Gas inbouw

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4576
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

Hallo
Heeft hier iemand ervaring met het achteraf inlaten bouwen van een G3 gasinstallatie
in een V70 van 2002 met 90000 km op de teller
weet iemand misschien wat zo iets gaat kosten
of is diet niet het overwegen waard
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
marstijn
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 08.03.2008 - 18:49
Locatie: Leeuwarden

Kost tussen 2100 en 2500 euro, zeer het overwegen waard helemaal met jouw km-stand. Meteen flashlube bij laten installeren. Dit ivm smeren kleppen ter voorkoming van inzakken klepzittingen en verbranden kleppen. Dit type motoren heeft namelijk geen zelfstellende kleppen meer.
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Ja, wat wil je weten? Kostprijs nieuw is ongeveer 2500 Euro. Bij mij heb ik m'n LPI Vialle laten overbouwen van de V70 Classic 2.5T LPT naar een V70 T5 2004 met flash lube. En dat gaat heel goed. Hoe lang het heel goed gaat gaan met die vaste klepstoters is een andere vraag, maar ik zie het zo slecht nog niet in. Welke motor heb je? Vanaf 240/250 pk en hoger is het aangeraden om een 6de gasinjector bij te plaatsen, anders gaat de motor te arm rijden en dat wil je niet. Euh in je onderschrift staat een 170 pk Non turbo...dan is een gewone LPI installatie met flaslube voldoende. Voor Vialle LPI installatie is Mesman een zeer goed adres...daar ben je zeker dat het goed gedaan zal worden.
Welke gasinstallatie je neemt moet je zelf overwegen....velen claimen LPI, maar LPI wil zeggen Liquid Propane Injection (Vloeibare gasinjectie)en dat doet enkel het Vialle systeem. Doordat het gas vloeibaar is ingespoten zal het de motor koelen en heb je geen vermogensverlies en zelfs meestal betere prestaties dan op benzine (mijn T5 had op de rollenbank 2pk meer op LPG). Prins VSI en andere "LPI" systemen spuiten het gas in gasvorm in en verliezen meestal een beetje vermogen, maar er zijn ook heel goede systemen bij. Bij de Vialle kan de pomp die in de tank zit wel eens stuk gaan, maar dat is te vervangen. Dit was vooral vroeger een probleem, met de recentere pompen lijkt dit probleem zich minder voor te doen. Bij het rijden op gas moet je wel wat secuur gaan toekijken op de ontsteking; bougies, kabels....maar ik ben al een jaar of 6 en een dikke 300Dkm tevreden over LPI.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gast

Lees hier ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=22491
Zelfde vraag, maar dan voor S60 (zelfde motor) :wink:
Gebruikersavatar
aatsvolvo
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
Locatie: Hapert

Heb gas laten inbouwen in mijn S80 2.4 140PK uit 2003 bij KMstand 50.000 bij CarCenter Wallinga. Auto bij km stand 114000 ingeruild voor V70 Sports Edition uit 2007 waar ik binnen een week ook weer gas heb laten inbouwen bij Wallinga. Adviseer wel flashlube te laten monteren zeker bij de huidige motoren zonder zelfstellende kleppen. Heb voor gehele installatie 2200 euro betaald. Auto rijd gewoon hetzelfde als op benzine alleen het tanken is wat plezieriger
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Mijn XC70 wordt eind juli ook op Vialle LPI + Flashlube gezet.
km stand 150000km
Motor 2.5T, 210pk

WJ
Gebruikersavatar
RVF
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.02.2008 - 20:08

Nu toch al - sinds 40dkm op de teller - een dikke 50dkm op LPG aan het rijden met mijn 2.4T van 2002. LPi, ringtank met netto capaciteit van bijna 55 liter en een actieradius van ongeveer 370km (noooooit leegrijden!, slecht voor de pomp), flashlube (wel ietjes moeite moeten doen om een busje vloeistof te halen, maar België is dan ook niet echt een LPG-vriendelijk land), vulpunt mee achter de benzineklep, en de schakelaar netjes geïntegreerd op het dash.
Zeer tevreden tot nu. Geen problemen gehad. Flashlube vind ik wel een beetje moeilijk systeem om te regelen (eerste paar 100ml verdwijnen snel, daarna gaat het een flink stuk trager). Milieuvriendelijk en relatief goedkoop (nu €0,545 per liter). Verbruik: tussen 12,5 à 13,5 liter/100km, afhankelijk van rij-omstandigheden (omgeving/seizoen).
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Ik ga binnenkort overschakelen op flash lube per cilinder met een electronische dosering.
http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
joostb
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 28.06.2007 - 21:06
Locatie: veghel

Ik ga binnenkort overschakelen op flash lube per cilinder met een electronische dosering.
http://www.flashlube-europe.com/en/prod ... r-kit.html
soort gelijk systeem heeft Vogels autogas in Son en Breugel ook
kost 170ex

zie ook hier
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
VW kever een stuk of 10
Diverse VW's
Volvo 144
Reanaut kangoo
Volvo 122s Turbo

Volvo S60 170HP LPI okt. 2001
Renault kangoo
Volvo Amazon220 (combi)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”