Heb ik een steek los of is het een prima keuze

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Esveldt
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
Contacteer:

Ik heb nu dus deze V70 TDI:

Afbeelding

Met dit:
Afbeelding

En ik wil heel graag zo'n een op LPG:
Afbeelding

Ben ik gek, nee denk het niet. Na de vakantie ga ik er naar opzoek.
Dus als iemand tips heeft, kom maar op!
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Oei! Die notenhouten DVD schermen zijn ECHT lelijk!
Nee je hebt geen steek los. Met een 240 Turbo kun je
lekker onthaasten op de rechter rijstrook. Ga ervoor!

:D
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Geen steek los! Of wel, als ik zo naar de booskijkers en stickers op je V70 kijk...
Volvo 940 SE
Esveldt
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
Contacteer:

Hee, moet je een dreun!

Wil je een beetje voorzichtig reageren over mijn handarbeid!

:crazy:

Dat zijn mijn niet te missen forum stickers.

:roll:
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Esveldt schreef:Hee, moet je een dreun!

Wil je een beetje voorzichtig reageren over mijn handarbeid!

:crazy:
Nee hoor, die dreun mag je op marktplaats zetten. Je vraagt zelf of we denken dat je een steek los hebt...
Volvo 940 SE
Esveldt
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
Contacteer:

Tja,

Maar het ging niet over die kleine dingen als dvd schermen of een sticker meer of minder.

Het gaat meer over waar boet je op in. De TDI is is een aardig stabiele Volvo die mij absoluut niet irriteert. Hij heeft de nodige luxe.

Mijn vraag is dus aan eigenaren van een 240 / 245 etc die ook zo'n stap hebben gemaakt of zij het waard vonden.

Hebben ze na de aankoop airco ingebouwd of was de lpg inbouw een probleem.

Uiteindelijk maak ik zelf wel de beslissing na een proefrit etc en het keuren van de staat van de auto maar, het is gewoon leuk om te lezen wat ander hebben meegemaakt met zo'n stap. En hopelijk steek ik er nog wat van op.

Afzeiken kan iedereen.
Gebruikersavatar
Stinky
6th Gear member
Berichten: 3176
Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
Locatie: Terheijden
Contacteer:

Hee hoo we zeiken hier niemand af. Zeker niet iemand die aankoop van
een 240 overweegt! Complimenten moet je krijgen! :)

Je zult zeker ergens op inboeten. Ik heb sinds een maand een 240 naast
mijn VW TDI. Deze laatste moet weg in September. Daarom heb ik alvast
'vervangend vervoer' aangeschaft. De VW rijdt op diesel van de zaak, de
240 op duur zelfbetaalde benzine. Toch rij ik heel erg veel liever in de 240.
Ik wilde perse 1 met airco, maar die heb ik tot nu toe ( en het is al best
warm geweest) nauwelijks aangehad. Met een 240 rij je niet veel harder
dan 120km/h en dan kan het raam best een beetje open. Wat ik wel al heb
begrepen: een 240 is een klussers auto. Er is altijd wel iets waar je wat aan
wilt doen. Een piepje hier, een plekje daar. Enzovoort. Als je een 240 koopt,
heb je er meteen een hobby bij. En een boel vrienden ook! NIEMAND vindt
een 240 rijder vervelend. IEDEREEN kijkt je goedkeurend aan. Kom daar
maar's om in een BMW of een Golf.

Nogmaals: WELKOM! :)
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

Dat is het. Elke auto ouder dan 10 jaar wordt in principe een klussersauto. Of je het nou zelf doet of dat je hem naar een klusser brengt.

Hoe dan ook, je verliest wellicht wat comfort en gemak, maar je krijgt er een erg charmante verschijning voor terug. En je kunt lekker onthaasten.

Ik wissel zelf vaak van moderne auto's (van Hyundai I10 (of was t Kia?) tot VW Pheaton ofzo) terug naar m'n 940. Het maakt allemaal wat meer herrie, maar het is wel erg fijn. Nu is een 240 natuurlijk een heel andere auto, maar als je tijdens de proefrit kunt leven met het rijgedrag, kun je dat in principe altijd. Voor de rest moet je gewoon op het karakter van de auto vallen en niet bang zijn om te blijven zoeken naar nieuwe gadgets en het krijgen van vieze handen.
Volvo 940 SE
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Esveldt schreef:Hee, moet je een dreun!

