Heb onlangs geinformeerd om op een Classic modeljaar 2000 (2.4 170pk) eeb cruisecontrol in te laten bouwen. Om een of andere reden zit deze helaas niet standaard op deze uitvoering (wel lederen bekleding en noem maar op maar geen CC!). De Volvogarage gaf een prijsopgave van schrik niet: circa eur 650!!
Ik maar eventjes bedankt.
Zijn er misscien meerdere mensen die tegen dit zijn aangelopen? Hoe hebben zij dit opgelost? Het schijnt bij mij enkel software te zijn en een andere richtingaanwijzer (met schakelaar).
Snap trouwens niet van Volvo dat ze voor dit soort modellen niet een soort van een aktieprijsje maken. Ik heb me laten vertellen dat het inbouwen bij een dergelijke 'netwerk' auto niet veel voorstelt. Dus bijv. Eur 250 zou ik best acceptabel vinden.
Kunnen we Volvo Nederland niet eenmalig om een inbouwactie vragen? Zouden ze dat doen?
Het lijkt me in ieder geval beter dan niks verkopen want ik denk dat de meeste Eur 650 ook teveel geld vinden.
Vind de aftermarket-oplossingen vaak niet zo mooi.
CruiseControl op V70 Classic? Wie wil dit ook?
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa
V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
V40 1.8 Europa
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Lijkt me niet dat dit enkel een andere richtingaanwijzer en software inhoudt.
Ik ben al voorzien. Moet zeggen dat ik het in deze auto erg weinig gebruik. Misschien deze vakantie op de autobahn.
Ik ben al voorzien. Moet zeggen dat ik het in deze auto erg weinig gebruik. Misschien deze vakantie op de autobahn.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- den toerist
- 5th Gear member
Cruise control heeft nooit standaard ,bij welke uitvoering dan ook, gezeten bij de Classic.
Ik heb indertijd ook een cruise control laten instaleren op m'n V70 ( bouwjaar 1998) omdat deze optie er niet op zat. (directiewagen VCG)
Het is inderdaad enkel de richtingsaanwijzer die vervangen wordt en de software die aangepast wordt via VADIS. Naar ze me verteld hebben in de garage toen (in 2000) zou de software in Goteborg (Zweden) in één of ander computer systeem opgeslagen zitten en geven ze deze software pas vrij op afspraak.
Het is vooral de software die nogal aan de dure kant is.
Ik heb indertijd ook een cruise control laten instaleren op m'n V70 ( bouwjaar 1998) omdat deze optie er niet op zat. (directiewagen VCG)
Het is inderdaad enkel de richtingsaanwijzer die vervangen wordt en de software die aangepast wordt via VADIS. Naar ze me verteld hebben in de garage toen (in 2000) zou de software in Goteborg (Zweden) in één of ander computer systeem opgeslagen zitten en geven ze deze software pas vrij op afspraak.
Het is vooral de software die nogal aan de dure kant is.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- raymond01
- 3rd Gear member
Ik heb het ook standaard maar ik heb ook een nerveus voetje vindt cc in Nederland weinig zin hebben.
Je zit continu te ++++ en te ---- en.
Als het er niet in zat had ik het er ook niet in laten maken....
Of je laat je vrouw of vriendin, vriend rijden dan heb je ook CC.
Ken je lekker knakken doe ik meestal.
Je zit continu te ++++ en te ---- en.
Als het er niet in zat had ik het er ook niet in laten maken....
Of je laat je vrouw of vriendin, vriend rijden dan heb je ook CC.
Ken je lekker knakken doe ik meestal.
- 5th Gear member
De lederen bekleding van jouw wagen kan als een apparte optie genomen zijn ( is ook niet standaard op jouw wagen) of mischien zat dit in een " Exclusive-line pakket" ( Leder bekleding, lichtmetalen velgen 15" of 16", Electrische verstelbare zetel, Roodbruin houtinleg). De cruiser control zat in die tijd in een "Comfort-line pakket" ( Cruise control, astandsbediening voor centrale vergerendeling, met leder bekleed stuurwiel, verlichte make-up spiegel).
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- den toerist
- 5th Gear member
Heb je dan indertijd de wagen standaard genomen?
Of heb je de Luxury-line V70XC genomen?
