hikken en stotteren 144

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

en dan voornamelijk als hij koud is...

heb de bougies, rotor, verdeelkap, kabels, punten, en de condensator vervangen... kleppen zijn een km of 4000 geleden gesteld.

iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
JaapP
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14.10.2007 - 19:23

Membraam v.d carburateur ,benzinefilter,prut in vlotterkamer,demper boven op carburateur.
142 1974 rood B20A
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

vallen denk ik af, aangezien het op gas gebeurt, ik rijd bijna niet op benzine... andere ideeen?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

De twee zaken waar ik aan denk is:
- LPG installatie afstelling (iets wat je moet laten doen)
- Valse lucht (is meestal het geval bij warme motor, omdat door uitzetten een scheur in bijv. het inlaatspruitstuk gaat lekken)
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

bij warme motor gaat het juist over..., 't is net alsof hij als je gas geeft bij een koude motor (bij het overgaan van stationair naar gas geven) alsof niet alle cilinders meedoen...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
JaapP
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 14.10.2007 - 19:23

Dan zou het dus aan de verdamper kunnen liggen,hij kan door koude(kan zelfs bevriezen wanneer het koelvloeisofpeil te laag is) niet goed functioneren.
Zou de verdamper is loshalen,schoonmaken en eventueel (laten) reviseren,ze vervuilen op de duur waardoor de boel inwendig niet soepel meer loopt.
Wanneer werkelijk alle cilinders niet meedoen moet je zien uit te vinden
welke niet meedoet.
Kun je je daar op concentreren.
142 1974 rood B20A
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

hoe maak je een verdamper schoon?

kan ik van de week anders eens doen, tevens zal ik mijn koelvoeistof peil eens nakijken/verversen!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
oudevolvo
3rd Gear member
Berichten: 408
Lid geworden op: 26.04.2007 - 20:12

Toch zou ik eerst nog wat meer diagnoses doen om de echte oorzaak vast te stellen. Dus even kijken wat hij precies wel en niet op LPG en benzine doet.
Is het echt alleen LPG, dan inderdaad daar zoeken, maar het kan zomaar ook voorkomen op benzine ondanks dat je daar niet zo vaak op rijdt (en het dus niet merkt).
Zou het niet kunnen dat hij valse lucht zuigt als hij koud is door een gat wat juist afsluit bij opwarmen?
_________________
Lees meer over mijn Volvo's, Amazon cabrio foto's en tips op http://www.oudevolvo.nl/ of mijn weblog op http://www.oudevolvo.nl/blog
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

bezine is alleen een nood middel (tot de volgende lpg pomp) hij loopt dan ook niet echt mooi op peut, aangezien ik hem daarop nooit op het afgesteld...

waarin zou ik zo'n gat moeten zoeken verder?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”