bedrading (P)1800es

Alles over de klassieke sportswagons van Volvo
Plaats reactie
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

Bij het verwijderen van het tapijt van mijn 1800es zag ik een doorgeknipte kabelboom ter hoogte van de handrem.
Deze kabelboom bestaat uit 4 draden, zwart, bruin, geel en rood
Wie weet waar die draden voor gebruikt worden.
Neen, niet voor de gordeldetectie, die werkt nog!
Misschien zetelverwarming, zou dat kunnen???
Wie kan me helpen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zou weleens de voorbereiding voor de achterruitenwisser en -ruitensproeier kunnen zijn. Als de rest achter het doet, interieurverlichting en achterruitverwarming bijv. dan denk ik dat het dat is. Is een zeldzame optie geweest. Wat ik me kan voorstellen, het ziet er nl niet uit. Het motortje hangt aan de linkerachterklep scharnier. Met een gat in de scharnier waar het asje doorheen zit. Zetelverwarming is nooit leverbaar geweest voorzover ik weet. Ik zal bij de mijne (73er) eens kijken of het daar ook in zit.
Edit: Net even bij de mijne gekeken, ligt er precies zo bij! Rood,geel, zwart en bruin en ook afgeknipt.
ps,
het is handiger met in- en uitstappen als je de knop van de stoelverstelling (van voor naar achter) naar de rechterkant van de stoel verplaatst. Struikel je niet met uitstappen als die knop weereens in je broekspijp blijft haken. Enige minpuntje: je kan de veer onder de stoel niet meer bevestigen, maar die heeft toch geen nut.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

@Wimpy, zou leuk zijn als je 's een keer feedback geeft. Is al de zoveelste keer dat ik de moeite neem om een vraag van je te beantwoorden zonder enige reactie jouwerzijds. Nodigd niet echt uit om volgende vragen te beantwoorden. Goede manieren horen ook op een forum!
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

@ iroll
Gelijk heb je, het zijn geen manieren...
1000X sorry, blijkbaar ben jij een veel grotere bezoeker van dit forum.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat dit de voorbereiding zou zijn van een ruitenwisser. Toch eigenaardig dat ze de draden dan op die plaats afknippen en niet laten doorlopen tot achteraan...
Ik heb overigens de moeite (nog) niet gedaan om de draden te volgen langs de voorkant.

Alvast bedankt voor je antwoord en ik zal in het vervolg iets rapper kijken/reageren.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bedankt, excuses aanvaard! Heb je de stoelverstelling nog veranderd? Ik vind het met die knop aan de andere kant een stuk makkelijker in en uit stappen. Die hebben ze bij Volvo op een wel erg on-ergonomische plek geplaatst.
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

Neen, stoelen nog niet gewijzigd, maar lijkt me wel een goed idee.
Deze winter ga ik mijn wagen helemaal uitkleden om te herspuiten. Zal dan overwegen om eventueel de zetels om te wisselen, alhoewel...niet meer origineel..
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Zal dan overwegen om eventueel de zetels om te wisselen, alhoewel...niet meer origineel..
Je kan alleen de slee van je bestuurdersstoel om wisselen zodat de pook aan de rechterkant van je stoel komt. De zetels hoef je dus niet om te wisselen. Kan je dus zo weer naar origineel omzetten als je daar behoefte aan hebt. Onder de zitting zitten moeren waar de stoel mee vast zit, daar kan je de stoel ook mee in hoogte verstellen. Wijst zich vanzelf.
Wimpy
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:17

Zal ik deze winter eens bekijken...
Thanks!
volvo1800es
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 09.01.2009 - 17:47
Locatie: Alphen aan den rijn
Contacteer:

Hallo ES vrienden,
Pas op dit forum gekomen. ES bezitter.,
de draden zijn volgens mij van de ext. luidspeakers, bij de achterstoelen en in de kofferbak geweest, aan de rechterzijde idem, andere kleuren alleen.
ben met de bedrading bezig, wat een elende..
Hennie Mank.
Plaats reactie

Terug naar “1800 serie”