Of heb je de Luxury-line V70XC genomen?
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- den toerist
- 5th Gear member
Het is mogelijk dat de wagens voor Nederland rijker uitgerust zijn dan voor de Belgische markt.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- redikim
- 2nd Gear member
Het klopt inderdaad dat het alleen een kwestie is van Een andere richtingaanwijzer schakelaar en een duur Softwarepakket.
De reden dat dit pakket zo duur is , is de volgende.
dDe Volvo S en V70 tot 1998 ( en dit geldt ook voor de Volvo's 850 ) konden van CC voorzien worden door een helboel onderdelen in te bouwen. Die onderdelen samen met de uren die nodig waren om in te bouwen waren toen ook al zo duur. In de latere modellen 1999 en 2000 is men van deze omslachtige inbouw achteraf afgestapt en heeft men besloten de auto in de fabriek al te voorzien van al die dure onderdelen, en de dealer de dure uren niet te laten investeren.
De auto werdt dus in de fabriek helemaal voorbereid op CC zonder dat dit in de aanschafprijs merkbaar was.
Als de klant dan achteraf toch CC wilde dan moest deze investeren in een schakelaar en een pakket SW.
De prijs van een CC voor de oude serie S/V70 en 850 komt daardoor redelijk overeen met de laatste serie S/V70.
Overigens is dit princiepe op alle latere Volvo's toegepast.
Theoretisch zit het dus standaard in alle volvo's ingebouwd, maar is niet altijd geactiveerd, en voorzien van de benodigde schakelaar.
De reden dat dit pakket zo duur is , is de volgende.
dDe Volvo S en V70 tot 1998 ( en dit geldt ook voor de Volvo's 850 ) konden van CC voorzien worden door een helboel onderdelen in te bouwen. Die onderdelen samen met de uren die nodig waren om in te bouwen waren toen ook al zo duur. In de latere modellen 1999 en 2000 is men van deze omslachtige inbouw achteraf afgestapt en heeft men besloten de auto in de fabriek al te voorzien van al die dure onderdelen, en de dealer de dure uren niet te laten investeren.
De auto werdt dus in de fabriek helemaal voorbereid op CC zonder dat dit in de aanschafprijs merkbaar was.
Als de klant dan achteraf toch CC wilde dan moest deze investeren in een schakelaar en een pakket SW.
De prijs van een CC voor de oude serie S/V70 en 850 komt daardoor redelijk overeen met de laatste serie S/V70.
Overigens is dit princiepe op alle latere Volvo's toegepast.
Theoretisch zit het dus standaard in alle volvo's ingebouwd, maar is niet altijd geactiveerd, en voorzien van de benodigde schakelaar.
Volvo V60 2.0T, POLESTAR ENGINEERED, , 6Speed Manual, Momentum, Business Pack Pro, Driver Support Line, Flamingo Red.
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
S70-2.4i-140pk-20v Mrt-2000 met Perfo/Aluminium inleg, Heldere koplampen en aftermarked Xenon, RICA TUNED 170PK
Nissan Primera 2.0
Nissan Almera 1.4
Mazda 323 Sedan 1.6 LPG
Mazda 323 1.3 Red Ltd Edition LPG
Mazda 323 GLX 1.7Diesel
Renault 11 TD Diesel
Fiat 127 1050
DAF 11OO Marathon Coupé
Life is better lived together
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
De Classic heb ik geimporteerd vanuit Volvo Luxemburg. Ik heb hem dus nooit zelf gekocht en heb eigenlijk geen idee welke pakketten hier op deze auto zitten.
Maar zoals gezegd, kan ik me voorstellen dat wanneer Volvo voor de wat oudere modellen de kosten voor CC zou verlagen in een speciale actie voor bijvoorbeeld Eur 200,- er meerdere zouden zijn die dit willen.
Ik investeer geen Eur 650 voor CC in een bijna 10 jaar oude auto. Gevoelsmatig vind ik dit dan veel te duur worden.
Dus ik zou redeneren: als Volvo ook de Classic rijders eens wil kietelen, maak dan eens een leuke actie! Ook wij zijn toch nog steeds potentiele klanten van een nieuwe auto of van eventuele onderdelen? Dus ook die Volvo-rijders moeten af en toe verwend worden
Maar zoals gezegd, kan ik me voorstellen dat wanneer Volvo voor de wat oudere modellen de kosten voor CC zou verlagen in een speciale actie voor bijvoorbeeld Eur 200,- er meerdere zouden zijn die dit willen.
