specificaties S80 1999

Plaats reactie
koskamp
Starter

Hallo allemaal,

Ik ben bijna de trotse bezitter van een S80 (krijg h'm over een paar dagen). Ik had alleen een vraagje over de uitrusting van mijn aangeschafte auto. Als ik bij carbase kijk (autoweek), dan zie ik bij een S80 2.4 170 pk uit 1999 dat deze standaard traction en stability control heeft (STC), de volvodealer zegt dat er alleen traction control standaard op zit en als ik naar de dashbordlampjes kijk zie ik wel een STC lampje gaan branden (als ik het contakt aan zet) maar er zit geen STC schakelaar op het middenconsole, dus mijn vraag wat zit er nu wel standaard op en wat niet...

Koskamp
peterenjac
2nd Gear member

Allereerst gefeliciteerd met de aanschaf van je S80.Bij mijn S80 (T6) zit wel een TMC schakelaar op het middenconsole(onderin)waarmee de tractioncontrol kan worden uitgeschakeld,
Een keer flink wegtrekken met nat weer en je ziet vanzelf of het werkt lijkt mij :lol:
Veel succes met je nieuwe auto.
gr peter
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Voor zover ik weet moet die STC op de 80 serie altijd uitschakelbaar geweest zijn, dus als er geen knopje zit is er ook geen STC.
Er is in 1999/2000 een serie zonder geweest zonder deze voorziening (verkeerde zuinigheid van Volvo)
s80 1999
4th Gear member

vandaar dat ik het er niet op heb zitten :( toen ik m'n s80 kocht zat er geen cruise control op, geen navigatie geen trekhaak geen airco. dacht dat het tegenwoordig met paketten ging. als ik in de folder kijk van de s80 1999 zie ik een hoop dingen die standaard horen te zijn maar ik niet heb. kon je die opties ook allemaal weigeren?
koskamp
Starter

Ik heb wel alle andere luxe erop zitten (cruise control, ECC, boardcomputer) maar het enige wat ik erg vaag vond was de traction control. Ik zal, als ik de auto in mijn bezit krijg wel een keer de acceleratieproef bij glad wegdek uitproberen, dan weet ik of er tractioncontrol op zit. Is er dan ook nog een mogelijkheid om de stabilitycontrol uit te testen of moet je dan als een wezenloze door de bocht scheuren, want dan sla ik dat hoofdstuk wel over...

Koskamp
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

s80 1999 schreef:vandaar dat ik het er niet op heb zitten :( toen ik m'n s80 kocht zat er geen cruise control op, geen navigatie geen trekhaak geen airco. dacht dat het tegenwoordig met paketten ging. als ik in de folder kijk van de s80 1999 zie ik een hoop dingen die standaard horen te zijn maar ik niet heb. kon je die opties ook allemaal weigeren?
Weigeren kon je niet, maar er was een z.g. "base" die had op el. ramen na idd niets.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

koskamp schreef:Ik heb wel alle andere luxe erop zitten (cruise control, ECC, boardcomputer) maar het enige wat ik erg vaag vond was de traction control. Ik zal, als ik de auto in mijn bezit krijg wel een keer de acceleratieproef bij glad wegdek uitproberen, dan weet ik of er tractioncontrol op zit. Is er dan ook nog een mogelijkheid om de stabilitycontrol uit te testen of moet je dan als een wezenloze door de bocht scheuren, want dan sla ik dat hoofdstuk wel over
in zijn algemeenheid geldt geen knopje, geen STC
(dus doe voorzichtig)
s80 1999
4th Gear member

jammer. trouwens voor dtst/stc nog achteraf in te bouwen? of krijg je dan andere kabel bomen? ik zag in vadis met dtst een heel ingewikkeld plaatje met kabel bomen en zo. is zomaar een vraag niet dat ik het er op wil zetten. maar ben nieuwsgierig aangelegt
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

s80 1999 schreef:jammer. trouwens voor dtst/stc nog achteraf in te bouwen? of krijg je dan andere kabel bomen? ik zag in vadis met dtst een heel ingewikkeld plaatje met kabel bomen en zo. is zomaar een vraag niet dat ik het er op wil zetten. maar ben nieuwsgierig aangelegt
Gesteld dat je het in zou bouwen qua componten, er is geen sofware beschikbaar om het te activeren
koskamp
Starter

bart simpson schreef:
koskamp schreef:Ik heb wel alle andere luxe erop zitten (cruise control, ECC, boardcomputer) maar het enige wat ik erg vaag vond was de traction control. Ik zal, als ik de auto in mijn bezit krijg wel een keer de acceleratieproef bij glad wegdek uitproberen, dan weet ik of er tractioncontrol op zit. Is er dan ook nog een mogelijkheid om de stabilitycontrol uit te testen of moet je dan als een wezenloze door de bocht scheuren, want dan sla ik dat hoofdstuk wel over
in zijn algemeenheid geldt geen knopje, geen STC
(dus doe voorzichtig)
Voorzichtigheid is altijd geboden. Maar als de regel geldt: geen knopje geen STC, waarom dan wel een lampje in het dashbord, die aangaat met contakt en daarna ook weer uit gaat... Lijkt erop dat er software is (ergens) die een controle uitvoert, vindt het OK, en systeem is gereed voor gebruik???

Koskamp
Frumpy
5th Gear member

Ik heb even gekeken in het instructieboekje van mijn vorige S80, op kenteken gezet 04/2000, model 2000.

De traction control is een "extra". Als er geen drukschakelaar op de middenconsole zit, heb je dus geen traction control.
Gast

Hier sta ik toch even van te kijken. Mijn S80 is van april '99 en ik heb het wel en ik dacht ook dat het standaard was!
Frumpy
5th Gear member

Wat staat er dan in het instructieboekje van 1999?

Ik had toen ook geen schakelaar in de middenconsole, dus volgens het boekje geen TC.

In mijn huidige S80 heb ik die van zowel de Traction, als de Stability (of zoiets).
streetie
5th Gear member
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

Heb een zeer luxe s80 uit 99 Met Navigatie, de hu801, telefoon, boordcomputer, ecc. Te veel om op te noemen maar helaas geen tractiecontrol en geen stc. in het boekje van de S80 staat dat dit opties zijn.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

koskamp schreef:Voorzichtigheid is altijd geboden. Maar als de regel geldt: geen knopje geen STC, waarom dan wel een lampje in het dashbord, die aangaat met contakt en daarna ook weer uit gaat... Lijkt erop dat er software is (ergens) die een controle uitvoert, vindt het OK, en systeem is gereed voor gebruik???
STC (of DSTC) zijn alleen functioneel als ze ook uitschakelbaar zijn, vandaar het aanwezig moeten zijn van een aan/uit knopje.
Op de oude V70 zat op een XC een automatich werkende tracs voorziening, voor zover ik weet was dat de enige Volvo waar het knopje miste, maar goed dat was een AWD, no big deal daar
koskamp
Starter

Ik heb intussen mijn auto gekregen en inderdaad er zit geen STC op, het lampje brand wel in het dashbord maar geen schakelaar en wel slippende wielen bij glad wegdek...

Koskamp
Heemskerk
2nd Gear member

Heb het er ook niet op zitten en die van mijn is ook van 99 verder heb ik ook alles er op zitten en heb ik ook een 170 pk versie dus standaard is het zeker niet geweest.
Plaats reactie

Terug naar “S80”