lpg inbouw hulp

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
janv40
1st Gear member

ik heb in mijn v40 een lpi instalatie geplaatst met verdamper nu nog de injectoren en de draad boom aansluiten nu zoek ik een schema of iemand die weet hoe en waarop de draden aangesloten moeten worden bij de div sites van necam en koltec kom ik daar niet uit ook bij vogels niet ,

wie weet dit wel en kan mijj helpen evt voor betaling :P
Ludo
6th Gear member

een LPi installatie met een verdamper?.
hoe ga je dat klaarkrijgen?.
janv40
1st Gear member

gewoon ff nadenken na de verdamper plaats je de injectoren met een verdeler maar snap het al je weet dus ook niets van lpg of lpi
Ludo
6th Gear member

bij LPi word vloeibaar lpg ingespoten onder hoge(re) druk, d.m.v. een drukregelaar in een koppelblok dat de verbinding vormt tussen tank en injectors.
je hebt dus geeneens een verdamper nodig. :roll:

zou het niet beter zijn om een installlateur te zoeken die dit voor je doet i.p.v. zelf gaan klooien?.
janv40
1st Gear member

knap van je zonder verdamper en geen pomp in de tank ,,,
dit systeem komt uit een v40 en is dus perfekt beter dan al die waardeloze g3 instalaties die een hoop geld kosten en de pomp bijna altijd stuk gaan omdat men te laat tankt pff.

dus laat mij maar lekker klooien en mn geld voor leukere dingen in mn zak houden ok :onfire:
Ludo
6th Gear member

tja dit soort discussies krijg je natuurlijk als je een kat in een zak koopt.
het gaat hier dus niet om een LPi installatie.
Fat Rat
5th Gear member

Een LPi installatie zonder intank pomp(wat jij blijkbaar verslijt voor een G3 installatie) bestaat niet. Net zo min als een LPi installatie met een verdamper.

Jij hebt het zeer waarschijnlijk dan over een dampgas injectie installatie van een ander merk als Vialle(LPi is het gas injectie prodcut van Vialle).
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
fjrene
3rd Gear member

dat is een aardig klusje en lukt je niet zonder het schema want je moet een paar draadboompjes open maken en dan de draden aansluiten,het is ook niet zo makkelijk om het op je kenteken te laten zetten,want de keuring moet via een dealer of via de rdw en die zijn niet makkelijk.
maar ik hoop voor je dat je het voor elkaar boxst,heel veel suc 6 .
janv40
1st Gear member

keuring doen we niet aan
janv40
1st Gear member

ach ja het blijven belgen he pff
Ludo
6th Gear member

janv40 schreef:ach ja het blijven belgen he pff
waar slaat dat nu weer op?.

je komt met een vraag, waar ik je graag mee had willen helpen.
maar je zegt tegenstrijdige dingen in je vraag.
dingen die niet bij mekaar horen, en waar je geen antwoord op kan geven, maar blijkbaar weet je het tóch beter.
dan stel ik me de vraag waarom je hier hulp komt vragen.

succes dan maar, al hoop ik dat je binnen de korste keren tegen de lamp loopt met deze illegale praktijken. :roll:
Henkvdz
3rd Gear member

Beste Jan,
Ik, als LPi rijder, ben bovenmatig geïnteresseerd in gasvraagstukken en hun oplossingen.
Mij is gebleken dat, in de korte tijd dat ik lid ben van dit forum, Ludo vaak om raad gevraagd werd en meestal bijdroeg aan plausibele oplossingen.
Ook ik vond je vraagstelling onduidelijk en naar mijn bescheiden mening zaten er enige tegenstrijdigheden in.
Daarom is mijn advies dan ook; lees je oorspronkelijke vraag nog eens door en ga niet zomaar voorbij aan opmerkingen/oplossingen aangedragen door mensen die al een geruime tijd actief lid zijn van dit forum.
Ook het semi grappig verwijzen naar een nationaliteit wordt normaal gesproken beëindigd met een smilie.
Groet Henk
XC60, D3, 2013, Black Stone,
janv40
1st Gear member

ludo illegale praktijken horen tegenwoordig bij het leven als de regering mensen zo uitknijpt , en ik kwam met een vraag ja maar omdan gelijk te beginnen met dat ik maar aan moet klooien is een beetje erg kortzichtig.
of ik had mn dag niet denk ik ben het een beetje zat nl dat veel mensen denken een techneut te zijn en later blijkt dat ze het toch niet weten en daar bedoel ik nu niet jou mee begrijp dat goed.

maar om op de vraag terug te komen ik bedoelde dat ik een koltec-necam instalatie uit een v40 uit engalnd heb gehaald en uitgebouwd alleen zijn de draden onder het daschboard door geknipt en dat zijn er nu wel n stuk of 30 ,in de motor ruimte is alles al aangesloten injectoren,verdamper,verdeler,en draad boom. maar bij deze evengoed een fijne dag gewenst :BIG:
Laptom
2nd Gear member

Je hebt idd ook systemen die dampgas dmv injectoren inspuiten. Ik heb het wel vaker gezien, maar nooit meegewerkt. Moet niet zo probleem zijn om het allemaal aan de praat te krijgen. Waarom heb je 30 draden?! Je hoeft toch alleen maar de verdamper in te schakelen en de injectoren uit te schakelen!? Met 1 relais is dit gewoon te doen. Anders even rondkijken of er nergens technische manuals van de V40 op het net rondslingeren. En als je alles geinstalleerd hebt zou ik dit op zijn minst laten controleren door een erkende inbouwer. Dat je het niet op kenteken laat zetten zou mij een rotzorg zijn en dat is volledig je eigen verantwoording, maar voor de veiligheid van jou en van ANDEREN is het op zijn minst aan te raden om het te laten controleren door een derde.

Succes.
janv40
1st Gear member

helaas maar zo werkt dat niet want in de auto heb je nog de computer en de lamdasonde regelaar en nog twee kastjes die erop aangesloten zitten en laten nakijken en lektest doe ik na dat het systeem werkt . want het is nog geen oud en nieuw .
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”