc
dus even rust.............
p.s mooie harde exemplaren vind je en Suisse
m.vrgr
Geplaatst: 26.06.2008 - 15:37
door jos244245
bolbo schreef:
p.s mooie harde exemplaren vind je en Suisse
m.vrgr
Alleen als ze uit de bergen komen,neem ik aan..?
Ik bedoel: er zal in Zwitserland ook wel scheurig met zout gestrooid worden in de winter vermoed ik.
Geplaatst: 26.06.2008 - 23:22
door 240estate
Stinky schreef:mooi! snel ook 2 corona's kopen

Of 3. Da's nog mooier.
Geplaatst: 01.07.2008 - 10:19
door volvo 240
lijkt de mijne wel.
Als je er gas in wilt bouwen , laat dan wel een gaskop plaatsen, anders zijn je kleppen zo verbrand of je kop wordt te heet.
Plaats ook een infuus. D.w.z een apparaatje die twee druppels van speciale olie boven de kleppen druppelt. voorkomt ook slijtage en verbrande kleppen.
Kosten 75 euro het apparaat en 75 euro voor twee liter olie.
Ik heb al twee maal nieuwe kleppen moeten plaatsen in 5 jaar tijd en hoop nu geen last meer te hebben.
heb je een B21 motor of een B19 ?
Geplaatst: 01.07.2008 - 10:23
door volvo 240
Is ie niet van bouwjaar 90? gezien de hoofd steunen op de achterbank.
Ik zie dat je ook nog een vooorruit hebt die in rubber zit.
Let wel dat die ruiten er niet meer zijn en dat je als je de ruit moet vervangen een plakruit moet nemen en deze heeft standaard een blauwe balk en getint glas.
Geplaatst: 01.07.2008 - 12:31
door volvorider
Hoofdsteunen achter waren standaard vanaf 1989. Echter is dit een GLE uitvoering, die hadden al jaren eerder hoofdsteunen achter.
Ook aan de grille te zien zou dit een uitvoering van voor 1986 kunnen zijn.
B230E is geleverd tussen 1985 en 1988 in de 200 serie.
Bumper voor heeft wel een tikje gehad zo te zien. Maar dar mag de pret niet drukken!
Geplaatst: 01.07.2008 - 12:43
door jos244245
volvo 240 schreef:lijkt de mijne wel.
Als je er gas in wilt bouwen , laat dan wel een gaskop plaatsen, anders zijn je kleppen zo verbrand of je kop wordt te heet.
Plaats ook een infuus. D.w.z een apparaatje die twee druppels van speciale olie boven de kleppen druppelt. voorkomt ook slijtage en verbrande kleppen.
Kosten 75 euro het apparaat en 75 euro voor twee liter olie.
Ik heb al twee maal nieuwe kleppen moeten plaatsen in 5 jaar tijd en hoop nu geen last meer te hebben.
heb je een B21 motor of een B19 ?
Ik vermoed dat jij een B19 of B20 in je auto hebt....

Geplaatst: 01.07.2008 - 12:52
door jos244245
Afgaand op de motorkap.velgen en motor, gok ik dat ie van 1981/82 of uiterlijk 83 is.
Geplaatst: 01.07.2008 - 12:55
door Vilvi
Haha, dat valt mij nou tegen van je Volvorider. ik dacht dat jij zoveel van de 240 wist....
Nu ben ik geen allesweter maar volgens mij is dit een "81 of '82 model. Het officiƫle '83 model had voor de GLE de 264 neus.
Deze heeft de "platte" neus en is dus van daar voor.
Ik vermoed dat dit een "overjarig model" is met nog de platte neus.
De hoofdsteunen waren in die tijd standaard op de 264 GLE maar waren als dealeroptie ook op de "gewone"244 te krijgen. De auto klopt dus gewoon. Vanaf '83 had de 244 GLE trouwens ook standaard hoofdsteunen achter.
De voorruit is gewoon geplakt en er zit een losse lijst omheen die met clips bevestigd zit in de sponning.
Qua motor zijn er verschillende opties voor de 244 GLE:
B19E
B21E
B23E
Dat gaat wel lastiger worden om daar een goedwerkenede LPG installatie voor te vinden.
De K-jet motoren staan er om bekend dat ze op LPG veel last hebben van backfires.
Geplaatst: 01.07.2008 - 14:02
door mightyspawn
Is de injectie variant veel zuiniger dan die met carburateur zoals in de B23A?
Geplaatst: 01.07.2008 - 14:44
door volvorider
Dat zeg ik, voor 1986. Weet veel (niet alles!) Ervaring leert dat nogal gerommeld wordt met die neuzen, vandaar geen exact jaartal.
Geplaatst: 01.07.2008 - 19:26
door jos244245
mightyspawn schreef:Is de injectie variant veel zuiniger dan die met carburateur zoals in de B23A?
Ik wed dat ie wel iets zuiniger zal zijn dan de carburateurversie,maar het zuinigst rijd je denk ik als je een B230F motor uit de latere 240's erin legt.
Ik heb al verschillende berichten gelezen van mensen die zeggen er 1 op 10 mee te rijden op LPG>
Dat vind ik verschrikkelijk zuinig voor een 240 op gas :-0
Geplaatst: 01.07.2008 - 20:10
door volvorider
Heb een B200K gehad in mijn sedan. Gem. 1 op 10.5 op RON95
Geplaatst: 02.07.2008 - 17:07
door mightyspawn
dat haalt mijn b23a ook op de snelweg, ca 1 op 11. maar stadsverkeer is echt om te janken haha. tijd voor gas iig.