Voorstellen + vraag koppeling

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
hood
Starter

Beste mensen,

Even voorstellen: Christien is de naam en bezig een droom te verwezenlijken > de aanschaf van een combi! Proef gereden en verliefd geworden... enige is: tijdens het proefrijden viel (toen ik wilde terugschakelen van 3 naar 2) druk op koppelingspedaal opeens weg... Motor sloeg af (koppelingspedaal had ik nog steeds ingedrukt). Even voet van het pedaal en opnieuw starten en ik heb het niet meer meegemaakt...

de eigenaar zat er naast, was ook verbaasd, gaat er naar zoeken maar kon zo even geen verklaring bedenken... Iemand enig idee?

Wil sowieso een aankoopkeuring doen, maar gaat dit er dan uitkomen als het echt zo sporadisch is?
Of kan iemand mij een indicatie geven van wat er in - indien onvindbaar - in het ergste geval vervangen zou moeten worden + kosten daarvan?

Ik vind jullie (forum) nu al leuk! :)

Dank bij voorbaat en groeten,
Christien

NB: ik heb (nog) geen uitgebreide kennis van techniek.
NB 2: iemand een goede tip voor hoe wat waar algemene basiskennis in de praktijk op te doen mbt 'hoe onderhoud ik mijn amazon'?
admiral
5th Gear member

Cristien,

Dit heeft te maken met de hulp of hoofd koppelingscillinder 1 van de twee of allebei zijn lek, oftewel de combi is uitgevoerd met een hydraulische ontkoppeling er komt dus geen kabel aan te pas. Dat de eigenaar dit verbaasd vindt ik vreemd want een oldtimer rijder kent zijn auto en anders heeft ie hem nog maar kort en is de aut o voor de hande, wees goed voorbereid en zoek een onafhankelijke garage op die de auto kan checken op andere gebreken. De kosten vallen mee er zijn revisie setjes te koop en ik geloof dat je voor 25 euro al klaar bent, dus voor de hulp en hoofd cillinder.

Verder veel succes met je aankoop en kijk goed naar het plaatwerk want ze kunnen goed roesten.
hood
Starter

Het is iemand die het als hobby doet (sleutelen) en dan als bijverdienste de auto's weer op de markt zet (voor mensen zoals ik?). Hij rijdt er ook niet mee, de benodigde proefritjes... Vooral verbaasd omdat hij het nog niet mee had gemaakt, denk ik... ik zal m de tip doorgeven, haha...

Als het goed is is ie helemaal kaal geweest, in ieder geval opnieuw gespoten (stak in de lak!) en ben inderdaad nog op zoek naar een goed plek om een aankoopkeuring te laten doen. Tip? Friesland is handig...

Dank in ieder geval voor je snelle reactie!

christien
admiral
5th Gear member

hood schreef:Het is iemand die het als hobby doet (sleutelen) en dan als bijverdienste de auto's weer op de markt zet (voor mensen zoals ik?). Hij rijdt er ook niet mee, de benodigde proefritjes... Vooral verbaasd omdat hij het nog niet mee had gemaakt, denk ik... ik zal m de tip doorgeven, haha...

Als het goed is is ie helemaal kaal geweest, in ieder geval opnieuw gespoten (stak in de lak!) en ben inderdaad nog op zoek naar een goed plek om een aankoopkeuring te laten doen. Tip? Friesland is handig...

Dank in ieder geval voor je snelle reactie!

christien
Mag ik je vragen, je hoeft niet exact het bedrag te noemen wat hij moet kosten want een auto die gestript en gespoten is en voor een luttel bedrag weg gaat laat ik zelf staan. Tenzij er een goed gedocumenteerd restauratie verslag ter hand ligt met rekeningen, maar dan gaat zo'n wagen al over de 10.000 euro heen. Ik heb er geen belang bij want ik ben zelf met een restauratie van een combi bezig zie "projecten" maar je geeft zelf aan de je een beginner bent en dan is het erg zuur dat je na een jaar de blaasjes al onder de lak te voorschijn ziet komen. Er is iemand op het V44 forum die een aankoop advies heeft geschreven, dit is zo uit te printen en ik dacht dat hij ook een E-mail en tel nr erbij had staan.

