Nu ik klaar ben met met studie en graag de VW Polo SDi weg wil doen, ben ik mij aan het orienteren op een S60, liefst met lpg. Om deze reden heb ik dit forum in de gaten aan het houden. Onlangs kwam ik de volgende auto tegen:
Volvo S60 Bi-Fuel
Kleur: grijs/groen
Kilometerstand: 293.000
Onderhoudstatus: dealer onderhouden
Handelaar: Sami Auto in Almelo
Link:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5262462
Gezien de hoge kilometerstand lijkt het mij dat de vorige eigenaar veel op de snelweg heeft gezeten (300ton / 6 jaar = 50.000 km/jaar).
Mijn vraag: in hoevere is het een verstandige aanschaf? Iemand toevallig ook bekend met deze handelaar?
S60 + Bi-Fuel + 3ton
-
- Starter
mijn bifuel uit 2002 staat nu op 305000.rijdt nog super , hoeft geen probleem te zijn maar laat een kenner er ff naar kijken.distriebutie moet bij 3 ton vervangen worden en de kleppen moeten dan gesteld worden wat een duur geintje is.iets om zeker rekening mee te houden
- steven460
- 5th Gear member
- Contacteer:
Twijfels!
Ik voel mij niet prettig bij 300k 2e hands gas auto. Als je zelf van 200k naar 300k gegaan bent weet ie hoe ie behandeld is in de 'overgangsfase' maar bij Sami nu 300k op de klok kopen is tricky. Toen ik nog een student was wilde ik daar ooit een 760 LPI, maar toch van afgezien en de 460 nog paar jaar door gereden.
Ik voel mij niet prettig bij 300k 2e hands gas auto. Als je zelf van 200k naar 300k gegaan bent weet ie hoe ie behandeld is in de 'overgangsfase' maar bij Sami nu 300k op de klok kopen is tricky. Toen ik nog een student was wilde ik daar ooit een 760 LPI, maar toch van afgezien en de 460 nog paar jaar door gereden.
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Km's zeggen mij niet zoveel. Als hij maar goed onderhouden is.
Wat al genoemd is; distributie, klepspeling, koppeling en de ETM. (gasklephuis).
Als je dat aantoonbaar krijgt........
Hij is trouwens aan de prijs, gezien het geen bijzonder luxe uitvoering betreft en de hoge km's.
Ik vind 6 dik betaald + 6 mnd garantie.
Succes
Wat al genoemd is; distributie, klepspeling, koppeling en de ETM. (gasklephuis).
Als je dat aantoonbaar krijgt........
Hij is trouwens aan de prijs, gezien het geen bijzonder luxe uitvoering betreft en de hoge km's.
Ik vind 6 dik betaald + 6 mnd garantie.
Succes
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
Af en toe kijk ik eens op Marktplaats naar het aanbod van de S60.
Als ik de prijs zo bekijk, lijkt het mij dat je voor dat geld een S60 kunt kopen met ongeveer een ton minder op de teller.
Ik kan me voorstellen dat je dan misschien met de inruil zit van je Polo? Misschien kan je die beter eerst particulier verkopen. Waarschijnlijk beur je er dan meer voor dan bij inruil en dan een S60 zien te scoren.
Ik heb in de afgelopen 22 jaar (pffff, ik word oud :S) verschillende auto's gehad. Op eentje na allemaal op LPG, en ik heb persoonlijk nooit echte problemen gehad met betrekking tot het LPG. Toevallig een maandje of 2 terug 800 euro omdat mijn LPG-pomp kapot was. Dat is dan ook het enige wat ik tot nog toe aan grote onkosten heb gehad doordat ik op LPG rijd.
Succes met zoeken.
Als ik de prijs zo bekijk, lijkt het mij dat je voor dat geld een S60 kunt kopen met ongeveer een ton minder op de teller.
Ik kan me voorstellen dat je dan misschien met de inruil zit van je Polo? Misschien kan je die beter eerst particulier verkopen. Waarschijnlijk beur je er dan meer voor dan bij inruil en dan een S60 zien te scoren.
Ik heb in de afgelopen 22 jaar (pffff, ik word oud :S) verschillende auto's gehad. Op eentje na allemaal op LPG, en ik heb persoonlijk nooit echte problemen gehad met betrekking tot het LPG. Toevallig een maandje of 2 terug 800 euro omdat mijn LPG-pomp kapot was. Dat is dan ook het enige wat ik tot nog toe aan grote onkosten heb gehad doordat ik op LPG rijd.