Ik investeer geen Eur 650 voor CC in een bijna 10 jaar oude auto. Gevoelsmatig vind ik dit dan veel te duur worden.
Dus ik zou redeneren: als Volvo ook de Classic rijders eens wil kietelen, maak dan eens een leuke actie! Ook wij zijn toch nog steeds potentiele klanten van een nieuwe auto of van eventuele onderdelen? Dus ook die Volvo-rijders moeten af en toe verwend worden

S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
- den toerist
- 5th Gear member
Het hangt ervan af hoelang je nog wil rijden met jouw roffel, om al dan niet deze inverstering nog te doen.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- arjen-440
- 3rd Gear member
Ik heb standaard CC in de 850 t5
en ik moet zeggen ik vind het best handig en gebruik het best vaak.
Maar ik zou het er niet in laten bouwen voor 650 euro,
das mij te veel! Is er geen andere optie?
Zo'n ringting aanwijzer halen op de sloop
of bij rima en bij de volvo beun die software laten doen.
en ik moet zeggen ik vind het best handig en gebruik het best vaak.
Maar ik zou het er niet in laten bouwen voor 650 euro,
das mij te veel! Is er geen andere optie?
Zo'n ringting aanwijzer halen op de sloop
of bij rima en bij de volvo beun die software laten doen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo NL kietelde de Nederlandse V70 kopers al met een Europa en een Europa Exclusive, het leeuwendeel van de hier rijdende 2.4 V70's heeft dus gewoon cruise control, waarom ga je niet bij Volvo Luxemburg te raden? die hebben tenslotte ooit die maffe specificatie zonder cruise control verkocht (was hij ook veel goedkoper?)VolvoKramer schreef:De Classic heb ik geimporteerd vanuit Volvo Luxemburg. Ik heb hem dus nooit zelf gekocht en heb eigenlijk geen idee welke pakketten hier op deze auto zitten.
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Geen idee. Het is me wel duidelijk dat het per land goed kan verschillen. Kijk maar eens in Duitsland. Daar zijn bijna alle V70 modellen full-options. Althans dat vinden wij hier in NL dan weer.
Via een beun-Volvo garage kan je niet aan deze software komen.
Ik denk dat ik gewoon een Classic blijf rijden zonder de CC. Maar je kunt je voorstellen dat wanneer wij met onze caravan naar Zuid-Frankrijk vertrekken, een CC best lekker is. We rijden met name een groot stuk 's avonds en snachts als de kindjes in de auto slapen. Dan is het instellen van laten we zeggen 90 kilometer per uur en dan maar gaan toch best lekker.
Zou je die software niet kunnen overnemen van een sloop V70?
De v70 die wij hebben is een van de laatste en dus al uitgerust met de 2.4 motoren en dus daarmee op motorisch gebied en 'netwerk' gebied vergelijkbaar met de nieuwere modellen. Daar valt zelf dus niks meer aan in te bouwen.
Ik denk dat ik gewoon een Classic blijf rijden zonder de CC. Maar je kunt je voorstellen dat wanneer wij met onze caravan naar Zuid-Frankrijk vertrekken, een CC best lekker is. We rijden met name een groot stuk 's avonds en snachts als de kindjes in de auto slapen. Dan is het instellen van laten we zeggen 90 kilometer per uur en dan maar gaan toch best lekker.
Zou je die software niet kunnen overnemen van een sloop V70?
De v70 die wij hebben is een van de laatste en dus al uitgerust met de 2.4 motoren en dus daarmee op motorisch gebied en 'netwerk' gebied vergelijkbaar met de nieuwere modellen. Daar valt zelf dus niks meer aan in te bouwen.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Die software is chassisnummergebonden.
Waarom koop je overigens een V70 zonder die voor jou zo belangrijke cc in het buitenland terwijl er zo ontzettend veel met cc zijn?
Waarom koop je overigens een V70 zonder die voor jou zo belangrijke cc in het buitenland terwijl er zo ontzettend veel met cc zijn?