Om even een voorbeeld van mijn combi te geven, die van mij is keihard geen las werk dus en daar betaalde ik al 4500 euro voor en las vrij zijn ze zeldzaam.
bflierman
2nd Gear member

Het wegvallen van de koppelingsdruk zal zoals gezegd waarschijnlijk samenhangem met slijtage van de (hydraulische) zuigertjes van hoofdcilinder en hulpcilinder.

Voor wat betreft aankooptips: Wellicht een nuttig artikel voor de tot daadwerkelijke aanschaf overgaat: http://www.tinustechniek.nl/1-div-aankooptips.html

Ben Flierman
oudevolvo
3rd Gear member

Op zich hoeft het niet op de hoogte zijn van het wegvallen van de koppelingsdruk niets te zeggen over hoe goed je je auto kent.

Ik heb het nu zo'n 3 keer gehad, de eerste keer was 1,5 jaar geleden.
Komt dus niet zo vaak voor en kan dus blijkbaar ook weer heel lang wegblijven. De laatste tijd gaat het ook weer gewoon goed.

Neemt niet weg dat ik beide cilinders binnenkort wel aan ga pakken. Heb het revisiesetje al liggen.
5th Gear member

Ben benieuwd of ze dat ding nu gekocht heeft, ik hoor en zie niets meer van d'r :?
hood
Starter

Hallo allemaal, dank voor jullie reacties!

Excuus voor mn niet reageren, ben niet al te veel online...

Maar ben wel van mn roze wolk geklommen: ik heb m niet gekocht.
Mede dankzij jullie vragen en antwoorden en nog iemand die mij wat zinnige dingen meegaf. Belangrijkste reden is geweest dat ik me niet serieus genomen voel door iemand die zich voordeed als hobbiest maar gewoon een dealer blijkt te zijn.

Voorlopig dus fietsen, heb nl ondertussen wel in een opwelling mn auto verkocht...
Er is geen weg meer terug :)

Dank nogmaals allen en groeten,
Christien

NB: indien jullie het geduld kunnen opbrengen, hou ik jullie op de hoogte van mn zoektocht!
admiral
5th Gear member

hood schreef:Hallo allemaal, dank voor jullie reacties!

Excuus voor mn niet reageren, ben niet al te veel online...

Maar ben wel van mn roze wolk geklommen: ik heb m niet gekocht.
Mede dankzij jullie vragen en antwoorden en nog iemand die mij wat zinnige dingen meegaf. Belangrijkste reden is geweest dat ik me niet serieus genomen voel door iemand die zich voordeed als hobbiest maar gewoon een dealer blijkt te zijn.

Voorlopig dus fietsen, heb nl ondertussen wel in een opwelling mn auto verkocht...
Er is geen weg meer terug :)

Dank nogmaals allen en groeten,
Christien

NB: indien jullie het geduld kunnen opbrengen, hou ik jullie op de hoogte van mn zoektocht!
Kijk dat is iemand met een gezond verstand, geeft niet zet die centjes opzij en spaar lekker door. Ik heb is 7 jaar gezocht naar een opel admiral die naar mijn zin was, 7 jaar is wel extreem maar ik had de tijd en was er niet altijd mee bezig je moet er tegen aan lopen. voor een combi ben ik stad en land af geweest de 1 nog mooier dan de ander volgens de verkopers maar allemaal wrakken waren het, en dan vindt ik er 1 nog geen 50 km van mijn woning keihard maar met cosmetisch werk.
bflierman
2nd Gear member

admiral schreef:Ik heb is 7 jaar gezocht naar een opel admiral
Aha, dat verklaart dat gelijk je forum-naam :D
admiral
5th Gear member

bflierman schreef:
Shit :oops: en weg is mijn dekmantel. :D
hood
Starter

admiral schreef:
bflierman schreef:
Shit :oops: en weg is mijn dekmantel. :D
oeps... de mijne is niet zo zorgvuldig gekozen hoor...

maar eh... 7 jaar wordt een end op de pedalen...