Succes met zoeken.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- euerw
- 5th Gear member
met die stand zijn de meeste zaken die niet goed zijn al hersteld, ik zou wel die 3ton brt goed doen maar wel een echte Bifuel kenner er aanzetten, en niet zomaar de dealers want kennis op dit stukje techniek is zeker niet van zelfsprekend, er staan op forum wel een paar namen, suc6
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
-
- Starter
Wat navraag gedaan in mijn omgeven over de handelaar. Staat niet als één van de beste bekend. Dit kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn. Maar ik denk dat ik nog maar even een deurtje verder ga kijken....
Iedereen hartelijk bedankt voor de adviesen!
-
- 4th Gear member
Overigens altijd even nap (laten) checken. Waar je ook koopt. Voor hetzelfde geld heeft de teller een 'defect'.Tukker4life schreef:Wat navraag gedaan in mijn omgeven over de handelaar. Staat niet als één van de beste bekend. Dit kan natuurlijk inmiddels veranderd zijn. Maar ik denk dat ik nog maar even een deurtje verder ga kijken....
-
- Starter
heb je voor mij misschien de naam van zòn kenner
euerw schreef:met die stand zijn de meeste zaken die niet goed zijn al hersteld, ik zou wel die 3ton brt goed doen maar wel een echte Bifuel kenner er aanzetten, en niet zomaar de dealers want kennis op dit stukje techniek is zeker niet van zelfsprekend, er staan op forum wel een paar namen, suc6
- avstrate
- 2nd Gear member
Hallo, ik heb exact dezelfde, alleen full options. Die van mij heeft er 250.000 opzitten. Het gaat niet om de km, maar om de draaiuren. Ik werk met en heb achtergronden uit de scheepvaart. Daar wordt naar draaiuren gekeken. 300.000 km op de snelweg naar duitsland is ongeveer 3000 draaiuren op constante belasting. Doe je dat in Nederland, en altijd in de file met een gemiddelde van 50 km per uur, is dat al 6000 draaiuren. En niet constant belast. Wat denk je van remmen, optrekken, koppelen, etc. Constant op de cruisecontrol is natuurlijk zuinig en gezond voor de technische zaken.
Ik rij voor mijn werk een X-Trail, mijn vrouw heeft en Yaris, en ik de VOLvo Bi-Feul van 2003. Wij gaan er elke maand mee naar Polen en terug. Een echte streep en altijd 's nachts.
De gasboer die mijn LPI heeft gereviserd, gaf aan dat de motor als nieuw was. Dus wat moeten we doen, ? niet alleen naar km kijken maar naar draaiuren. En wat moet de fabrikant doen? juist, goed geraden een urenstand teller inbouwen.
groet Anton
Ik rij voor mijn werk een X-Trail, mijn vrouw heeft en Yaris, en ik de VOLvo Bi-Feul van 2003. Wij gaan er elke maand mee naar Polen en terug. Een echte streep en altijd 's nachts.
De gasboer die mijn LPI heeft gereviserd, gaf aan dat de motor als nieuw was. Dus wat moeten we doen, ? niet alleen naar km kijken maar naar draaiuren. En wat moet de fabrikant doen? juist, goed geraden een urenstand teller inbouwen.
groet Anton
-
- 1st Gear member
Leuk gevonden met de draaiuren, maar met een auto gaat dat niet werken. Draaiuren is interessant voor de motor, maar onderstel en dat soort zaken heeft wel degelijk te lijden van meer kilometers en niet zo zeer draaiuren.
Over het algemeen kan men wel als zekerheid aannemen dat hoe hoger de stand is op de KM teller, hoe groter de kans is op kosten. Wil je bij aankoop weten hoe het met de motor gesteld is, kan je beter de compressie meten dan allerlei aannames te maken met draaiuren enz.
Grappig om te lezen dat je maandelijks naar Polen rijdt, ik doe het (gelukkig) niet meer maandelijks maar rij wel zeer regelmatig naar Lodz.
Over het algemeen kan men wel als zekerheid aannemen dat hoe hoger de stand is op de KM teller, hoe groter de kans is op kosten. Wil je bij aankoop weten hoe het met de motor gesteld is, kan je beter de compressie meten dan allerlei aannames te maken met draaiuren enz.
Grappig om te lezen dat je maandelijks naar Polen rijdt, ik doe het (gelukkig) niet meer maandelijks maar rij wel zeer regelmatig naar Lodz.
Toch zit in draaiuren wel enige waarheid.
Als je een auto koopt van 2 jaar oud (of minder) met 150.000 km (ze zijn er) dan heb je daar nog een heleboel plezier van.
Het kan namelijk niet anders zijn dat dit snelweg km's zijn. Dan heeft het onderstel ook minder te lijden gehad,
Daarbij die motor heeft bijna niet de kans gehad om koud te worden.
Als je een auto koopt van 2 jaar oud (of minder) met 150.000 km (ze zijn er) dan heb je daar nog een heleboel plezier van.
