Volvo V70 5D 2002 - Vraag

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Krikke
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.07.2008 - 14:02

Hallo Volvo liefhebbers,

Ik ben sinds 3 jaar trotse eigenaar van een volvo V70 D5 (maart)2002.
Ik heb deze overgenomen toen deze ongv 150k kilometers had en hij heeft er nu 295k kilometers.

Ik heb daar 3 jaar mee gereden zonder 1 enkel probleem!
Altijd gewoon het onderhoud gehad en nooit geen extra kosten of reparaties!
Ik was natuurlijk supercontent van deze auto!

Nu sinds januari zit ik precies in een eindeloze straat van onderhoud en reparaties!
Nadat ik een abnormaal geluid te horen kreeg bleek het de versnellingbak te zijn. Het vliegwiel moest ook nagekeken worden en was natuurlijk ook versleten.
Omdat dan alles open ligt en vervangen word is er toen ook de koppeling vervangen geweest.
Samen met de bussen van de voorste draagarmen, deze waren ook versleten.

Alles terug OK, ik terug content.

Toen op een dag de aanzuigen van de turbo losgekomen. OK, is maar een kleinigheid en was rap terug verholpen.

Ondertussen heb ik gemerkt dat er een abnormale rookontwikkelling is
bij het optrekken. Zwarte rook, en bij +/- 2000-2200 toeren ook een contstante rook ontwikkeling die volgens mij lichter van kleur is (grijs).

Nadat ik deze week de voorste remblokken en remschijven heb laten vervangen ging de garagist de EGR-klep eens uitkuisen, want dit ging wss aan de basis liggen van de rookontwikkeling.

Nu is dit gebeurt maar zonder resultaat, nog altijd dezelfde rookontwikkeling. Nu zegt de garagist dat het wss de injectors zijn. Als deze vervangen worden zou dit ongeveer een 500€ per stuk zijn.

Tevens heb ik vorig jaar in de zomer de airco vulling laten nakijken en bijgevuld en natuurlijk koelt de airco ook al niet meer goed nu!

Zoals jullie kunnen lezen hierboven heb ik dit jaar al serieus wat kosten gehad, en gaan er nog komen (o.a. distriebutie riem op 300k kilometers, airco, injectors,....).

Wat is jullie mening nu?
Toch nog eens investeren in de injectors of het hierbij laten!

Ikzelf zou deze kost nog wel willen doen, als ik zeker ben dat ik dan terug +/- 150k kilometers kan maken zonder teveel reparaties. Maar is dat niet een groot risico dat ik dan neem?

Heeft er iemand mss gelijkaardige problemen?

Groeten,

Krikke
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5226
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

De auto kan met gemak nog vele kilometers aan. Het is aan jezelf of je nu deze kosten wilt gaan maken. Een auto vraagt nu eenmaal om reparaties na bepaalde kilometrages.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Mercedes E200 Estate Avantgarde 9tronic MY18
BarnOwl
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
Locatie: Loenen, Overbetuwe
Contacteer:

Het bekende "hoe ver gaat dit"gevoel......;)
Ik sluit me aan bij Carfreak, je hebt nu al een groot aantal dingen vervangen en als je verder tevreden bent met de auto zou ik hem houden.
Bij een andere auto weet je ook niet wat je te wachten staat tenzij je nieuw gaat kopen en je krijgt een geweldige inruil.......
Jeroen

V50 1.6 benzine
Gebruikersavatar
eaarsen
2nd Gear member
Berichten: 129
Lid geworden op: 04.05.2006 - 13:57
Locatie: Hengelo (O)

Het zijn zeker en vast de injectoren.
Ik had bij mijn V70 D5 hetzelfde probleem. Er bleek 1 injector defect te zijn. Deze kost rond de 200 euro in Nederland.
De injector is vervangen en de auto rookt niet meer.
500 euro is te hoog.
Ik zou gaan shoppen.
Desnoods in Nederland.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
gevanje
4th Gear member
Berichten: 681
Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
Locatie: Het mooie twentse land.

eaarsen schreef:Het zijn zeker en vast de injectoren.
Ik had bij mijn V70 D5 hetzelfde probleem. Er bleek 1 injector defect te zijn. Deze kost rond de 200 euro in Nederland.
De injector is vervangen en de auto rookt niet meer.
500 euro is te hoog.
Ik zou gaan shoppen.
Desnoods in Nederland.
Sluit me hierbij aan. Echter 1 opmerking van mijn zijde. Ook hier vraagt de dealer € 500 voor een injector. Ik heb het echter bij een dieselspecialist hier in de buurt laten doen, ze hebben alle injectoren getest en 1 gereviseerde geplaatst. Kostte mij ruim 300 euro. Ik heb het laten doen bij Kleinjan dieseltechniek in Nijverdal.
Krikke
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.07.2008 - 14:02

Merci,

Voor de reply's, het blijft een goede auto en ik zou het niet over mijn hart krijgen om deze weg te doen!

Zeker als je al de ruimte en comfort gewoon zijt :-)

Ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
132460
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 26.10.2006 - 00:01

Toen op een dag de aanzuigen van de turbo losgekomen. OK, is maar een kleinigheid en was rap terug verholpen.

Ben benieuwd hoe je hier achter kwam. Een schurend/fluitend geluid ? En at waren de kosten ?

Groeten Sander en ik hoop dat ie van jou nog steeds rijd..,
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”