Ga zaterdag bij een gestrand restauratieproject kijken: spannend!
Beschikbare restauratieverslag wordt op dit moment op afgestudeerd...
pfff...

later meer.
Vilvi
2nd Gear member

Hoi Hood, de Amazon die jij zoekt moet dat een combi zijn?

Ik lees dat je naar een gestrande restauratie gaat kijken,heb je dan wel contacten die je kunnen helpen met opbouwen en de techniek weer op orde kunnen brengen?

Ik zie er namelijk op Marktplaats genoeg staan voor acceptabele prijzen die rijklaar met APK zijn........Heb je daar al gekeken?
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Vilvi
2nd Gear member

hood schreef: Maar ben wel van mn roze wolk geklommen: ik heb m niet gekocht.
Nu doe ik ook iets soortgelijks om eerlijk te zijn,maar voor mij is het puur hobby en geen broodinkomen.
Ik koop wel eens een 140,240,740,940 waar wat aan mankeert en probeer die weer in oude glorie te herstellen,dat is mijn sport,daarna verkoop ik ze weer waarbij ik in sommige eerst een tijdje zelf gereden heb.
Als ik dan zo'n auto weer verkoop vertel ik er wel eerlijk bij wat er aan gebeurt is en /of er nog aandachtspunten zijn.
Op deze manier heb ik diverse Volvo's van de sloop gered.

Om dit op een kostenbesparende manier te kunnen doen sloop ik wel eens een auto voor onderdelen waarvan ik ook een deel verkoop,ivm investering en ruimtegebrek.

Ik ken nog wel wat mensen die dit doen(ruilen wel eens onderdelen uit...) als hobby en vaak kan je dan leuke auto's kopen voor leuke prijzen die gewoon goed zijn.
Maar ik wil niet direct als handelaar bekeken worden,want dat ben ik niet namelijk. Ik help ook zat mensen met problemen aan hun Volvo zonder winstbejag.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
hood
Starter

Ik lees dat je naar een gestrande restauratie gaat kijken,heb je dan wel contacten die je kunnen helpen met opbouwen en de techniek weer op orde kunnen brengen?
Waar zou ik zijn zonder die contacten? Die fluisteren mij ook in waar ik op moet letten etc. en trekken mij af en toe van roze wolken af...
Maar ik wil niet direct als handelaar bekeken worden,want dat ben ik niet namelijk.
Waar het bij mij 'mis' ging is dat ik een paar vragen stelde waar ik geen of vage antwoorden op kreeg omdat hij het ook niet allemaal precies wist, het was maar een hobbie... Later kwam ik er achter dat het niet alleen een hobbie blijkt te zijn... Dan vind ik dat ie mij ook de antwoorden (die ik uiteindelijk via een ander wel heb verkregen!) ook had kunnen geven... Zo dus...

En ja:als het dan toch een volvo en amazon wordt, dan ook een combi!
hood
Starter

ZO even vakantiestop, maar mijn zoektocht is nog niet ten einde...
Combi-restauratieproject waar ik ben wezen kijken was echt top!
Echter voor ie helemaal klaar is ben ik toch nog wel een boel geld verder (zelf geen kennis en ruimte helaas)...
Aan de andere kant heb je dan wel wat.
Maar ja het is mn 'eerste'. Niet beter rustig aan beginnen?

Misschien dat een van jullie een leuke betrouwbare starterscombi weet (babyblauw)?

groeten,
christien
admiral
5th Gear member

D'r staat zat op MP v/a 2250 tot 6000 euro. Maar weet je zeker dat je een een projectje wil of is het de drang om een combi te hebben groter want dan trek ik je weer van die roze wolk hoor. :D . Doe het rustig aan zou ik zeggen en koop een goede auto. Ik weet het uit ervaring.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan is dit alleen nog maar een cosmetische restauratie die met de aanschaf van de auto al bij elkaar 7500 euro kost en dan doe ik alles zelf dus ook strak maken en spuiten en de mankementen aan de techniek verhelpen.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”