- den toerist
- 5th Gear member
Als deze dealer een VADIS computer systeem heeft is dit geen enkel probleem, de software is vrij vlug gedownload, vanaf deze beschikbaar is op VADIS bij jouw dealer.VolvoKramer schreef:
Dan ga je een hele hoop problemen electronische problemen krijgen vrees ik. Omdat elke wagen een paar persoonlijke 'kaarten' bezit. Dus zijn deze niet onderling uitwisselbaar.VolvoKramer schreef: Zou je die software niet kunnen overnemen van een sloop V70?
- VolvoKramer
- 3rd Gear member
Nou, zo ontzettend belangrijk is de CC ook weer niet. De V70 wordt dagelijks gereden door mijn vrouw in woon werk verkeer (stadsverkeer waar CC niet kan worden gebruikt). Daarnaast gebruiken we de V70 voor prive kilometers. Dat wil zeggen dat ik zakelijk een andere auto rijd en doorgaans voor mijn werk meer kilometers maak en dus wel voor langere snelweg ritten de CC gebruik en als positieve optie op een auto zie. Als we langere prive kilometers maken in de V70 mis ik de CC wel eens omdat ik in mijn zakelijke auto de CC in zo'n situatie al wel had gebruikt. Dus ik zou best graag voor een aantrekkelijk prijsje CC willen hebben op de V70 en dus niet voor ruim Eur 600,-bart simpson schreef:Die software is chassisnummergebonden.
Waarom we de auto destijds hebben gekocht? We hebben de V70 2 jaar geleden gekocht in een puntgave conditie met een lekker leder interieur, Climate Control en van dat soort opties. De auto had toen een kilometerstand van 120.000 kilometer en we hebben er toen nog geen 10.000 euro voor betaald. Dat was 2 jaar geleden écht een zeer aantrekklijke prijs en ver beneden alle andere prijzen voor een dergelijke auto die we toen zijn tegengekomen. Bovendien was de auto dealer-onderhouden en alle rekeningen van reparaties en onderhoud waren aanwezig.
Waarom we de V70 prive rijden en niet de zakelijke auto? Dat is een simpel kostenplaatje met bijtellingen en daarnaast wat je wél leuk vindt om te rijden. Ik rijd namelijk zakelijk een VW Passat 140 pk diesel. Prima auto maar níet leuk om in te rijden en véél te duur om in te rijden qua bijtelling. Voor mij zou dat op circa 4500 euro per jaar uitkomen! Cat.waarde van deze auto is namelijk zo'n 45.000 euro. Volvo leasen was helaas niet mogelijk.
En last but not least: Een V70 Classic is in mijn ogen een top-auto waar zo'n nieuwe Passat echt niet aan kan tippen qua rijplezier, emotie en uitstraling.
P.S: als iemand een dergelijke beun-Volvo garage kent waar ik aantrekkelijk aan die CC kan komen, houd ik me natuurlijk aanbevolen.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.8 Europa
V40 1.8 Europa
-
- 1st Gear member
Is deze hele discussie ooit afgerond met een installatie van een CC? Als ik de vele reacties lees zou het inbouwen redelijk makkelijk moeten gaan waarbij de beschikking krijgen over de software de grootste uitdaging is? Ik heb een C70 cabrio Classic uit modeljaar 2004, dus inbouw zou ook voor dit model ook moeten kunnen?
Concrete vraag : welk betrouwbaar adres kan in mijn c70 een CC in te bouwen incl. Software? Ondanks de zeer vele berichten over dit onderwerp kan ik geen eenduidig makkelijkantwoord vinden op deze vraag. Zelf knutselen doe ik niet.
Concrete vraag : welk betrouwbaar adres kan in mijn c70 een CC in te bouwen incl. Software? Ondanks de zeer vele berichten over dit onderwerp kan ik geen eenduidig makkelijkantwoord vinden op deze vraag. Zelf knutselen doe ik niet.
C70 Classic Convertible 2.4T Silver Metallic 7-2003
V70 D5 Limited Edition Black 1-2010
XC70 Classic Sandstone Metallic 11-1998
440 GL 11-1993 rood
V70 D5 Limited Edition Black 1-2010
XC70 Classic Sandstone Metallic 11-1998
440 GL 11-1993 rood