Wil je een beetje voorzichtig reageren over mijn handarbeid!
Zelf gedaan joh?
Netjes hoor, over smaak valt niet te twisten en hout in een Volvo is echt SPUUG-lelijk, maar zoals gezegd, over smaak valt niet te twisten.
Heb je ergens toevallig een beschrijving van hoe je het spul hebt ingebouwd en kun je daarvan een linkje plaatsen?

On-topic:
Tuurlijk lever je een hoop luxe in, maar wat wil je: een V70 is een stuk stiller, een stuk vlotter, in de zomer met airco een stuk koeler, het is een zoveelste uit een dozijn (ja, ook met die sticker en booskijkers)
Als het nou een T5R was, zou je gek zijn, alle andere 850/V70's zou ik zonder meer aan de kant schuiven voor een 245 Turbo.
Een 245 heeft gewoon veel meer stijl, is veel leuker ijden, kun je veel leuker aan klussen en lekker basic.
Als je een goede koopt (of goed restaureerd, maar liever een orginele uit California of zo.) heb je er minstens zoveel plezier van.

Overigens, heb je aan bovenstaande tekst weinig, als je voor jezelf niet weet hoe je zo'n auto zal gaan rijden.

Als je eens per jaar naar de dealer wil voor een kleine/grote beurt en verder geen trammelant, kun je beter je V70 houden.
Als je het niet erg vindt piepjes en kraakjes en andere reparaties uit te voeren op een zaterdagje en zelf twee rechterhanden hebt, zou ik er niet te lang over nadenken en een 245 aanschaffen. Een 2-serie is nou eenmaal ouder dan een V70, wat niet altijd iets zegt, maar er kan nou eenmaal meer mis gaan. Veelal zijn de kosten lager dan bij een 'computergestuurde' V70.
Ik ken je niet goed genoeg om daar iets zinnings over te zeggen, maar overweeg voor jezelf.
Succes met de zoektocht enne, mocht je meer 2-series overhouden na je zoektocht, dan je aankoopt, hou ik me aanbevolen, ik ben ook een beetje in het rond aan het kijken.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
volvo 240
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 01.07.2008 - 09:43

Stinky schreef: NIEMAND vindt
een 240 rijder vervelend. IEDEREEN kijkt je goedkeurend aan.
Helaas heb ik andere ervaringen.
Ze kijken altijd boos naar mij omdat ik iedereen inhaal die onder de 80 zit te hangen en als een slak optrekken. Het nieuwe rijden heet dat geloof ik. Nou met een volvo 240 heeft dat geen zin.
En de meeste denken dat een volvo langzaam rijdt dus komen ze voor je neus de weg opdraaien zodat je in de ankers moet.

LPG. als je LPG wilt inbouwen moet je wel een gaskop laten plaatsen.
De 240 modellen hebben geen gaskoppen. Daarom zie je veel 240 modellen op de sloop liggen waarvan de motoren te heet geworden zijn. Zonde want aan de carrosserie mankeert vaak helemaal niets.

Wat je ook moet plaatsen is een infuus. Dit infuus druppeld twee druppels per minuut een soort olie op je kleppen middels een t-stuk tussen een slangetje. Dit voorkont verbrande kleppen.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Je bent echt niet de eerste die van een V70 terugstapt naar een 200 serie. Een 245 Turbo is natuurlijk heel begeerlijk. En, zoals eerder beschreven, heel anders rijden. Echt relaxed rijden. Een Volvo kan prima op gas. Een turbo is gevoeliger en dat zou je door Mesman moeten laten doen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Rij zelf een 240, helaas geen stuurbekrachtiging. Dus nogal vermoeiend met inparkeren. Maar voor de oudere techniek doen ze niks ten onder aan modernere auto's. Stabiele wegligging, stil intereieur. Al helemaal een stille motor. Alleen benzine verbruik is met de huidige prijzen wat minder leuk. Maar LPG is een mooie oplossing hiervoor.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Stuurbekrachtiging kost € 250,-- met inbouw. Is het overwegen waard. In onze 240 sedan gelijk laten inbouwen jaren geleden, direct plezier van...
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Vilvi
2nd Gear member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12

Goh,wat een opbeurend commentaar weer allemaal.......

Als jij gelukkig bent met je V70 zoals hij nu is,geniet er lekker van!

