Volvo V70 5D 2002 - Vraag
Geplaatst: 02.07.2008 - 14:25
Hallo Volvo liefhebbers,
Ik ben sinds 3 jaar trotse eigenaar van een volvo V70 D5 (maart)2002.
Ik heb deze overgenomen toen deze ongv 150k kilometers had en hij heeft er nu 295k kilometers.
Ik heb daar 3 jaar mee gereden zonder 1 enkel probleem!
Altijd gewoon het onderhoud gehad en nooit geen extra kosten of reparaties!
Ik was natuurlijk supercontent van deze auto!
Nu sinds januari zit ik precies in een eindeloze straat van onderhoud en reparaties!
Nadat ik een abnormaal geluid te horen kreeg bleek het de versnellingbak te zijn. Het vliegwiel moest ook nagekeken worden en was natuurlijk ook versleten.
Omdat dan alles open ligt en vervangen word is er toen ook de koppeling vervangen geweest.
Samen met de bussen van de voorste draagarmen, deze waren ook versleten.
Alles terug OK, ik terug content.
Toen op een dag de aanzuigen van de turbo losgekomen. OK, is maar een kleinigheid en was rap terug verholpen.
Ondertussen heb ik gemerkt dat er een abnormale rookontwikkelling is
bij het optrekken. Zwarte rook, en bij +/- 2000-2200 toeren ook een contstante rook ontwikkeling die volgens mij lichter van kleur is (grijs).
Nadat ik deze week de voorste remblokken en remschijven heb laten vervangen ging de garagist de EGR-klep eens uitkuisen, want dit ging wss aan de basis liggen van de rookontwikkeling.
Nu is dit gebeurt maar zonder resultaat, nog altijd dezelfde rookontwikkeling. Nu zegt de garagist dat het wss de injectors zijn. Als deze vervangen worden zou dit ongeveer een 500€ per stuk zijn.
Tevens heb ik vorig jaar in de zomer de airco vulling laten nakijken en bijgevuld en natuurlijk koelt de airco ook al niet meer goed nu!
Zoals jullie kunnen lezen hierboven heb ik dit jaar al serieus wat kosten gehad, en gaan er nog komen (o.a. distriebutie riem op 300k kilometers, airco, injectors,....).
Wat is jullie mening nu?
Toch nog eens investeren in de injectors of het hierbij laten!
Ikzelf zou deze kost nog wel willen doen, als ik zeker ben dat ik dan terug +/- 150k kilometers kan maken zonder teveel reparaties. Maar is dat niet een groot risico dat ik dan neem?
Heeft er iemand mss gelijkaardige problemen?
Groeten,
Krikke
Ik ben sinds 3 jaar trotse eigenaar van een volvo V70 D5 (maart)2002.
Ik heb deze overgenomen toen deze ongv 150k kilometers had en hij heeft er nu 295k kilometers.
Ik heb daar 3 jaar mee gereden zonder 1 enkel probleem!
Altijd gewoon het onderhoud gehad en nooit geen extra kosten of reparaties!
Ik was natuurlijk supercontent van deze auto!
Nu sinds januari zit ik precies in een eindeloze straat van onderhoud en reparaties!
Nadat ik een abnormaal geluid te horen kreeg bleek het de versnellingbak te zijn. Het vliegwiel moest ook nagekeken worden en was natuurlijk ook versleten.
Omdat dan alles open ligt en vervangen word is er toen ook de koppeling vervangen geweest.
Samen met de bussen van de voorste draagarmen, deze waren ook versleten.
Alles terug OK, ik terug content.
Toen op een dag de aanzuigen van de turbo losgekomen. OK, is maar een kleinigheid en was rap terug verholpen.
Ondertussen heb ik gemerkt dat er een abnormale rookontwikkelling is
bij het optrekken. Zwarte rook, en bij +/- 2000-2200 toeren ook een contstante rook ontwikkeling die volgens mij lichter van kleur is (grijs).
Nadat ik deze week de voorste remblokken en remschijven heb laten vervangen ging de garagist de EGR-klep eens uitkuisen, want dit ging wss aan de basis liggen van de rookontwikkeling.
Nu is dit gebeurt maar zonder resultaat, nog altijd dezelfde rookontwikkeling. Nu zegt de garagist dat het wss de injectors zijn. Als deze vervangen worden zou dit ongeveer een 500€ per stuk zijn.
Tevens heb ik vorig jaar in de zomer de airco vulling laten nakijken en bijgevuld en natuurlijk koelt de airco ook al niet meer goed nu!
Zoals jullie kunnen lezen hierboven heb ik dit jaar al serieus wat kosten gehad, en gaan er nog komen (o.a. distriebutie riem op 300k kilometers, airco, injectors,....).
Wat is jullie mening nu?
Toch nog eens investeren in de injectors of het hierbij laten!
Ikzelf zou deze kost nog wel willen doen, als ik zeker ben dat ik dan terug +/- 150k kilometers kan maken zonder teveel reparaties. Maar is dat niet een groot risico dat ik dan neem?
Heeft er iemand mss gelijkaardige problemen?
Groeten,
Krikke