Niet alle XC60 modellen gaan in Zweden rijden

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41615
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

In de Zweedse pers lees ik berichten dat Volvo besloten zou hebben om de XC60 met de T6 benzinemotor niet in Zweden te gaan verkopen.
Reden is de minimale belangstelling voor deze motoren. Van de 760 totnutoe in Zweden verkochte XC60's zijn het er slechts 41 in de T6 AWD uitvoering.
In de USA is wel vraag naar de T6 AWD en daar zal hij dus wel verkocht worden. Ik heb nog geen berichten over de plannen in Nederland. De XC60 staat op dit moment niet in de Car Configurator op de website van Volvocars.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kan me dat goed voorstellen, wie zit er te wachten op deze bijna 300pk variant?
Volvo for life
eddy3
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Vind zulke beslissingen grote onzin,wie kan mij vertellen wat het nut eigenlijk is ,om bestaande modellen niet aan te bieden??Verkopen ze te veel wagens misschien??
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Op Volvocars.be is er anders wel een T6 te kiezen 8) Wel een geartronic 6 traps automaat.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

eddy3 schreef:Vind zulke beslissingen grote onzin,wie kan mij vertellen wat het nut eigenlijk is ,om bestaande modellen niet aan te bieden??...
Als je bepaalde modellen, waarvan je weet dat ze nauwelijks verkocht zullen worden, toch gaat aanbieden kan het zijn dat je er serieus je broek aan scheurt.
Al eens gedacht aan de extra merchandising en reclame gelden om een bepaald model/ type te lanceren. Ook de vertegenwoordigers zullen niet staan springen dat ze toch weer een minimum stock zullen moeten inslaan voor een model dat niet over de toonbank gaat. Ook de ruimte die in de toonzaal moet voorzien worden om dit model te promoten is niet gratis,... enz.
Zo zie je maar, wat voor de ene onzin is is dat voor een ander helemaal niet.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eddy3 schreef:Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!
Die zullen zondermeer geleverd gaan worden, maar hier blijkt ineens wel "the hard way" dat er geen/nauwelijks behoefte blijkt te zijn aan een T6.
Wat zou je overigens zelf doen als b.v. een 2.5T € 10.000,-- goedkoper zou zijn?
eddy3
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Een 2.5t zou inderdaad interressant zijn,maar is niet voorzien,Heb zojuist even gekeken op zweedse site,en T6 is inderdaad niet meer vertegenwoordigd.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eddy3 schreef:Een 2.5t zou inderdaad interressant zijn,maar is niet voorzien,Heb zojuist even gekeken op zweedse site,en T6 is inderdaad niet meer vertegenwoordigd.
met de huidige CO2 uitstootbewustwording en de daaraan gekoppelde heffingen is een T6 anno 2009 niet de meeste voor de hand liggende Volvomotor, het succes van een nieuw model staat of valt vandaag de dag bij dit soort criteria, een T6 is wel de kleinst leverbare benzinemotor op dit moment in een markt waar b.v. VW met de Tiguan een relatief zuinige 1.4T van 200pk neerzet
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41615
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Aanvullende info
De T6 zal in geen van de landen in het noorden: Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken worden aangeboden.
In NL zal hij wel gewoon te koop zijn.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33148
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou laat ze dan maar snel komen met kleine brommers erin!

(overigens rijdt die T6 AWD wel echt perfect in een V70 (vooral in die voor 1 feb ... :-))
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4869
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

bart simpson schreef:Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
Lijkt me geen speld tussen te krijgen. Mijn vader zou ook best een benzinegestookte XC60 willen overwegen, maar een T6 is wat te gortig. Zeker als je het prijsverschil met de huidige "instapper" op dieselgebied in ogenschouw neemt.

Aan de andere kant: ik zie wel mogelijkheden om straks bij de dealer die er vanaf moet een zeer aantrekkelijke jonge company car XC60 T6 voor een mooi prijsje te scoren!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
HV
2nd Gear member
Berichten: 172
Lid geworden op: 01.12.2007 - 22:50
Locatie: Nijmegen

wij hebben juist voor de T6 gekozen omdat deze naar mijn idee straks in prijs zal gaan stijgen, als de keus wordt uitgebreid met 2.5T en evt 3.2. Ben het er helemaal mee eens dat Volvo meer downsizing zou moeten toepassen (2.0T motor was best aardig met 180pk, maar schijnt ook niet heel erg uitstootvriendelijk te zijn). Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Tiens, En precies daar mist Volvo de slag. Downsizing is wat de klant wil blijkbaar

Ze liggen een beetje achter op het gebied van Co2 uitstoot, of hebben gewed op het verkeerde paard (flexifuel)

Ook zie ik geen electrische Auto's bij volvo. En zo komen de verkopen nog meer onder druk te staan.
die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
alleen zal een T6 daar slechte diensten bij gaan bewijzen
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20909
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd weinig begrijp van de beslissingen die het management van Ford/Volvo neemt.
Neem nu de Kuga, in Nederland alleen verkrijgbaar met de Diesel in de meest luxe uitvoering.
Nu dan de XC60, hier te lande moet en zal die T6 geleverd gaan worden en de 2.0D is voorlopig niet leverbaar. Evenmin als een "lichte" benzine variant. En dat terwijl de S80 en V70 juist weer wel daarmee leverbaar zijn.

En dan de prijsstelling van de XC60. Die is duurder dan de Land Rover Freelander waarmee hij veel onderdelen gelijk heeft. (En daarbij is de XC60 minder terreinwaardig.)
Toegegeven Land Rover behoort niet meer tot het concern maar toch!

Alsjeblieft Volvo je bent je voorsprong op het gebied van veiligheid al kwijt. Ga nu ook niet het schip in met zuinige maar krachtige motoren. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAG of BMW.
En breng die elektrische C30 en vergelijkbare XC60 met ingang van 2009/2010 op de markt.

Het lijkt alsof een kat in het nauw rare sprongen maakt. Om maar iets marge over te houden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
eddy3
4th Gear member
Berichten: 733
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
Groot gelijk!!Er mag nog een beetje emotie meespelen ook!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

eddy3 schreef:
Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
Groot gelijk!!Er mag nog een beetje emotie meespelen ook!
emotie is imho ook een leefbaar leefmilieu later en daar dragen motoren met een geringere uitstoot zeker aan bij
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Gelukkig maar....met een vette T6 is niks mis.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”