Het kan namelijk niet anders zijn dat dit snelweg km's zijn. Dan heeft het onderstel ook minder te lijden gehad,
-
- 6th Gear member
ergens heb je wel gelijk.AlexV70 schreef:Het kan namelijk niet anders zijn dat dit snelweg km's zijn. Dan heeft het onderstel ook minder te lijden gehad,
maar als je bv 150.000km op de Nederlandse snelweg, of 150.000 op de Belgische snelweg doet, dan zit er toch wel een behoorlijk verschil in de 'lijdensweg'.
-
- 1st Gear member
en als die kilometers nou gemaakt zijn door dat hij regelmatig heen en weer Polen ging?AlexV70 schreef: Het kan namelijk niet anders zijn dat dit snelweg km's zijn. Dan heeft het onderstel ook minder te lijden gehad,
Gaat het al weer mank.
Draai uren zijn leuk bij stationaire motoren en boten, immers een kiel slijt (denk ik) toch niet. Dit itt het onderstel van een auto. Wat mij betreft mankeert er weinig aan een kilometer teller, geeft zeker geen minder info dan draaiuren.
Met draaiuren krijg je ook kreten als "altijd voor rood gestaan"of "altijd in de stad gereden"

- avstrate
- 2nd Gear member
Erg leuk deze discussie. Leuk om te vermelden dat de nieuwe poolse snelwegen biljartlakens zijn. En nog leuker, is om te vermelden als je wat aan je auto hebt, je daar voor leuk uurloon je auto gerepareerd hebt. Ik had deze week problemen met de airco, compleet nagekeken en met fluor getest, afgevild en inclusief interieurfiter was ik omgerekend 75 euro kwijt. Afgevuld en al. Nieuwe schokbrekers monteren, 12 euro per stuk. Trekhaak van marktplaats gehaald en hier er onder gelegd 15 euro, 2 bumpers gespoten en wat krassen weggewerkt op de lak, 120 euro. Maar je moet niet bij de dealer zijn in Polen, net zulke misdadigers als in Nederland. Omgerekend kost het hier 45 euro per uur. Duurder als de gemiddelde advocaat. En de monteur vangt 400 euro per maand. Net als in Nederland moet je hier bij de gewone garage zijn. JAn met de Pet. Dus als er bij mij wat rammelt, dan laat ik het uit voorzorg repareren en vervangen. Overigens zijn de onderdelen net zo duur. Om over kartel in Europa maar niet te spreken. En ik blijf er bij, draaiuren en rechtuit rijden is een andere belasting dan stadsverkeer en file rijden. Misschien slijten andere onderdelen wel meer, maar de motor is beter af met een constante belasting en weinig draaiuren. En ik rij elke maand naar Wroclaw.
- 24AB2
- 3rd Gear member
- Contacteer:
biljartlakens - kan het slechts bevestigen afgaande op info van broer
was dat 5 jaar geleden ook zo ?
merkwaardig dat dit alles tot stand kwam na de intrede van Polen tot E.E.G ?
m.a.w. : je hebt er zelf aan meebetaald
kartel vorming ? : ja de tijd dat bananenrepublieken alleen voorkwamen in gebieden waar bananen vandaan kwamen is allang voorbij ( als dat al überhaubt ooit het geval is geweest )
kan me herinneren dat een revisieset voor een V8 big block hier ... duizend gulden koste en in U.S.A. $350
discussie draaiuren t.o.v. km teller
zou beiden niet de meest logische oplossing zijn ?
tenslotte zou je dan tot op zekere hoogte conclusies kunnen trekken m.b.t. het gebruik van de auto
en al helemaal als je beide data opslaat en derhalve uitleesbaar is
Fuseekogel : deze keer kom ik je tegemoet
( ps koste me wel veel moeite :twisted: )
was dat 5 jaar geleden ook zo ?
merkwaardig dat dit alles tot stand kwam na de intrede van Polen tot E.E.G ?
m.a.w. : je hebt er zelf aan meebetaald
kartel vorming ? : ja de tijd dat bananenrepublieken alleen voorkwamen in gebieden waar bananen vandaan kwamen is allang voorbij ( als dat al überhaubt ooit het geval is geweest )
kan me herinneren dat een revisieset voor een V8 big block hier ... duizend gulden koste en in U.S.A. $350
discussie draaiuren t.o.v. km teller
zou beiden niet de meest logische oplossing zijn ?
tenslotte zou je dan tot op zekere hoogte conclusies kunnen trekken m.b.t. het gebruik van de auto
en al helemaal als je beide data opslaat en derhalve uitleesbaar is
Fuseekogel : deze keer kom ik je tegemoet

( ps koste me wel veel moeite :twisted: )
-
- 1st Gear member
Daar ben ik blij mee
Het zou voor de fabrikant inderdaad een kleine stap zijn om het aantal draaiuren in het motormanagement op te slaan. alhoewel een compressie meting een duidelijker beeld geeft, en bij aankoop niet zo'n heel groot of langdurige operatie is om uit te voeren.