On topic:
Een V70 is op geen enkel vlak te vergelijken met een 240 als het op rijden aankomt. Het zijn totaal verschillende auto's,je zal zeker op comfort en helemaal op luxe inleveren. er zijn mij mensen bekend die vielen voor de charme van een 240 maar toch weer overschakelde naar het comfort van een moderne auto. Ga eerst eens proefrijden met een 240 om te zien of het wel bevalt.
Natuurlijk kun je een 240 achteraf nog aankleden met comfortverhogende zaken,is allemaal mogelijk en bijna alles van een 240 is nog goed te verkrijgen.

Een goede Volvo 245 Turbo is best moeilijk te vinden en zijn dan ook aan de prijs.
Een Volvo 240 Turbo op gas rijden raadt ik je ten stelligste af!
Er is tot op heden op een uitzondering na bijna niemand die een 240 Turbo normaal op gas kan laten rijden en ik spreek uit ervaring.
Kijk ook eens op www.volvolvo.nl hier zijn een aantal mensen al tijden bezig om zo'n Volvo goed op gas te laten rijden.

Mijn mening over de 240 Turbo is dat het geweldige auto's zijn en zeker menig modern GTI-tje naar huis kan rijden maar zet er geen gas in.
Een Ferrari rij je ook niet op gas :scratch:
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Spreek dan verder ook alleen over de turboloze varianten zoals de 2.3ltr blok, die rijdt zalig op gas.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
jos244245
2nd Gear member
Berichten: 116
Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09

Vilvi schreef: Een Volvo 240 Turbo op gas rijden raadt ik je ten stelligste af!
Er is tot op heden op een uitzondering na bijna niemand die een 240 Turbo normaal op gas kan laten rijden en ik spreek uit ervaring.
Kijk ook eens op www.volvolvo.nl hier zijn een aantal mensen al tijden bezig om zo'n Volvo goed op gas te laten rijden.
Maar op hetzelfde forum is ook iemand aktief die jarenlang veel km. heeft gereden met een 240 turbo op LPG zonder problemen.
Dus het zou toch moeten kunnen............
Gebruikersavatar
VolvoKramer
3rd Gear member
Berichten: 435
Lid geworden op: 30.05.2008 - 11:40

ik vind beide auto's mooi. Zowel de Classic als de 240.
Ik kan me voorstellen dat je qua comfort, veiligheid en dat soort zaken wel zal inleveren. Aan de andere kant is een 240 een machtig mooie wagen waar jij persoonlijk waarschijnlijk meer emotie mee hebt. Dat laatste kan je niet uitdrukken in PK's, geld of wat dan ook.

Koop je dan over een jaar of 8 toch gewoon weer een classic!

Ps: ik vind die V70 van je mooi en blijkbaar ben je een perfectionist anders laat je geen schermen in je hoofdsteunen inbouwen. Mooi gedaan!

Veel succes me jouw overweging.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa


V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
Gebruikersavatar
MaBre.GLT
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 29.02.2008 - 19:07
Locatie: Op de Veluwe

Voor mij zou de keus heel makkelijk zijn ik ging mooi voor een 245 Turbo maar dan in geen geval op gas maar een nette niet afgetrapte Turbo zal denk ik toch moeilijk te vinden zijn.
Groetjes Marc
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

hoi Esvelt,
ik heb 2 jaar geleden een zelfde soort keuze gemaakt.
al jaren gek op een 245, nooit 1 durven kopen (`we hebben toch een goede wagen..`)
ik reed escort clipper van `97 met alles erop en eraan, reed gewoon goed.
om twijfel weg te nemen meerdere proefritten gemaakt. op www.volvolvo.nl gespiekt om ervaringen enz te lezen.
ik heb een 245 gekocht en heb geen seconde spijt gehad.
je moet je realiseren dat het een principe keus is tussen luxe en emotie.
nu heb je luxe ( en natuurlijk een mooie technisch veel betere V70). die ga je ruilen voor een baksteen waar je altijd iets mee te doen heb zoals ook boven al beschreven.
qua emotie kan niets tegen een 240turbo op, maar dat is persoonlijk.
wat betreft techniek (ook al was ie toen zo snel), comfort, veiligheid, verbruik enz ligt ie toch ver achter.
wat een l"l verhaal eigenlijk zeg :lol: .
ik bedoel te zeggen; vind je hem mooi, koop er een 8)
(want ze zijn er al belastingvrij).
dan maak je er een project van, kun dan van beide genieten

succes met je keus!
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

en voor weinig geld kun je wagen upgraden met elektrische spiegels, elektrische ramen etc. het wordt dan alleen wel een echte hobby auto.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”