In de Zweedse pers lees ik berichten dat Volvo besloten zou hebben om de XC60 met de T6 benzinemotor niet in Zweden te gaan verkopen.
Reden is de minimale belangstelling voor deze motoren. Van de 760 totnutoe in Zweden verkochte XC60's zijn het er slechts 41 in de T6 AWD uitvoering.
In de USA is wel vraag naar de T6 AWD en daar zal hij dus wel verkocht worden. Ik heb nog geen berichten over de plannen in Nederland. De XC60 staat op dit moment niet in de Car Configurator op de website van Volvocars.
Niet alle XC60 modellen gaan in Zweden rijden
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41615
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan me dat goed voorstellen, wie zit er te wachten op deze bijna 300pk variant?
Volvo for life
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
Op Volvocars.be is er anders wel een T6 te kiezen
Wel een geartronic 6 traps automaat.

Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Als je bepaalde modellen, waarvan je weet dat ze nauwelijks verkocht zullen worden, toch gaat aanbieden kan het zijn dat je er serieus je broek aan scheurt.eddy3 schreef:Vind zulke beslissingen grote onzin,wie kan mij vertellen wat het nut eigenlijk is ,om bestaande modellen niet aan te bieden??...
Al eens gedacht aan de extra merchandising en reclame gelden om een bepaald model/ type te lanceren. Ook de vertegenwoordigers zullen niet staan springen dat ze toch weer een minimum stock zullen moeten inslaan voor een model dat niet over de toonbank gaat. Ook de ruimte die in de toonzaal moet voorzien worden om dit model te promoten is niet gratis,... enz.
Zo zie je maar, wat voor de ene onzin is is dat voor een ander helemaal niet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Die zullen zondermeer geleverd gaan worden, maar hier blijkt ineens wel "the hard way" dat er geen/nauwelijks behoefte blijkt te zijn aan een T6.eddy3 schreef:Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!
Wat zou je overigens zelf doen als b.v. een 2.5T € 10.000,-- goedkoper zou zijn?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met de huidige CO2 uitstootbewustwording en de daaraan gekoppelde heffingen is een T6 anno 2009 niet de meeste voor de hand liggende Volvomotor, het succes van een nieuw model staat of valt vandaag de dag bij dit soort criteria, een T6 is wel de kleinst leverbare benzinemotor op dit moment in een markt waar b.v. VW met de Tiguan een relatief zuinige 1.4T van 200pk neerzeteddy3 schreef:Een 2.5t zou inderdaad interressant zijn,maar is niet voorzien,Heb zojuist even gekeken op zweedse site,en T6 is inderdaad niet meer vertegenwoordigd.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41615
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Aanvullende info
De T6 zal in geen van de landen in het noorden: Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken worden aangeboden.
In NL zal hij wel gewoon te koop zijn.
De T6 zal in geen van de landen in het noorden: Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken worden aangeboden.
In NL zal hij wel gewoon te koop zijn.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33148
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Nou laat ze dan maar snel komen met kleine brommers erin!
(overigens rijdt die T6 AWD wel echt perfect in een V70 (vooral in die voor 1 feb ...
)
(overigens rijdt die T6 AWD wel echt perfect in een V70 (vooral in die voor 1 feb ...

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4869
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Lijkt me geen speld tussen te krijgen. Mijn vader zou ook best een benzinegestookte XC60 willen overwegen, maar een T6 is wat te gortig. Zeker als je het prijsverschil met de huidige "instapper" op dieselgebied in ogenschouw neemt.bart simpson schreef:Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
Aan de andere kant: ik zie wel mogelijkheden om straks bij de dealer die er vanaf moet een zeer aantrekkelijke jonge company car XC60 T6 voor een mooi prijsje te scoren!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- HV
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
- Locatie: Nijmegen
wij hebben juist voor de T6 gekozen omdat deze naar mijn idee straks in prijs zal gaan stijgen, als de keus wordt uitgebreid met 2.5T en evt 3.2. Ben het er helemaal mee eens dat Volvo meer downsizing zou moeten toepassen (2.0T motor was best aardig met 180pk, maar schijnt ook niet heel erg uitstootvriendelijk te zijn). Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Tiens, En precies daar mist Volvo de slag. Downsizing is wat de klant wil blijkbaar
Ze liggen een beetje achter op het gebied van Co2 uitstoot, of hebben gewed op het verkeerde paard (flexifuel)
Ook zie ik geen electrische Auto's bij volvo. En zo komen de verkopen nog meer onder druk te staan.
die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
Ze liggen een beetje achter op het gebied van Co2 uitstoot, of hebben gewed op het verkeerde paard (flexifuel)
Ook zie ik geen electrische Auto's bij volvo. En zo komen de verkopen nog meer onder druk te staan.
die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
alleen zal een T6 daar slechte diensten bij gaan bewijzen+++t blijft behelpen+++ schreef:die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20909
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd weinig begrijp van de beslissingen die het management van Ford/Volvo neemt.
Neem nu de Kuga, in Nederland alleen verkrijgbaar met de Diesel in de meest luxe uitvoering.
Nu dan de XC60, hier te lande moet en zal die T6 geleverd gaan worden en de 2.0D is voorlopig niet leverbaar. Evenmin als een "lichte" benzine variant. En dat terwijl de S80 en V70 juist weer wel daarmee leverbaar zijn.
En dan de prijsstelling van de XC60. Die is duurder dan de Land Rover Freelander waarmee hij veel onderdelen gelijk heeft. (En daarbij is de XC60 minder terreinwaardig.)
Toegegeven Land Rover behoort niet meer tot het concern maar toch!
Alsjeblieft Volvo je bent je voorsprong op het gebied van veiligheid al kwijt. Ga nu ook niet het schip in met zuinige maar krachtige motoren. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAG of BMW.
En breng die elektrische C30 en vergelijkbare XC60 met ingang van 2009/2010 op de markt.
Het lijkt alsof een kat in het nauw rare sprongen maakt. Om maar iets marge over te houden.
Neem nu de Kuga, in Nederland alleen verkrijgbaar met de Diesel in de meest luxe uitvoering.
Nu dan de XC60, hier te lande moet en zal die T6 geleverd gaan worden en de 2.0D is voorlopig niet leverbaar. Evenmin als een "lichte" benzine variant. En dat terwijl de S80 en V70 juist weer wel daarmee leverbaar zijn.
En dan de prijsstelling van de XC60. Die is duurder dan de Land Rover Freelander waarmee hij veel onderdelen gelijk heeft. (En daarbij is de XC60 minder terreinwaardig.)
Toegegeven Land Rover behoort niet meer tot het concern maar toch!
Alsjeblieft Volvo je bent je voorsprong op het gebied van veiligheid al kwijt. Ga nu ook niet het schip in met zuinige maar krachtige motoren. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAG of BMW.
En breng die elektrische C30 en vergelijkbare XC60 met ingang van 2009/2010 op de markt.
Het lijkt alsof een kat in het nauw rare sprongen maakt. Om maar iets marge over te houden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
emotie is imho ook een leefbaar leefmilieu later en daar dragen motoren met een geringere uitstoot zeker aan bijeddy3 schreef:Groot gelijk!!Er mag nog een beetje emotie meespelen ook!Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!