Voor wbt de snelwegen in Polen, deze zijn inderdaad netjes, en zeer strak, maar ja ze zijn ook maar een paar jaar oud. Echter moet ik wel toegeven dat je eigenlijk niet over een snelwegen netwerk kan praten met slechts 3! snelwegen in het hele land (OK, ze zijn bezig). 1 snelweg is ook nog eens een tolweg.. Maar naar Wroclaw heb je meer geluk dan ik, vrijwel geheel snelweg.
Ik ga bij Frankfurth am Oder de grens over, de eerste 116 km na de grens heb ik soms wel 3 a 4 uur voor nodig, door vrachtwagens en de zeer slechte gesteldheid van de weg (E ! weg). Ook op de binnenwegen is het vaak slecht gesteld, echter ik heb in de laatste 8 jaar wel een hoop zien veranderen..
Reparaties zijn inderdaad veel voordeliger, echter heb ik niet zo'n vertrouwen daarin. Als ik wat heb en ben toch daar, dan laat ik het uitvoeren anders niet. De gemiddelde Pool heeft absoluut geen gevoel voor detail of afwerking, tenminste dat is mijn mening. Bij vrijwel alles wat ik daar zie, schilderwerk, plaatsing kozijnen, storten vloeren enz denk ik; jammer dat ze niet even 5 minuten extra hebben besteed om het af te maken. Ik heb grote renovatieprojecten gezien waar men kozijnen niet eens schuurde maar zo overschilderde.. Dus voor mijzelf, nee, tien koeien baardzo
(laatste deel is voor de kenners van de Poolse taal). Qua uurloon werkplaats tarief van de dealer, kom je uit op dezelfde verdeelsleutel tussen loon en tarief als hier in Nederland.

Het zou voor de fabrikant inderdaad een kleine stap zijn om het aantal draaiuren in het motormanagement op te slaan. alhoewel een compressie meting een duidelijker beeld geeft, en bij aankoop niet zo'n heel groot of langdurige operatie is om uit te voeren.
Voor wbt de snelwegen in Polen, deze zijn inderdaad netjes, en zeer strak, maar ja ze zijn ook maar een paar jaar oud. Echter moet ik wel toegeven dat je eigenlijk niet over een snelwegen netwerk kan praten met slechts 3! snelwegen in het hele land (OK, ze zijn bezig). 1 snelweg is ook nog eens een tolweg.. Maar naar Wroclaw heb je meer geluk dan ik, vrijwel geheel snelweg.
Ik ga bij Frankfurth am Oder de grens over, de eerste 116 km na de grens heb ik soms wel 3 a 4 uur voor nodig, door vrachtwagens en de zeer slechte gesteldheid van de weg (E ! weg). Ook op de binnenwegen is het vaak slecht gesteld, echter ik heb in de laatste 8 jaar wel een hoop zien veranderen..
Reparaties zijn inderdaad veel voordeliger, echter heb ik niet zo'n vertrouwen daarin. Als ik wat heb en ben toch daar, dan laat ik het uitvoeren anders niet. De gemiddelde Pool heeft absoluut geen gevoel voor detail of afwerking, tenminste dat is mijn mening. Bij vrijwel alles wat ik daar zie, schilderwerk, plaatsing kozijnen, storten vloeren enz denk ik; jammer dat ze niet even 5 minuten extra hebben besteed om het af te maken. Ik heb grote renovatieprojecten gezien waar men kozijnen niet eens schuurde maar zo overschilderde.. Dus voor mijzelf, nee, tien koeien baardzo

- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Ik heb even naar de advertentie gekeken. Auto is naar mijn mening met Eur 9900 veel te duur! Zeker gezien de kilometerstand.
Ik zou dan persoonlijk voor dat geld een S60 kopen op benzine met circa 120.000 op de teller en dan mogelijk nog eens 2300 euro investeren in een Vialle Lpi systeem. Dan heb je naar mijn mening een betere uitgangspositie naar veel en waarschijnlijk onbezorgen kilometertjes.
Uiteraard moet je budget dit wel toelaten.
Ik zou dan persoonlijk voor dat geld een S60 kopen op benzine met circa 120.000 op de teller en dan mogelijk nog eens 2300 euro investeren in een Vialle Lpi systeem. Dan heb je naar mijn mening een betere uitgangspositie naar veel en waarschijnlijk onbezorgen kilometertjes.
Uiteraard moet je budget dit wel toelaten.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.